CITAT (Rebecca @ 11-08-2011, 10:23)

Silos, pratar du med någon annan om din tro? En präst eller annan insatt?
Jag är själv inte troende men jag har inget problem med människor som tror. Jag tror på mänskligheten, att alla är värda lika mycket och att man ska bete sig gott mot alla. Lite karma kanske - gör du gott får du gott tillbaka. Du verkar vara en mycket god och vänlig människa.
Du verkar svänga väldigt mycket fram och tillbaka i din tro. Vad jag har förstått har du också någon form av bipolär sjukdom. Jag är själv ganska insatt i det där så jag vet vad det innebär att ha en bipolär sjukdom. Hänger din tro ihop med din bipolaritet tror du? Känns det som du tvivlar på dig själv i din tro när du mår dåligt?
Jag förstår att du vill ventilera ut dina tankar, hur de än svänger, och jag tycker absolut att det är okej att göra det i en sån här tråd om det är vad du känner för. De som inte är intresserade eller vill komma med negativa kommentarer kan bara sluta läsa tråden.
Jag har en känsla av att du skulle behöva lite guidning i din tro - framför allt din tro på dig själv. Ta inte detta som något negativt, jag vill bara väl. Vem är du och vem vill du vara? Jobba mot det och så kanske din kristna tro kan hjälpa dig på vägen mot ditt mål.
Ha en fin torsdag!

Min tro hänger inte ihop med det bipolära syndromet,men så klart påverkar det precis som det påverkar allt i mitt liv.Ja,det är på mig själv som jag tvivlar,inte på Jesus!
Jag kan inte få guidning i min tro eftersom jag inte lita på dagens präster,men jag vänder mig till Gud och ber om hjälp och läser min Bibel.
Jag vet ganska så bra vem jag är ur världslig synpunkt,men jag vill bli en som troget följer Jesus!
Jag tar absolut inte illa vid att du svarar mig och skriver som du gör,tvärtemot är jag tacksam att du har gjort det!