Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          xlxl67
          Inlägg 05-08-2011, 08:31
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Aqvakul @ 05-08-2011, 08:54) *
          Förklara gärna vad du menar med "pk-tramseriet"...

PK är bara en klyscha. Förresten vem avgör vad som är politiskt korrekt egentligen och varför är det så "inne" att vara tvärtom det normala?
          På Flashback används klyschan/ordet väldigt ofta då någon har en ofta bra åsikt. Det är visst inte bra att vara PK! wink.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-08-2011, 08:58
          Länk hit: #282

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Meriona @ 05-08-2011, 09:31) *
          rotfl.gif Jösses Amalia vilken syn för gudar!

Ja vi har ju träffats så du vet ju hur jag är! Men du har återhämtat dig väl får jag säga flirting.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2011, 09:06
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2011, 09:28) *
          Tänkte bara meddela att jag nu för gott lämnar bögdebatten. Varje inlägg jag gör möts av mer eller mindre massiva påtryckningsförsök att jag skall ändra mig vilket också inkluderar personangrepp. Ett vapen i den kampen är att kräva källor medans motståndarnas uppgifter aldrig har källanvisningar. Nu vill jag odla mina fördomar i fred. Lev väl och akta er för HIV och AIDS.

Så bara för att man inte tycker som du så är det påtryckningsförsök och personangrepp? blink.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rihane
          Inlägg 05-08-2011, 09:23
          Länk hit: #284

Gäster

Fördomar har alla och det hör till att vara människa. Så fort jag ser en människa har jag fördomar baserat på kön, ålder mm utan ens att ha hunnit prata med personen. Det intressanta(tycker jag) är att inse att det är så.

Vad två människor gör frivilligt med varandra har jag inte med att göra så länge jag inte tvingas delta. Att träffa någon som accepterar en för den man är och älskar en precis som man är, även det man själv ogillar, är en sådan underbar gåva att jag önskar det åt alla. Ännu underbarare är att känna så för en annan människa.

Jag går inte på pridefestivalen och jag går inte på erotikmässor. Det är så fiffigt ordnat att precis som på internet slipper jag att se det jag inte har intresse av, lägger inte större värderingar på vad andra har för sexuella preferenser så länge det är frivilligt och inte skadar någon annan.

Slänger in en fundering jag har, en tanke som jag inte testat mot andra och således förmodligen fördomsfull:
          Kan det inte vara som så att motviljan som män har mot homosexuella män är att dom omedvetet kan vara rädda för att bli tvingade till något dom inte vill? Vi tjejer tänker oss för innan vi går genom mörka parker osv och det är i huvudsak män som oroar oss. Iallafall jag inbillar mig att jag kan slå mig fri från en kvinna lättare än från en man.
          Tanken håller inte fullt ut, om man läser tåten finns det kvinnor som verkar ha stark motvilja mot bögar vilket jag försöker slå knut på mig själv för att förstå och männen kan ju ha en motvilja av samma orsak som jag då helt följdaktligen inte heller förstår.

För att undvika missförstånd, kanske lite löjligt att poängtera det men ändå, jag menar absolut inte att homosexuella män skulle vara vare sig mindre eller mer våldsbenägna än heterosexuella män.

Innan pk-argumenten drar igång. Jag har skrivit att jag inte förstår och antytt en önskan att förstå varför folk har en sådan motvilja.
          För "sexet", som vare sig du eller jag inte har med att göra kan väl inte vara orsaken?Eller?
          För isf är min åsikt att det är missunnsamt...Att förvägra någon kärlek, för att du mår illa av dina egna tankar...

Edit glömde ett "inte"

Redigerat av Rihane: 05-08-2011, 09:25

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-08-2011, 09:40
          Länk hit: #285

Gäster

CITAT (Markus_H @ 05-08-2011, 09:58) *
          Ja vi har ju träffats så du vet ju hur jag är! Men du har återhämtat dig väl får jag säga flirting.gif

När vi ses nästa gång ska jag titta lite noggrannare på vad du har på dig. giggle.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2011, 10:13
          Länk hit: #286

Medlem

Det är nog inte lätt för en del män när alla är där och försöker krafsa bort deras gamla ingrodda föreställningar om hur män ska vara. Det blir ju hotfullt och provocerande när deras "normativa manlighet" (vad nu det är) blir ifrågasatt.
          Tänk vad många män blev provocerade av en så enkel sak som "velourpappan" på 70-talet. (bara ett exempel.)

--------------------

Citera
          Mollis
          Inlägg 05-08-2011, 12:07
          Länk hit: #287

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

När en till mig väldigt närstående kom ut så sa jag "grattis älsking", för att du vågade tala om det och visste att du skulle vara lika älskad och uppskattad som någonsing förut. Och nu på ditt eget sätt.

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-08-2011, 12:27
          Länk hit: #288

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2011, 11:13) *
          Det är nog inte lätt för en del män när alla är där och försöker krafsa bort deras gamla ingrodda föreställningar om hur män ska vara. Det blir ju hotfullt och provocerande när deras "normativa manlighet" (vad nu det är) blir ifrågasatt.
          Tänk vad många män blev provocerade av en så enkel sak som "velourpappan" på 70-talet. (bara ett exempel.)

Ligger nog mkt i det. Man har sett i Sverige att hatbrott är fler i orter med hög arbetslöshet där traditionella mansyrken tillhör förlorarna. När män förlorar sin roll som familjeförsörjare och familjeöverhuvud blir det kris i mansrollen. Manlighet definieras ofta utifrån vad de inte är, t.ex. män är inte bögiga, män lagar inte mat, män syr inte kläder, män sminkar sig inte osv. Allt som utmanar normen blir farligt för en redan sårad manlighet.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 05-08-2011, 12:40
          Länk hit: #289

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 17:54) *
          Det är nog ingen tillfällighet om det blir Vänsterpartiet som först får en homosexuell partiledare. Desto mer vänster man är, desto mer vurmar man för HBT-frågorna. Men samtidigt skall man komma ihåg den homosexuella Pim Fortuyn som var ledare för holländska motsvarigheten till Sverigedemokraterna.

För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel.

En liten fundering: Inte vet jag om det är så att en större andel av de trädgårdsintresserade männen är homosexuella än bland män i allmänhet (hur kollar man det - med en enkät?). Men om vi nu för ögonblicket antar att det är på det sättet så är det kanske snarare så att heterosexuella män är starkt underrepresenterade än att homosexuella män är överrepresenterade? Med detta menar jag alltså att det inte är något hos homosexuella män som gör dem mer intresserade av trädgård, utan snarare något hos heterosexuella män som gör dem mindre intresserade av trädgård än vad man skulle kunna förvänta i ett helt neutralt sammanhang. Jag skulle kunna tänka mig att många heterosexuella män väljer att inte vara trädgårdsintresserade (medvetet eller omedvetet) på grund av att gällande mansnormer är sådana att det inte är riktigt acceptabelt för män att vara trädgårdsintresserad (anses väl lite feminint och fjolligt...). Homosexuella män är nog oftast betydligt mindre styrda av mansnormerna eftersom de redan brutit mot så många normer genom att vara bögar, och vågar kanske därför i högre utsträckning bejaka sin inre trädgårdsnörd.

Redigerat av Anders zon 1: 05-08-2011, 12:40

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-08-2011, 12:44
          Länk hit: #290

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Markus och Anders!
          Mycket tänkvärda funderingar! tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-08-2011, 14:02
          Länk hit: #291

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anders zon 1 @ 05-08-2011, 13:40) *
          En liten fundering: Inte vet jag om det är så att en större andel av de trädgårdsintresserade männen är homosexuella än bland män i allmänhet (hur kollar man det - med en enkät?). Men om vi nu för ögonblicket antar att det är på det sättet så är det kanske snarare så att heterosexuella män är starkt underrepresenterade än att homosexuella män är överrepresenterade? Med detta menar jag alltså att det inte är något hos homosexuella män som gör dem mer intresserade av trädgård, utan snarare något hos heterosexuella män som gör dem mindre intresserade av trädgård än vad man skulle kunna förvänta i ett helt neutralt sammanhang. Jag skulle kunna tänka mig att många heterosexuella män väljer att inte vara trädgårdsintresserade (medvetet eller omedvetet) på grund av att gällande mansnormer är sådana att det inte är riktigt acceptabelt för män att vara trädgårdsintresserad (anses väl lite feminint och fjolligt...). Homosexuella män är nog oftast betydligt mindre styrda av mansnormerna eftersom de redan brutit mot så många normer genom att vara bögar, och vågar kanske därför i högre utsträckning bejaka sin inre trädgårdsnörd.

Klokt! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-08-2011, 15:23
          Länk hit: #292

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jag skulle kunna tänka mig att många heterosexuella män väljer att inte vara trädgårdsintresserade (medvetet eller omedvetet) på grund av att gällande mansnormer är sådana att det inte är riktigt acceptabelt för män att vara trädgårdsintresserad (anses väl lite feminint och fjolligt...).

Det är ju också märkligt, för mycket av trädgårdsarbetet är verkligen tungt jobb som passar utmärkt till riktiga karlakarlar!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-08-2011, 15:32
          Länk hit: #293

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Anser man att stort trädgårdsintresse skulle tyda på homosexualitet så har man inte bara fördomar att brottas med, utan även sin verklighetsuppfattning.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2011, 15:34
          Länk hit: #294

Medlem

Äsch dom sitter väl inte på "Småprat - ej trädgårdsrelaterat" och dividerart bara. Fast först tänkte jag skriva - vem sjutton vågar släppa lös en karl i trädgården? coolgleam.gif

--------------------

Citera
          Rihane
          Inlägg 05-08-2011, 16:30
          Länk hit: #295

Gäster

CITAT (Biggan_ @ 05-08-2011, 16:23) *
          Det är ju också märkligt, för mycket av trädgårdsarbetet är verkligen tungt jobb som passar utmärkt till riktiga karlakarlar!

Är också förvånad. Annars har jag inte sett det påståendet någon annanstans än på odla så jag undrar hur pass allmänt den uppfattningen är.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-08-2011, 19:47
          Länk hit: #296

Gäster

Där ser man, fy fasen vad stolt jag är att jag är Swedbank-kund! yahoo.gif

Swedbank sponsrar Pride

Citera
          malcolm
          Inlägg 05-08-2011, 20:39
          Länk hit: #297

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag är kund hos Swedbank men inte är jag gay för det.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-08-2011, 20:41
          Länk hit: #298

Gäster

Nä nu blev det lite tokigt. g.gif
          Jag är kund hos Länsförsäkringar, men inte spelar jag bandy.

Citera
          Tapio
          Inlägg 05-08-2011, 21:16
          Länk hit: #299

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2011, 16:34) *
          Fast först tänkte jag skriva - vem sjutton vågar släppa lös en karl i trädgården? coolgleam.gif

Halaj!

nu snackar vi fördomar! flirting.gif

//T

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-08-2011, 21:21
          Länk hit: #300

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 05-08-2011, 20:47) *
          Där ser man, fy fasen vad stolt jag är att jag är Swedbank-kund! yahoo.gif

Swedbank sponsrar Pride

Jaha, är det därför de har så hög ränta för alla sina låntagare sad.gif

Citera

19 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 06:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon