Vi flyttade till detta hus 1994 och varje år har jag haft ett trädgårdsprojekt. 2008 var det dags att ta bort en massa krypenar och kapa nedersta grenarna på en över 30 år gammal cypress. Lite självsådda coutenaster och hagtorn åkte också med, liksom en jättefläder. Jag behöll och beskar vårolvonet och lät också den självsådda bärapeln stå kvar. Jag har försökt att få bort så mycket rötter jag kunnat men har sen inte gjort något mer. Planteringen ligger i sydväst ut mot gatan och har en mur bakom. Jag har påbörjat lite plantering av nya växter såsom några benved lite ölandstok, några små hagtorn och så lite perenner. Jag vill gärna hålla färgskalan i gult och vitt. Nu skulle jag gärna få lite tips, för trots att det gått tre år sen jag planterade på den högra delen, har det svårt att sätta fart. Sen har jag inte några idéer för den högra sidan, funderar ev på skuggröna eller så fler benved. Skulle gärna få lite tips även på något som kan dölja den vita sockelns som blir alldeles grå after varje regnfall.
Bifogade miniatyrbild(er)