Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          Aqvakul
          Inlägg 02-08-2011, 07:56
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 02-08-2011, 08:48) *
          jag har varit på varenda pridefestival som varit och det är samma gamla skåpmat som rapas, olika vetenskaper ska nå ut till människorna, den ena tokiga genusprofessorn efter den andra står och mässar sitt budskap, politiska partier (de som ff är med) ska plocka poäng, människor klär ut sig och det spelas kubb med löspenisar, rätt trist om ni frågar mig. sådana här tillställningar ställer till hela stan, kanske inte själva festivalen men paraden är hemskt, går inte att gå någonstans i stan då.
          socialdemokraterna har backat i år, det blir för dyrt för dem att vara med och många restauranger har också hoppat av, pride handlar mest bara om pengar för arrangörerna verkar det som.
          jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal smile.gif

Du har säkert rätt. Pridefestivalen har inte lyckats förnya sig, men den har haft stor betydelse för att förändra attityder och en nyttig väckarklocka att det finns mycket kvar att göra...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-08-2011, 08:04
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

........jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal smile.gif

Det är väl alldeles tydligt att budskapet inte är ute om man läser tråden. Sverige är ju fullt av sådana som Motti (påstår hon) som inte tycker det är OK att säga det högt utan tycker man ska fortsätta smussla med det.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          herkules
          Inlägg 02-08-2011, 08:09
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 02-08-2011, 08:56) *
          Du har säkert rätt. Pridefestivalen har inte lyckats förnya sig, men den har haft stor betydelse för att förändra attityder och en nyttig väckarklocka att det finns mycket kvar att göra...

klart jag har rätt wink.gif och de måste göra om, det finns liksom INGET nytt.
          visst, party är alltid kul men men...

CITAT (Anki på Öland @ 02-08-2011, 09:04) *
          Det är väl alldeles tydligt att budskapet inte är ute om man läser tråden. Sverige är ju fullt av sådana som Motti (påstår hon) som inte tycker det är OK att säga det högt utan tycker man ska fortsätta smussla med det.

jaja, men det är ju ute på bystan, det tar några årtionden längre där att haja saker o ting.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2011, 08:16
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

jag har varit på varenda pridefestival som varit och det är samma gamla skåpmat som rapas, olika vetenskaper ska nå ut till människorna, den ena tokiga genusprofessorn efter den andra står och mässar sitt budskap, politiska partier (de som ff är med) ska plocka poäng, människor klär ut sig och det spelas kubb med löspenisar, rätt trist om ni frågar mig. sådana här tillställningar ställer till hela stan, kanske inte själva festivalen men paraden är hemskt, går inte att gå någonstans i stan då.
          socialdemokraterna har backat i år, det blir för dyrt för dem att vara med och många restauranger har också hoppat av, pride handlar mest bara om pengar för arrangörerna verkar det som.
          jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal smile.gif

Och trots att du är så kritisk så har du ändå år efter år varit där ohmy.gif Varför?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2011, 08:35
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (herkules @ 02-08-2011, 09:09) *
          klart jag har rätt wink.gif och de måste göra om, det finns liksom INGET nytt.
          visst, party är alltid kul men men...

jaja, men det är ju ute på bystan, det tar några årtionden längre där att haja saker o ting.

Men dom har ju olika teman varje år även om ämnet är detsamma, och det är väl klart att det kan bli tjatigt i längden för gamla stötar som går dit varenda år men det kommer väl nya människor förhoppningsvis också.

http://www.stockholmpride.org/2011/

Pride behövs! Det finns folk överallt som inte hajat saker och ting inte bara på bystan även om det verkar vara värst i bibelbältet!

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-08-2011, 08:37
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04) *
          Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ?

För att vara så tolerant som du påstår så kryddar du dina inlägg med väldigt måna negativa påståenden och generaliseringar!!! Ditt resonemang påminner mest om en kristen fundamentalists. Eftersom homosexualitet förekommer naturligt så förstår jag inte hur det kan strida mot "naturens lagar"?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 02-08-2011, 09:04
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24) *
          jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !

Jag hade en gång en granne vars fasters son hade en kusin som var bekant med en kille som hade varit gift med en frisör...han sa att alla frisörer är superhispiga och obalanserade i psyket.

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-08-2011, 09:26
          Länk hit: #48

Medlem

Tiderna förändras men om man var med förr så kan man nog förstå uppsluppenheten och glädjen i dagens Pridetåg för på 70-talet var det inte lätt att vara öppen. Sveriges radio har intressanta tidsdokument i sitt arkiv:
          KFMLr om homosexualitet 1973
          KDS om homosexualitet 1973 blink.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Monaxe
          Inlägg 02-08-2011, 09:43
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Gunilla T @ 02-08-2011, 10:04) *
          Jag hade en gång en granne vars fasters son hade en kusin som var bekant med en kille som hade varit gift med en frisör...han sa att alla frisörer är superhispiga och obalanserade i psyket.

giggle.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Biggan_
          Inlägg 02-08-2011, 11:27
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Orkidétjuven @ 02-08-2011, 01:32) *
          Som sagt här har ni svaret varför pride behövs. Så nu var det sagt!

Homosexualitet är guds sätt att se till att de riktigt begåvade inte betungas med barn ..

http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

LOL

rotfl.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2011, 12:02
          Länk hit: #51

Medlem

Hade TS bara ett behov av att slänga in en brandfackla eller varför deltar man inte i en tråd man startat? g.gif

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-08-2011, 12:27
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Pride-festivalen intresserar mig lika lite som någon rockfestival eller Rio-karnevalen, jag gillar inte sånt helt enkelt. Men det angår ju inte mig, eller hur, om andra vill ha festivaler så får de väl ha det? Jag skulle inte uppskatta om någon kom hit och förbjöd mig att titta på fåglarna i skogen eller skrattade åt mina höns eller nåt, jag vill leva mitt liv på mitt sätt utan att andra lägger sig i, alltså får jag låta andra leva sina liv på deras sätt. Vad är det med just homosexualitet som gör att folk vill lägga sig i andras privatliv? Hur kan någon tro att det angår dem?

...går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv...

thumbdown.gif Vadå kritik, vad finns det att kritisera?! Tror du de går ut med det för skojs skull?! Har du någonsin försökt tänka dig in i hur det skulle kännas att möta alla fördomar och att riskera att vänner och t.o.m. familjemedlemmar tar avstånd från en? Ska de som har en sambo låta bli att berätta det för sin familj, vänner och kollegor när sambon har "fel" kön? Jag skulle aldrig orka att leva med en sån lögn, skulle du?

laugh.gif

CITAT (Orkidétjuven @ 02-08-2011, 01:32) *
          Homosexualitet är guds sätt att se till att de riktigt begåvade inte betungas med barn ..

biggrin.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2011, 12:34
          Länk hit: #53

Medlem

giggle.gif bravo.gif

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-08-2011, 12:42
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Nu har inte jag läst hela tråden men kan nog skriva vad jag tycker i alla fall.

Det är inte de som är gay som har problem , det är de runtomkring som har det , nämligen problemet att de inte kan acceptera människor som de är.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 02-08-2011, 12:50
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ?

Fjortispower till action! nuke.gif
          Varför ska man behöva ta någon kritik när man har FÖTTS med sexuellt avvikande beteende? Vad för kritik ska man få i sådana fall? Ska man ge kritik till de som är handikappade, hermafroditer och fötts blinda också? Är det din uppgift att se till att alla har rätt sexualitet så att de kan göra barn?
          Du kanske tror att man är Gay för skojs skull.

Själv är jag 100% straight men blir glad av att veta att det finns något som heter homosexualitet faktiskt.

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-08-2011, 13:07
          Länk hit: #56

Gäster

Den moderna homofobin

Här finns litteratur för den som vill veta mer. biggrin.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 02-08-2011, 15:19
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Grejen är ju att bara för att man är hetreo betyder det inte att man kan få barn. Om det är bara det allt hänger på så är jag också ett freak.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2011, 15:27
          Länk hit: #58

Medlem

Å andra sidan finns det ju också massor av HBT-personer som har barn.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-08-2011, 16:02
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 02-08-2011, 16:27) *
          Å andra sidan finns det ju också massor av HBT-personer som har barn.

jag vet många hetero som inte borde få ha barn...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Monaxe
          Inlägg 02-08-2011, 16:30
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Markus_H @ 02-08-2011, 17:02) *
          jag vet många hetero som inte borde få ha barn...

Dessvärre sant.

Egentligen är det helt sanslöst att denna tråd lever vidare, man tycker att år 2011 ska det finnas en betydligt större kunskap och ffa acceptans i samhället, men det var helt klart fel no.gif

Man får innerligen väl hoppas att de åsikter som tidigare framförts i tråden verkligen bara finns i mörkaste småland och snart är på utdöende.

Fast en del fördomar är dessvärre väldigt långlivade...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera

19 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 18:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon