Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2011, 19:01
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 03-08-2011, 19:51) *
          Jasså? Jag kände barn i Stockholm som blev antastade av homosexuella och även några blev våldtagna!

Jamen jag skrev ju att våldtäkt skadar, det gör även pedofili om barn antastas. Det skadar såklart lika mycke oavsett det är en homosexuell eller heterosexuell som är gärningsman.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-08-2011, 19:02
          Länk hit: #142

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Markus_H @ 03-08-2011, 19:24) *
          I Sverige avkriminaliserades det 1949 och sjukdomsstämpel togs bort 1979 efter en statlig utredning vilken inte kunde befästa att det är en sjukdom eller defekt.
          Menar du att det är bättre i Uganda t.ex. där det är förenat med dödsstraff att leva ut homosexualitet?

Nej, det menar jag absolut inte att det är.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-08-2011, 19:55
          Länk hit: #143

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Citera
          Red Top
          Inlägg 03-08-2011, 20:17
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (silos @ 03-08-2011, 19:51) *
          Jasså? Jag kände barn i Stockholm som blev antastade av homosexuella och även några blev våldtagna!

Huruvida de som antastade barnen var homo- eller hetrosexuella, är ointressant; om de antastade barn var de förmodligen pedofiler. Dvs vuxna människor, som har en sexuell dragning till barn ist f vuxna.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Motti
          Inlägg 03-08-2011, 21:25
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Enligt min mening så bygger hela männskligheten på Hetrosexuella allt annat är ju avikande,om alla var homo eller lesbiska eller bisexuella !ja då låg ju männskligheten risigt till confused.gif Meningen med ett parförhållande är ju i grund och botten fortplantning för människosläktet .Sen får vi lära oss att respektera sexuella avikelser men man måste inte gilla det !att se män klädda i kvinnokläder ja det har jag svårt för ser helt förvridet ut i mina och andras ögon .Verkligen helt overkligt måste man acceptera det och tycka att det är fullt "normalt" ?

Citera
          Vippan
          Inlägg 03-08-2011, 21:42
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Jag tycker att var och ska leva fritt med sina känslor,känslor ska vara fria.En homosexuell är inte mer sexuell än en heterosexuell.
          Huruvida man attraheras av sitt eget eller motsatta könet har väl inget värdsligt intresse.
          Det är långt ifrån alla homosexuella som deltar i Pride som lever i seriösa förhållanden och jag lovar dom är normala vad man nu definerar som normalt,vem har bestämt normen på hur vi ska leva???

Citera
          gnon49
          Inlägg 03-08-2011, 21:49
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Motti @ 03-08-2011, 22:25) *
          Enligt min mening så bygger hela männskligheten på Hetrosexuella allt annat är ju avikande,om alla var homo eller lesbiska eller bisexuella !ja då låg ju männskligheten risigt till confused.gif Meningen med ett parförhållande är ju i grund och botten fortplantning för människosläktet .Sen får vi lära oss att respektera sexuella avikelser men man måste inte gilla det !att se män klädda i kvinnokläder ja det har jag svårt för ser helt förvridet ut i mina och andras ögon .Verkligen helt overkligt måste man acceptera det och tycka att det är fullt "normalt" ?

Då har du inte sett Christer Lindarv i kvinnokläder. Han är banne mig snyggare som kvinna den rackarn.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 03-08-2011, 21:51
          Länk hit: #148

Medlem

Det är ju en himmla tur i alla fall att inte alla är Gay !hur skulle det då gå för männskosläktet ?det där att man skulle acceptera alla sexuellt avikande är ju skitsnack så frigjorda är vi inte alls på långa vägar !det är väl ingen av oss här som acceptera Pedofiler tex de är ju sexuellt avikande .Man kan sitta här och vara såå tolerant men i verkligheten måste man dra gränser för vad som är acceptabelt man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att jag acceptera alla avikanden för det gör vi inte.

Citera
          Vippan
          Inlägg 03-08-2011, 21:55
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

CITAT (gnon49 @ 03-08-2011, 22:49) *
          Då har du inte sett Christer Lindarv i kvinnokläder. Han är banne mig snyggare som kvinna den rackarn.

biggrin.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 03-08-2011, 21:59
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Motti @ 03-08-2011, 22:51) *
          Det är ju en himmla tur i alla fall att inte alla är Gay !hur skulle det då gå för männskosläktet ?det där att man skulle acceptera alla sexuellt avikande är ju skitsnack så frigjorda är vi inte alls på långa vägar !det är väl ingen av oss här som acceptera Pedofiler tex de är ju sexuellt avikande .Man kan sitta här och vara såå tolerant men i verkligheten måste man dra gränser för vad som är acceptabelt man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att jag acceptera alla avikanden för det gör vi inte.

Vi har lagar i det här landet som reglerar vad som är brott och vad som inte är brott när det gäller sexuella aktiviteter.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 03-08-2011, 22:01
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Herrtegud vilken tur att inte alla är rödhåriga..... tänk hur världen skulle se ut då.... hur skulle det gå för människosläktet... med deras temperament skulle det ju bli katastrof!!! Alla rödhåriga är ju helt hispiga och tänker bara på sex..... det kan vi ju inte acceptera... eller??? För att inte tala om rödhåriga mördare.... det är ju skrämmande att man kan acceptera att dom får finnas till alltså..... man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att man acceptera dom.......

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 03-08-2011, 22:06
          Länk hit: #152

Medlem

Ja men det vet väl alla !men var ska man dra grännsen för vad som är acceptabelt ?historien kan tala om för oss att även homosexuella kan vara pedofiler !så´även hetro .Men varför ska vi tycka att just homosexuella just nu är så "inne "och därför får vi andra hetro inte ha några som helst åsikter om dom , inte tycka eller tänka !Lagarna gäller för alla oavset vilken tillhörighet man har .

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 03-08-2011, 22:09
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

CITAT (*Stintan* @ 02-08-2011, 23:58) *
          Tack detsamma!

Undrar varför det är mest gubbar, med några få undantag, som är avigt inställda till homosexuella?

För att de är rädda är förlora deras manlighetsroll, vilket de lär göra bland männen. Inte för att deras manlighetsroll är särskilt bättre.

CITAT (Red Top @ 02-08-2011, 23:31) *
          Alla ni som tror att homosexualitet är onaturligt borde titta på den här franska dokumentärfilmen.
          Homosexuella djur

SvT 2 visade den i går kväll och jag måste säga att djuren är bra mycket klokare än vi människor [attachment=63578:2e5nrqf.gif]. De vet hur man tar tillvara varje tillfälle till njutning här i livet. [attachment=63577:whistling_girl.gif] Samtidigt som de vet hur man får ett förhållande att hålla livet ut.

Om jag får välja, vill jag bli delfin i nästa liv. wub.gif

Den borde alla här se!

Citera
          Monaxe
          Inlägg 03-08-2011, 22:12
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:06) *
          Ja men det vet väl alla !men var ska man dra grännsen för vad som är acceptabelt ?historien kan tala om för oss att även homosexuella kan vara pedofiler !så´även hetro .Men varför ska vi tycka att just homosexuella just nu är så "inne "och därför får vi andra hetro inte ha några som helst åsikter om dom , inte tycka eller tänka !Lagarna gäller för alla oavset vilken tillhörighet man har .

Men herregud!
          Du skrev nyligen i annan tråd att du inte hade något alls emot dina grannar som var gay, nu framför du helt andra åsikter!

Har du läst alla inlägg i tråden? Förmodligen inte. Din sanning är ju den enda sanna,

Tännk om alla var frisörer, hur skulle det se ut? Skulle alla vara flinskalliga och hispiga då?

Redigerat av Monaxe: 03-08-2011, 22:13

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2011, 22:18
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:06) *

Just det! Gränsen för vad som är acceptabelt regleras i lagar så det behöver du inte bekymra dig om så länge du inte begår någon brottlig handling.
          För övrigt är du så virrig i det du skriver så man vet inte vad man ska tro.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 03-08-2011, 22:23
          Länk hit: #156

Medlem

Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 03-08-2011, 22:27
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:23) *
          Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna.

Vad vet du om verkligheten för mig? Tro mej jag vet mer om verkligheten rörande detta än du, därför skrämmer dina åsiker mej, det är så fördomfullt att man blir mörkrädd.
          Jag fasar för att människor jag älskar ska behöva konfronteras med människor som dig, med dina fördommar.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Chilo
          Inlägg 03-08-2011, 22:27
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 65
          Medlem nr: 55 402

Men herregud, Motti! Jag förstår ingenting av det du nu håller på med? Du har berättat om dina grannar och hur du fullt och helt har accepterat dem som de är (eller?) och nu vräker du ur dig det ena homofoba påståendet efter det andra...What happened?

Alternativ1: Du har genomgått en personlighetsförändring de senaste dagarna. Verkligheten har slängts i ditt ansikte och du visar nu din rätta sida.

Alternativ 2: Du ljög om det mesta om din historia med grannarna. Du betedde dig som en skit och fick en utskällning som du förtjänade. Punkt slut.

Citera
          MissLeia
          Inlägg 03-08-2011, 22:31
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 41 318

Jag känner ett större antal homo/bi, men jag känner inte en kotte som faktiskt klär ut sig till kvinnor av de manliga. Dessvärre är de istället några av de snyggaste karlar jag någonsin träffat. Och vet du vad, skulle någon av dem gå ut och hjula på sergels torg iklädd ballerinakjol och pippiperuk så skulle jag faktiskt inte bry mig ett skvatt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2011, 22:48
          Länk hit: #160

Medlem

Men nu blandar du väl ändå ihop begreppen lite. Det kan ju lika gärna vara heterokillar som klär sig i kvinnokläder.

--------------------

Citera

19 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon