Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2011, 16:12
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tyvärr har jag inga källor kvar, jag sparar inte på tidningsurklipp längre och jag har ingen större lust att gå igenom många års tidningar på GP:s arkiv. Jag är fö inte speciell med detta med källmaterial, går man igenom denna tråd hittar man mängder med uppgifter och påståenden för och emot men mycket lite med källor. Exempelvis är en vanlig kommentar är att det är ingen skillnad på homo och hetero. Källa? Mycket är egna eller andras funderingar och påståenden som kanske är sanna men utan bevis är allt obevisat.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          andersen
          Inlägg 04-08-2011, 16:20
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:12) *
          Tyvärr har jag inga källor kvar, jag sparar inte på tidningsurklipp längre och jag har ingen större lust att gå igenom många års tidningar på GP:s arkiv. Jag är fö inte speciell med detta med källmaterial, går man igenom denna tråd hittar man mängder med uppgifter och påståenden för och emot men mycket lite med källor. Exempelvis är en vanlig kommentar är att det är ingen skillnad på homo och hetero. Källa? Mycket är egna eller andras funderingar och påståenden som kanske är sanna men utan bevis är allt obevisat.

Tror att dina egna funderingar,hamnar lite fel pga din egen historik här på forumet ang ämnet+ din signatur"Straight for ever" gör nog att medlemmar granskar vad du skriver med lupp i det här ämnet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 04-08-2011, 16:26
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

CITAT (abbbe @ 04-08-2011, 17:01) *
          Hej!
          Jag tycker om det du skriver eftersom du har många egna beslut i dina åsikter. Vissa saker kan jag hålla med om. Men vill du lära dig med om bögar, kanske det vore bra om du pratade med en? Tala med en som anser sig vara naturligt bög! Jag erbjuder mig själv som svarare på dina frågor, så fråga på du bara om du vill! Du får ta det PM om du också vill!

Bra initiativ! Men skulle inte tro att han skulle våga fråga något.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-08-2011, 16:27
          Länk hit: #204

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:12) *

Fattar inte vad du vill ha bevis på. Du bevisar ju inget själv heller. Du tror ju inte ens på vad homosexuella själva säger.
          Det kanske vore bättre att du uppdaterade dig med färskt material då istället om dina uppgifter är så gamla så du måste rota igenom många års arkiverade gamla blaskor för att hitta källan.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2011, 16:32
          Länk hit: #205

Medlem

CITAT (Mårbacka @ 04-08-2011, 17:26) *
          Bra initiativ! Men skulle inte tro att han skulle våga fråga något.

Jag har gett upp tanken på direkta samtal, läser bara vad som skrivs eller egentligen skrivits. Alla är olika som bekant så en röst i mängden ger inte så mycket.

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 17:27) *
          Fattar inte vad du vill ha bevis på. Du bevisar ju inget själv heller. Du tror ju inte ens på vad homosexuella själva säger.
          Det kanske vore bättre att du uppdaterade dig med färskt material då istället om dina uppgifter är så gamla så du måste rota igenom många års arkiverade gamla blaskor för att hitta källan.

Det var väl du som efterlyste källor, inte jag? Trots att du själv inte kommer med något. Beträffande källor så är nog Odla långt ner på listan. Uppdatering sker kontinuerligt.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-08-2011, 16:37
          Länk hit: #206

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (abbbe @ 04-08-2011, 17:01) *
          Hej!
          Jag tycker om det du skriver eftersom du har många egna beslut i dina åsikter. Vissa saker kan jag hålla med om. Men vill du lära dig med om bögar, kanske det vore bra om du pratade med en? Tala med en som anser sig vara naturligt bög! Jag erbjuder mig själv som svarare på dina frågor, så fråga på du bara om du vill! Du får ta det PM om du också vill!

Fast jag skulle tycka att det var intressant av att få ta del av er diskussion/frågestund så jag hoppas att ni vill dela med er...ba´så ni vet om det... shy.gif

red:
          Äsch, jag missade att Gossen tydligen inte var intresserad. Synd!

Redigerat av Cacki: 04-08-2011, 16:41

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-08-2011, 16:44
          Länk hit: #207

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:32) *
          Jag har gett upp tanken på direkta samtal, läser bara vad som skrivs eller egentligen skrivits. Alla är olika som bekant så en röst i mängden ger inte så mycket.

Det var väl du som efterlyste källor, inte jag? Trots att du själv inte kommer med något. Beträffande källor så är nog Odla långt ner på listan. Uppdatering sker kontinuerligt.

Hal som en ål och ändå vet du bäst thumbdown.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-08-2011, 16:49
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Rätt trist att HBT som helhet definieras utifrån en liten klick som syns eftersom de bryter normerna mer än andra. Visst finns crossdresses, fjollor, feminin bögar, traktorflator, femme, paggor, drugor och hela baletten. De syns, de tar plats och de är avvikande från hetronormen. Men flertalet HBT personer (majoritet) syns och hörs inte eftersom de inte skiljer ut sig från övriga befolkningen. Men de får ändå leva med fördomarna som vissa har om de färgsprakande HBT folket.

Citera
          Tapio
          Inlägg 04-08-2011, 16:53
          Länk hit: #209

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 13:42) *
          Tror du verkligen att det finns en allmän "bögaktighet"? Det finns ju knappast någon norm som säger att bögar ska va fjolliga om det nu är det du menar. Sen att en del bögar verkar fått för sig att dom måste vara på ett visst sätt är ju inte konstigare än att det finns massor med heteros som är likadant tillgjordt lissmande. Det är dessa som syns och märks därför att dom sticker ut medan vanliga bögar och heteros knappt märks alls.

Sen kan jag ju undra varför man bara nämner bögar i diskussionen. Hur är synen på flator? Syns det på dom också att dom är homo? För att inte tala om bisexuella människor.

Halaj!

Också bra fråga.
          Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar?
          Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt.

Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll.

//T

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-08-2011, 16:54
          Länk hit: #210

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (gnon49 @ 04-08-2011, 15:21) *
          Homosexuella politiker är givetvis inget nytt. Det nya är ju att man kommer ut ur garderoben och står för sin läggning. Förr var det omöjligt för karriären. Idag är det möjligt, men knappast någon merit. Har en känsla av att man bedöms hårdare än om man varit stöpt i standardformen. Att bryta ny mark kan ta på krafterna. Särskilt inom det offentliga.

Det är nog ingen tillfällighet om det blir Vänsterpartiet som först får en homosexuell partiledare. Desto mer vänster man är, desto mer vurmar man för HBT-frågorna. Men samtidigt skall man komma ihåg den homosexuella Pim Fortuyn som var ledare för holländska motsvarigheten till Sverigedemokraterna.

För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-08-2011, 16:58
          Länk hit: #211

Medlem

CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 17:53) *
          Halaj!

Också bra fråga.
          Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar?
          Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt.

Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll.

//T

Superfjolliga män finns även bland heterosexuella, så mannen på ditt jobb behöver inte vara i garderoben. Men visst, finns de som kommer ut som homo långt upp i åren. Finns röven de som levt som homo större delen av Sina liv som sen börjar leva sim hetron.

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-08-2011, 17:02
          Länk hit: #212

Gäster

CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 17:54) *
          ..
          För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel.

Är de? Har jag svårt att tro. Du menar att de är fler än dig? wink.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-08-2011, 17:04
          Länk hit: #213

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 04-08-2011, 18:02) *
          Är de? Har jag svårt att tro. Du menar att de är fler än dig? wink.gif

Jag är faktiskt mer hetero än självaste Gossen Ruda wink.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-08-2011, 17:07
          Länk hit: #214

Gäster

CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 18:04) *
          Jag är faktiskt mer hetero än självaste Gossen Ruda wink.gif

Jaså? giggle.gif Jag menade att det fanns fler än en alltså... Uttryckte mig lite klumpigt.

Citera
          Tapio
          Inlägg 04-08-2011, 17:08
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Jubbe063 @ 04-08-2011, 17:58) *
          Superfjolliga män finns även bland heterosexuella, så mannen på ditt jobb behöver inte vara i garderoben. Men visst, finns de som kommer ut som homo långt upp i åren. Finns röven de som levt som homo större delen av Sina liv som sen börjar leva sim hetron.

Halaj!

Tack för svar!
          Det där har jag undrat över länge faktiskt.
          Sen fann jag ditt skrivfel ganska roligt också! giggle.gif

//T

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2011, 17:18
          Länk hit: #216

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 17:44) *
          Hal som en ål och ändå vet du bäst thumbdown.gif

Jag vet inte bäst, jag talar bara för mig själv. Det är inte lätt att va ödmjuk... rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-08-2011, 17:32
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 18:08) *
          Halaj!

Tack för svar!
          Det där har jag undrat över länge faktiskt.
          Sen fann jag ditt skrivfel ganska roligt också! giggle.gif

//T

Jag också... giggle.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Pia L
          Inlägg 04-08-2011, 17:39
          Länk hit: #218

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Pridefestivaler arrangeras i över 140 städer runt om i världen, orsaken till detta är inte att dom spökar ut sig för att pådyvla någon deras sexuella läggning, många av dom som går med i paraderna är hetro men stödjer på detta sätt dom som är hbt.
          Någon drog en paralell med pedofiler, det är ingen sexuell läggning att vara pedofil likaväl som det inte är en sexuell läggning att vara våldtäktsman, det är snarare en mycket sjuk syn på sexualiteten och maktkänsla hos utövaren.
          Grunden till paraderna är en hyllning till kravallerna som utbröt i New york i Juni 1969 då pålisen fick för sig att göra en razzia mot en gaybar och dom homosexuella protesterade och kravaller utbröt.
          Det var den första gången gayrörelsen organiserade sig, slog tillbaka och sa ifrån.
          Pride firas till minnet av den där kvällen på gaybaren Stonewall Inn i New york juni 1969.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-08-2011, 17:46
          Länk hit: #219

Gäster

CITAT (Pia L @ 04-08-2011, 18:39) *
          ......
          Pride firas till minnet av den där kvällen på gaybaren Stonewall Inn i New york juni 1969.

Aha! Det visste jag inte om. Alla ska ha rätt att känna sig trygga oavsett hur de är eller ser ut, såvida de inte håller på med nåt som skadar nån annan såklart. Ingen ska behöva vara rädd bara för att de är annorlunda. Det är ju mobbing, och mobbing hatar ju alla, eller hur? sad.gif Fick liknande scenario i minnet, en film från 50- eller 60-talet från USA om en vit kvinna och en svart man som ville gifta sig, det GICK ju bara inte. Men det är väl ingen som ens funderar på det idag det är ju så vanligt och självklart, vi kan ju hoppas att det blir lika dant med man-man och kvinna-kvinna, och det i det snaraste! Eller förallandel trepartsförhållanden som finns. Se där - nåt nytt för folk att förfasa sig över! ohmy.gif

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-08-2011, 18:09
          Länk hit: #220

Medlem

Den felskrivningen bjuder jag på rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Citera

19 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 19:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon