| |
|
  |
Pride festival |
|
|
|
|
04-08-2011, 18:59
|
Medlem
Antal inlägg: 61
Medlem nr: 48 515

|
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 17:53)  Halaj!
Också bra fråga. Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar? Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt.
Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll.
//T Har läst allt i tråden med intresse, uttråkning, sorg, chock och glädje. Måste bara fråga dig T: hur exakt ser en truckflata ut? Är det: en tjej med kort till väldigt kort hår, skarpa kroppssdrag (typ käklinjer) som inte gillar läppstift eller läppglans och som vägrar bära rosa? Oh, ja just det! Och som har ett typiskt manligt jobb? Undrar mest eftersom jag har fått utrop av stilen "flata" osv och jag undrar exakt vad det är hos mig som får folk som dig att dömma någon enbart efter, ja, vad är det? uteseende? För det är i alla fall inte efter fakta. Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra. Kramar till er!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:01
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 17:54)  Det är nog ingen tillfällighet om det blir Vänsterpartiet som först får en homosexuell partiledare. Desto mer vänster man är, desto mer vurmar man för HBT-frågorna. Men samtidigt skall man komma ihåg den homosexuella Pim Fortuyn som var ledare för holländska motsvarigheten till Sverigedemokraterna.
För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel. Säger du det? Själv tycker jag att de flesta verkar vara heterosexuella gnällkärringar - och då menar jag inte kvinnorna här på forumet.
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:10
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Kryddan03 @ 04-08-2011, 20:01)  Säger du det? Själv tycker jag att de flesta verkar vara heterosexuella gnällkärringar - och då menar jag inte kvinnorna här på forumet. Visst, majoriteten är kvinnor och säkert inte mer homosexuella än riksgenomsnittet. Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Sedan får jag väll räkna mig bland de heterosexuella gnällkärringarna då. Det hävdades tidigare att Herkules signum var att vara negativ, men det är väll snarare mitt signum
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:20
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
Härligt att följda denna tråd  Detta sammanfattar bra vad det borde handla om. CITAT (Blomstertanten @ 03-08-2011, 06:02)  Det jag överhuvudtaget inte begriper är att alla verkar "haka upp sig" på det sexuella! Man kan nästan tro att homosexuella på nåt sätt skulle vara översexuella. Homosexuella är precis som du och jag! Det handlar om KÄRLEK och om vem man blir förälskad i och inte enbart om sex som en del tycks tro !!!! Sen förstår jag inte riktigt vad man är rädd för när det gäller homsexuella eller ex Pridefestivalen som är en tillställning där människor träffas och har det kul - kan det bli bättre? Krångla inte till det. CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:10)  ...Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Hur har du räknat ut detta? Är det så? Jag verkar ha missat väldigt mycket
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
04-08-2011, 19:21
|
Gäster

|
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  ............
Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra.
Kramar till er!  Visst är det så, bra skrivet tycker jag!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:24
|

Moderator

|
CITAT (xlxl67 @ 04-08-2011, 20:20)  Härligt att följda denna tråd  Detta sammanfattar bra vad det borde handla om. Sen förstår jag inte riktigt vad man är rädd för när det gäller homsexuella eller ex Pridefestivalen som är en tillställning där människor träffas och har det kul - kan det bli bättre? Krångla inte till det. Hur har du räknat ut detta? Är det så? Jag verkar ha missat väldigt mycket  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället?
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:28
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:10)  Visst, majoriteten är kvinnor och säkert inte mer homosexuella än riksgenomsnittet. Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Sedan får jag väll räkna mig bland de heterosexuella gnällkärringarna då. Det hävdades tidigare att Herkules signum var att vara negativ, men det är väll snarare mitt signum  Läs om och försök att läsa rätt...
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:35
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Men jag tror inte det går att normalisera allting på det sättet. Det är lika irriterande eller härligt ibland när det stå 7-8 killar inne på en pub o kollar ngn match o skriker på ngt lag de håller på. "Alla andra" kanske önskade att de vågade lite mer - vad vet jag? Sedan är det ju en show också precis som teater, film, dans och ivf jag gillar ju sceneri, uttryck, färgprakt...
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:41
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra.
Kramar till er!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 19:42
|

Moderator

|
CITAT (Kryddan03 @ 04-08-2011, 20:28)  Läs om och försök att läsa rätt... Andra raden var ett bevis på att jag läst rätt. Tror jag. Första raden var delvis ett svar på andras tvekan i tidigare inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 20:10
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Porrfestival? Finns ingen porr på pride..... I alla falk inte mer än vad som förekommer i alla vanliga tv-program eller långfilmer eller bio-filmer. Ja, man ser mer porr på krogen en vanlig fredag eller lördagkvällen...
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 20:37
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Om du läste mitt inlägg i #218 så skulle du inse att det inte är någon "porrfestival" utan mer en hyllning till det som skedde 1969.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 20:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  Har läst allt i tråden med intresse, uttråkning, sorg, chock och glädje.
Måste bara fråga dig T: hur exakt ser en truckflata ut? Är det: en tjej med kort till väldigt kort hår, skarpa kroppssdrag (typ käklinjer) som inte gillar läppstift eller läppglans och som vägrar bära rosa? Oh, ja just det! Och som har ett typiskt manligt jobb?
Undrar mest eftersom jag har fått utrop av stilen "flata" osv och jag undrar exakt vad det är hos mig som får folk som dig att dömma någon enbart efter, ja, vad är det? uteseende? För det är i alla fall inte efter fakta. Halaj! Du ringade nog in definitionen på en truckflata rätt bra där. En truckflata är en kvinna som kör truck på ett lager (typiskt mansjobb), snusar, svär som en borstbindare och bryter arm med tuppkycklingarna (unga, nyanställda grabbar) på fikarasten. Ditt tredje stycke gör mig lite förundrad. Är du en flata? Isf är ju utropen helt rätt. Får säga att jag har träffat på några truckflator i mitt arbetsliv. Jag har gillat dem allihop. Skarpt. De har någon slags mentalitet som jag gillar. Och jag har aldrig upplevt att de har något pyrande manshat inom sig som exploderar så fort en man närmar sig. Kanske är de bara sådana mot mig, jag vet inte. Sympati föder sympati. Men vad jobbigt detta blev! Jag skulle aldrig gett mig in i denna tråd! Nu har jag en grej till att grubbla över: Varför känner jag sån sympati för truckflator, och samtidigt sådan antipati för fjolliga bögar? //T
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 20:52
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:02
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
Kärlek har inget kön anser jag...kärlek är en underbar sak mellan två människor! Och i det här sammanhanget menar jag kärleken mellan två vuxna människor!
Redigerat av Suz: 04-08-2011, 21:14
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:11
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? "Andra" har erotikmässan, bland annat. Ännu mera porrtema. Så mycket porrtema som det nu kan vara utan att bli olagligt, faktiskt.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:16
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 21:52)  Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte. Tack för upplysningen!  Tror du vi är dumma eller? Allvarligt Malcolm varför ens ägna en tanke åt sånt som äcklar dig?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:17
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 21:52)  Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte. Jag känner samma äckel inför analsex men det "problemet" äger jag. Vad andra gillar eller ej angår inte mej så länge jag själv slipper bli inblandad. Tror du att vi kvinnor är mer trögfattade än er män eller? Det är väl snarare så att vi kanske inte tycker att vi har med andras högst privata sexliv att göra i så fall.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:22
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
kan väl hända att budskapet är något annat men det är en jäkla massa sex o porr på pride, den som säger annat ljuger.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
04-08-2011, 21:23
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag har hört kvinnor/tjejer säga att sååå gör inte min gaykompis "Anders" eller vad han nu kan heta, som att dennes relation med en annan man/kille vore något guligt och oskyldigt. CITAT (herkules @ 04-08-2011, 22:22)  kan väl hända att budskapet är något annat men det är en jäkla massa sex o porr på pride, den som säger annat ljuger.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|