Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 17 18 19  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          *Stintan*
          Inlägg 08-08-2011, 08:01
          Länk hit: #361

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fvd @ 08-08-2011, 08:36) *
          Nej jag menar inte att KD och SD representerar hela svenska folket och det tror jag framgår rätt tydligt. Jag medger att jag syftade fel men om vi uppehåller oss vid formalia så kommer det att skymma det verkliga problemet. En majoritet av svenska folket har tagit ställning (genom att rösta) för ett öppet samhälle där alla människor skall visas respekt oavsett vilken läggning eller åsikt de har. Människor som tillhör en minoritet har det tillräckligt svårt utan att behöva försvara sig och sina närstående hela tiden. Om man är intresserad av att förstå hur andra människor har det kan man finna vägen dit genom att lyssna och lära. Alla har samma rätt till integritet och välja själva när de vill dela med sig av sitt privata liv. Samma etikettsregler gäller för ALLA människor. Vi är unika i Sverige genom att ta ställning för mänskliga rättigheter och tala högt om det. Det finns många exempel på svenskar som varit utomlands och uttalat sig för mot förtryck t ex Malena Ernman som var i Moskva och sjöng när Pridefestivalen skulle förbjudas och minoriteter skulle förföljas. Hon talade högt och tydligt för dessa människor i värlsdtäckande TV. Nu hoppas t ex jag att jag blir förstådd för det jag vill säga utan att behöva korrigera svenskan ordföljden, eller något annat oväsentligt. Det är många gånger ett sätt att gömma sig och inte behöva konfronteras med det som är obehagligt. Jag är rädd för att om vi inte ser upp kan vi backa i utvecklingen och inte märka det förrrän det har gått för långt. Det får inte bli så att de som talar högst är de som vill förstöra för andra.

Jag hoppas och tror att din oro för att utvecklingen ska backa är obefogad.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Red Top
          Inlägg 08-08-2011, 08:15
          Länk hit: #362

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Det var absolut inte meningen att mästra dig, fvd. Men folk har ju så mycket konstiga ideér om hur verkligheten ser ut, så jag var helt enkelt tvungen att fråga; för att få ett klargörande. kompiskram.gif

Håller helt med dig om att vi måste vara uppmärksamma och alltid försöka upplysa(omvända) människor, som ännu inte förstått att alla människor har samma värde, oavsett hudfärg, religion, kön eller vilken sexuell läggning de fötts med.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Piccante
          Inlägg 08-08-2011, 10:34
          Länk hit: #363

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Sao Paulo i Brasilien ska införa en årligen återkommande Hetero Pride dag.
          http://novitascatholicus.wordpress.com/201...-mot-gay-pride/

CITAT
          Förslaget kommer ursprungligen från den evangeliska fullmäktigeledamoten Carlos Apolinário, hos det “Demokrtatiska Partiet”, som menar att hans avsikt inte är att diskriminera homosexuella utan att det snarare är en motreaktion mot de ”överdrivna privilegier” som ges homosexuella, och för att ”öka medvetenheten och uppmuntra allmänheten att slå vakt om god moral och goda seder” i São Paulo.

Man kan ju undra vilka överdrivna privilegier de tänker på?

CITAT
          Till skillnad från Marschen för Jesus, som vanligtvis hålls tre dagar innan den årliga Gay Parade, så blir Gay Parade ofta attackerad, enligt brasilianska homosexuella nyhetskanaler.

De rapporterar om rutinmässiga många rån och stölder, främst av kameror, mobiltelefoner och plånböcker. Och narkotikamissbruk är ”utbrett” enligt tidningen Folha de Sao Paulo, särskilt användningen av afrodisiakum och drogen ecstasy.

Är det ett privilegium att rånas och trakasseras oftare än andra?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          fvd
          Inlägg 08-08-2011, 19:35
          Länk hit: #364

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Ingen fara jag tog det inte alls på det sättet. den kommentaren var bra. Jag fick upp ögonen för vad jag hade skrivit och ville bara visa att jag hade förstått. Det jag menade var att när de kommer många korta inlägg på rad som kommenterar eller bekräftar varandra så kommer man plötsligt bort från ämnet. Det är oundvikligt att det blir missuppfattningar men då går det ju att styra tillbaka till ämnet igen. Det är inte alltid så lätt att uttrycka sig kort om något som är komplicerat. Jag hoppas i alla fall att forumets homosexuella medlemmar förstår att vi bryr oss ock tycker att deras liv är lika viktiga som våra.

--------------------
          Zon 1

Citera
          fvd
          Inlägg 08-08-2011, 19:47
          Länk hit: #365

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Nej verkligen inte! Det är vedervärdigt ett typiskt exempel kamoflerat förtryck. I Iran hänger man homosexuella. Det finns all anledning att se upp.

--------------------
          Zon 1

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 08-08-2011, 20:20
          Länk hit: #366

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

CITAT (Red Top @ 08-08-2011, 09:15) *
          Håller helt med dig om att vi måste vara uppmärksamma och alltid försöka upplysa människor, som ännu inte förstått att alla människor har samma värde, oavsett hudfärg, religion, kön eller vilken sexuell läggning de fötts med.

Hoppas att jag inte har missförstått dig. Uplysa och påvisa är en sak. Omvända är helt galet. Där lägger politik och religion ett tvärstopp för mig. Envar har rätt till sin egen upfattning. Tyvärr drabbades Norge av en som inte kunde se verkligheten.
          Humanism, acceptans och respekt är mina ledtrådar.

Min religion är inte djupare än som jag skrivit förr, från en liten tavla jag inhandlade på en turistshop 1968:
          Ihr glaubt der Jäger ist ein zünder weil er zo selten zur Kirsche geht, aber ein danksam blick zur Himmel ist besser als ein falsch Gebeht.
          Bifogad bild

Citera
          silos
          Inlägg 06-05-2012, 07:45
          Länk hit: #367

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:18) *
          Vad jag vet så lever vi här i Sverige i Demokrati och alla har rätt att utrycka sina åsikter är det inte det som är demokrati ?kanske inte gäller här!alla ha rätt att ha en åsikt utan att bli nergjorda eller förolämpade :Märkligt vad många "rättfärdiga människor" det finns här på forumet. !skulle villa säga att alla verkar vara helt perfecckta i allt ,till och med i åsikter !

Det finns inga perfekta människor i våran värld,varken här eller annanstans!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-05-2012, 20:56
          Länk hit: #368

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Överbölingen @ 08-08-2011, 21:20) *
          Hoppas att jag inte har missförstått dig. Uplysa och påvisa är en sak. Omvända är helt galet. Där lägger politik och religion ett tvärstopp för mig. Envar har rätt till sin egen upfattning. Tyvärr drabbades Norge av en som inte kunde se verkligheten.
          Humanism, acceptans och respekt är mina ledtrådar.

Min religion är inte djupare än som jag skrivit förr, från en liten tavla jag inhandlade på en turistshop 1968:
          Ihr glaubt der Jäger ist ein zünder weil er zo selten zur Kirsche geht, aber ein danksam blick zur Himmel ist besser als ein falsch Gebeht.
          Bifogad bild

Oj en sån bra vers!

Jag tycker i grund och botten att hetero är det rätta, att annat är en avvikelse från vad som egentligen var "tänkt" ja jag VET att det förekommer i naturen, bland fåglar och annat.
          Jag jag VET att det låterfördomsfullt!

Jag känner, och umgås aktivt med, flera gaypersoner och har ingenting emot dem eller deras partners och skull aldrig drömma om att behandla HBT-personer illa på något vis, alla har rätt till sitt eget, så länge ingen kommer till skada. Men spontant måste man få ha sin känsla kvar, bara man inte diskriminerar någon på grund av den!

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 20:09
          Länk hit: #369

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Bengalow @ 01-08-2011, 22:51) *
          Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval...
          Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande.
          Vad tycker ni?

Kanske så enkelt som att man vill ta tag i tillfället att ha lite kul, att "flippa" ut litegrann. Det är väl ett fullgott motiv.
          Javisst ja, att var stolt, glad och nöjd med sig själv anser du vara fult i vilket sammanhang det än förekommer, eller hur?
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-05-2012, 20:18
          Länk hit: #370

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 21:09) *
          Kanske så enkelt som att man vill ta tag i tillfället att ha lite kul, att "flippa" ut litegrann. Det är väl ett fullgott motiv.
          ---

Absolut! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          xlxl67
          Inlägg 10-05-2012, 20:27
          Länk hit: #371

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Gita @ 10-05-2012, 21:09) *
          Javisst ja, att var stolt, glad och nöjd med sig själv anser du vara fult i vilket sammanhang det än förekommer, eller hur?
          Gita

tummenupp.gif Hade jag bott i Stockholm så hadejag varit med direkt. Dras gärna till glädjen:)
          Sen tror jag att "rörelsen" är ju ny o mga hänger nog på för den positiva andan i den...

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-05-2012, 20:31
          Länk hit: #372

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (xlxl67 @ 10-05-2012, 21:27) *
          tummenupp.gif Hade jag bott i Stockholm så hadejag varit med direkt. Dras gärna till glädjen:)
          Sen tror jag att "rörelsen" är ju ny o mga hänger nog på för den positiva andan i den...

Är den verkligen ny? Dom har väll hållit på i tio år nu, eller känns det bara så?

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2012, 20:35
          Länk hit: #373

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 10-05-2012, 21:31) *
          Är den verkligen ny? Dom har väll hållit på i tio år nu, eller känns det bara så?

Vet inte hur länge de hållit på, men glädjen och stoltheten tilltalar mig
          Gita

Citera
          xlxl67
          Inlägg 10-05-2012, 21:09
          Länk hit: #374

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Huggorm @ 10-05-2012, 21:31) *

Nej den är nog inte ny men den andas nog fortfarande positivt o ngt fräscht...
          Det är ju bara glädje i marschen så förstår att mga hänger på...

Citera

19 sidor V  « < 17 18 19
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 05:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon