|
|
  |
Rock and Roll och hur den påverkar människor |
|
|
|
14-08-2011, 20:18
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Satan finns bara i ditt huvud Silos!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
14-08-2011, 20:29
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (merlin68 @ 14-08-2011, 21:15)  Dina inlägg i forumet är sannerligen aldrig tråkiga Silos  Berätta om händelsen som bevisar att Satan finns, tror att vi är många som har blivit jättenyfikna... Jag får nog fundera ett tag om jag vill dela med mig! Men det har med att göra att i min släkt har funnits och finns synska personer. CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 21:18)  Satan finns bara i ditt huvud Silos! Själklart att han försöker att påverka mig,MEN jag har Jesus i mitt liv så jag är trygg!
|
|
|
|
|
14-08-2011, 20:37
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Sanningen må finnas på nätet och på YouTube men den är så uppblandad av lögner och förtal att man måste vara försiktig med vad man läser och ser.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
14-08-2011, 20:38
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-08-2011, 21:37)  Sanningen må finnas på nätet och på YouTube men den är så uppblandad av lögner och förtal att man måste vara försiktig med vad man läser och ser. Det har du rätt i!
|
|
|
|
Azur
|
14-08-2011, 20:52
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 14-08-2011, 19:35)  ÄR detta bra? Ja, det är en rätt bra låt. Det är Psycho Man, en gammal låt av Black Sabbath. Sångaren är Ozzy Osbourne, numer mest känd som förvirrad mysfarbror i dokusåpan Osbournes. Du tar uppenbarligen texten på allvar, det gör ingen som lyssnar på hårdrock. Om du lyssnar på Tom Jones " Delilah", tror du verkligen att han högg ihjäl en kvinna? Att Tore Skogmans " Bergsprängartango" innebär att han egentligen var kvinna och gifte sig med en bergsprängare i Gällivare? CITAT Det skulle jag inte vilja heller,eftersom det finns hur många som helst sekter som vill härntvätta folk! Åter igen:LÅT BARN VARA BARN! Barn behöver trygga vuxna,föräldrar och andra vuxna som de har i sina liv!
Javisst, jag håller med. Vad har det med detta att göra? CITAT Nej det vet jag inte men har du tittat på dessa video klippen? Jag tittar inte på videoklippen för att höja deras tittarsiffror,jag gör det endast för att jag vill veta vad som pågår i världen!
Då tittar du på fel klipp. Jag rekommenderar BBC, New York Times, Christian Science Monitor, Radio Free Europe, eller varför inte kära gamla SVT, inte högerextrema konspirationsteoretiker på youtube. CITAT Nu skall jag återvända till lyssnandet...... Här har du lite kristen hårdrock att tvätta öronen med när du tröttnar på norsk dödsmetall. (Men ta det inte för allvarligt - ingen tar de här på allvar heller.)
|
|
|
|
|
14-08-2011, 21:03
|
Medlem

|
Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?
Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker?
|
|
|
|
|
14-08-2011, 21:42
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Satan har väl egentligen inte med religion att göra. Eller åtminstone inte kristendomen av idag. Extrema sekter av sjuka människor kanske tillber eller varnar för satan. Satan finns bara om man vill att han skall finnas. Att tillbe gudar har ju följt människan genom historien. Bibeln är ju bara en av många trosläror. För mig är religion här och nu, i denna stund, fylld av upplevelser. Himmelen kan vänta. Gärna en nu runda på vår vackra jord. Vem vill bo bland molnen.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
14-08-2011, 21:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (silos @ 14-08-2011, 22:03)  Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?
Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker? Tyvärr Silos så begriper jag dig inte alls! Du lyssnar på fanatiker som presenterar konspirationsteorier i hemgjorda videos på YouTube. Sweden Rock har flera tusen besökare varje år och om det vore så som du skriver så skulle ju en sådan festival följas av mängder av självmord och våld! Jag känner folk som åker dit och de är hur normala som helst.
--------------------
|
|
|
|
|
15-08-2011, 07:48
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
Hårdrockare har alltid anklagats för djävulsdyrkan, till och med prästsonen, golfspelaren och djupt troende mysfarbrorn Alice Cooper.
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
15-08-2011, 07:59
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (Azur @ 14-08-2011, 21:52)  Ja, det är en rätt bra låt. Det är Psycho Man, en gammal låt av Black Sabbath. Sångaren är Ozzy Osbourne, numer mest känd som förvirrad mysfarbror i dokusåpan Osbournes. Du tar uppenbarligen texten på allvar, det gör ingen som lyssnar på hårdrock. Om du lyssnar på Tom Jones " Delilah", tror du verkligen att han högg ihjäl en kvinna? Att Tore Skogmans " Bergsprängartango" innebär att han egentligen var kvinna och gifte sig med en bergsprängare i Gällivare?
|
|
|
|
Rihane
|
15-08-2011, 08:38
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 14-08-2011, 22:03)  Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?<br /><br />Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker?<br /> Men du. Om du menar att texterna är farliga och läskiga och att dom som lyssnar till dom tar efter dom, så har du någon gång läst Bibeln? Ta David exempelvis, (gick en film om honom för några dagar sedan) Han gjorde en gift kvinna med barn och skickade hennes make in i ett uppdrag mot säker död. En av hans söner mördade den andre och kvar blev liksom bara Salomo. Menar du att ungdom då blir inspirerade och gör likadant? Om du menar musiken kan jag bara tala för mig själv. Tycker musik frigör. Är inte så förtjust i Heavy Metal ,men gällande musik är det sällan jag lyssnar till texterna om inget speciellt fångar min uppmärksamhet på att dom är speciella. Men visst för egen del tycker jag att musik påverkar min kropp och då på ett positivt sätt. Förstår inte varför du tror att just ungdommar inte kan sålla i texterna och förstå att det som det sjungs om är bara ord eller sagor att man inte kan ta det bokstavligt eller se dom som en uppmaning. Det gick en TV-serie på SVT som heter "Vad är en människa" du kan ju googla och se om avsnitten ligger kvar på SVT-play. I den sade dom något i stil i att vi gör en massa tankekonstruktioner uppe i hjärnan, att vi är mästare på att hitta på orsaker och samband där det inte finns några, vi hittar på vilket är vår styrka som människor. Det som händer uppe i hjärnan är inget farligt och fullt normalt men man får liksom sålla lite hur man agerar på det man tänker. "Demoner och jobbiga" tankar är då tankekonstruktioner en värdering som sker uppe i skallen och musik kan hjälpa till att rensa dom ur kroppen(tror jag). Men jag tror inte att det är det man tänker när man lyssnar på musik. Ett exempel till då: om det är att du tror att ord ihop med musik är extra farligt. Dom texter i Bibeln som är tonsatta då? Om man skulle tonsätta morden som sker i Bibeln med, för all del, Heavy Metal?
|
|
|
|
|
15-08-2011, 09:33
|
Medlem

|
CITAT (Rihane @ 15-08-2011, 09:38)  Men du. Om du menar att texterna är farliga och läskiga och att dom som lyssnar till dom tar efter dom, så har du någon gång läst Bibeln? Ta David exempelvis, (gick en film om honom för några dagar sedan) Han gjorde en gift kvinna med barn och skickade hennes make in i ett uppdrag mot säker död. En av hans söner mördade den andre och kvar blev liksom bara Salomo. Menar du att ungdom då blir inspirerade och gör likadant? Om du menar musiken kan jag bara tala för mig själv. Tycker musik frigör. Är inte så förtjust i Heavy Metal ,men gällande musik är det sällan jag lyssnar till texterna om inget speciellt fångar min uppmärksamhet på att dom är speciella. Men visst för egen del tycker jag att musik påverkar min kropp och då på ett positivt sätt. Förstår inte varför du tror att just ungdommar inte kan sålla i texterna och förstå att det som det sjungs om är bara ord eller sagor att man inte kan ta det bokstavligt eller se dom som en uppmaning. Det gick en TV-serie på SVT som heter "Vad är en människa" du kan ju googla och se om avsnitten ligger kvar på SVT-play. I den sade dom något i stil i att vi gör en massa tankekonstruktioner uppe i hjärnan, att vi är mästare på att hitta på orsaker och samband där det inte finns några, vi hittar på vilket är vår styrka som människor. Det som händer uppe i hjärnan är inget farligt och fullt normalt men man får liksom sålla lite hur man agerar på det man tänker. "Demoner och jobbiga" tankar är då tankekonstruktioner en värdering som sker uppe i skallen och musik kan hjälpa till att rensa dom ur kroppen(tror jag). Men jag tror inte att det är det man tänker när man lyssnar på musik. Ett exempel till då: om det är att du tror att ord ihop med musik är extra farligt. Dom texter i Bibeln som är tonsatta då? Om man skulle tonsätta morden som sker i Bibeln med, för all del, Heavy Metal? Tyvärr så kan jag inte svara på alla dina frågor,men ett kan jag:varken jag eller mannen i youtube klippen menade att alla ungdomar blir onda. Och jag anser att det är visst ingen mening att jag går i diskussioner här eftersom ni andra tänker och tro som ni gör och jag tänker och tro som jag gör. Så åter igen var det fel av mig att lägga ut detta om rock and rolls påverkan hit!
|
|
|
|
|
15-08-2011, 10:12
|
Medlem

|
CITAT (Whiskuchi @ 15-08-2011, 08:48)  Hårdrockare har alltid anklagats för djävulsdyrkan, till och med prästsonen, golfspelaren och djupt troende mysfarbrorn Alice Cooper.  Här nedan finns om Alice Cooper och han säger att han tro på Gud OCH satan och demoner! http://www.godscare.net/witness/alice_cooper.htm
|
|
|
|
Rihane
|
15-08-2011, 10:23
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 15-08-2011, 10:33)  <br />Tyvärr så kan jag inte svara på alla dina frågor,men ett kan jag:varken jag eller mannen i youtube klippen menade att alla ungdomar blir onda.<br /><br />Och jag anser att det är visst ingen mening att jag går i diskussioner här eftersom ni andra tänker och tro som ni gör och jag tänker och tro som jag gör.<br />Så åter igen var det fel av mig att lägga ut detta om rock and rolls påverkan hit!<br /> <br /><br /><br /> Gott nog. Ville bara förstå hur du tänker. Om det är musiken eller orden som är det farliga, eller kombinationen.
|
|
|
|
|
15-08-2011, 17:19
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 21:18)  Satan finns bara i ditt huvud Silos! Satan finns,men du vet inte det! CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)  Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!  Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler! CITAT (gnon49 @ 14-08-2011, 22:42)  Satan har väl egentligen inte med religion att göra. Eller åtminstone inte kristendomen av idag. Extrema sekter av sjuka människor kanske tillber eller varnar för satan. Satan finns bara om man vill att han skall finnas. Att tillbe gudar har ju följt människan genom historien. Bibeln är ju bara en av många trosläror. För mig är religion här och nu, i denna stund, fylld av upplevelser. Himmelen kan vänta. Gärna en nu runda på vår vackra jord. Vem vill bo bland molnen.  Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver! Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!!
|
|
|
|
|
15-08-2011, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:19)  Satan finns,men du vet inte det! Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler! Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver!
Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!! Snälla Silos sluta med dina Jesusgrubblerier. Du kommer bara må dåligt av detta....
--------------------
|
|
|
|
|
15-08-2011, 18:04
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Silos ibland tror jag att du bara driver med oss för det blir ju bara värre och värre det du skriver.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Rihane
|
15-08-2011, 18:04
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:19)  Satan finns,men du vet inte det!
Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler!
Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver!
Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!!  Fast det där om Satan tvistar även dom kristna om han finns med i Bibeln eller inte. Tycker du spårar ur rejält nu. Har du ingen snäll präst i svenska kyrkan som du kan tala med istället för att titta på klipp i youtube från fundementalistiska krista i USA
|
|
|
|
|
15-08-2011, 18:08
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2011, 19:04)  Silos ibland tror jag att du bara driver med oss för det blir ju bara värre och värre det du skriver.  Eller så har det spårat ur totalt..... Både i den här och i arktråden låter det som om Silos totalt förlorat kontakten med verkligheten.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|