Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660
Just nu är jag mest stolt över mina stockrosor. Blommar som aldrig den och är ett härligt inslag i trädgården. Uteblivna Rådjursbesök har gjort att blomsterprakten är som jag tänkt mig vid plantering. Må dom aldrig återkomma, Rådjuren alltså.
Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem nr: 28 369
Rosorna är fina i år och min Frühlingsduft remorterar för första gången. Solhattarna blommar för fullt och stockrosorna blev kämpahöga Sammetshortensians blommor håller på att växa sig tallriksstora:)
Medlem
Antal inlägg: 353
Medlem nr: 7 111
Min favorit som blommar nu är denna ros, den fick vi då vårt yngsta barn föddes för 12 år sedan. Den var då en liten ros att ha inne i fönstret. Jag sparade den och förvarar den i en jordkällare på vintern.
--------------------
Bor i kalla Norden, zon 6 (ibland 5) Erfarenhet är en lott, köpt efter det att dragningen ägt rum
Nu har tigerliljorna blommat ett tag. Har den vanliga tigerliljan på två olika ställen men det blir nästan för mycket så jag funderar på att ta bort den från den ena platsen. De sprider sig ordentligt med sina bulbiller men i vinter hjälpte sorkarna till och decimerade liljorna så det blev ganska lagom
Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539
så många gånger jag skickade med bilderna. Jag har jätteproblem med min uppkoppling sedan två dagar. Det går så trögt. Jag tror jag tryckte på knappen för att lägga in bilderna tre gånger precias som om det skulle gå snabbare,
Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539
Den här lille rackaren köpte jag den 4:e april. Först hängde den vid verandan och sen på porten. Jag klippte lite i den och satte den i kruka och den blommar ännu.
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Jag var ute och fotograferade ballongblomman och lite annat som blommar fint Det är inte bara blommorna som är vackra på ballongblomman. Det har blivit en jättebuske av denna plantan, 1½ meter i bredd, men man kunde inte se blommorna på fotot av hela plantan. Jag hade en som jag satte i rabatt, men den blev inte mer än en halvmeter och är vissnad sedan ett tag. 036_heter__ven_Leanderklocka__800x719_.jpg ( 392.67k )
Antal nedladdningar: 17
Kärleksört har väl var och varannan trädgårdsmänniska, men min har växt så dumt tidigare. I våras grävde jag upp den och det fick bli krukplacering tills vidare- I en kruka sidan om ser ni några små gula blommor. Det är också en perenn som inte hade en chans i rabatten där den stod tidigare. Jag har glömt namnet på den. Nån som vet? 040__ntligen_kommer_den_m_rkbladiga_k_rleks_rten_till_sin_r_tt__800x551_.jpg ( 388.79k )
Antal nedladdningar: 17
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Ricinen är vacker i sin kruka även kanske inte blommorna syns så bra 033__600x800_.jpg ( 452.75k )
Antal nedladdningar: 13
Höstanemonerna är på rymmen från rabatten Det syns nog inte så bra på bilden, men dom växer numera inne på terassen där dom tvingat sig upp mellan betongplattorna. I rabatten sidan om, där jag planterat dom, finns numera inte en tillstymmelse till sådana, inte ens blad. 045_h_stanemoner_p__rymmen__492x800_.jpg ( 293.43k )
Antal nedladdningar: 16