Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kan Noaks ark har blivit funnet?
          silos
          Inlägg 15-08-2011, 17:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Whiskuchi @ 15-08-2011, 18:52) *
          Läst det i... bibeln?

Ja,när man studerar Bibeln så vet man att Bibeln är absolut sann!

Citera
          Piccante
          Inlägg 15-08-2011, 17:59
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:57) *
          Ja,när man studerar Bibeln så vet man att Bibeln är absolut sann!

som att jorden har fyra hörn och grisar består av bölder och människors synd (därför ska de ej ätas).... sos.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          RB9310
          Inlägg 15-08-2011, 17:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 266
          Medlem nr: 66 040

Som den ateist jag är hävdar jag med en dåres envishet att arken aldrig existerat och ja... jag har läst bibeln. Har även läst mein kampf osv osv. Tycker det är viktigt att bilda sig en egen uppfattning. Hatar tidningarnas försök att sälja med gamla nyheter och totalt nonens.

Citera
          silos
          Inlägg 15-08-2011, 18:03
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Markus_H @ 15-08-2011, 18:55) *
          Du kanske borde granska dina källor lite bättre innan du kallar andra för lögnare silos!
          ...................................lite längre ned
          http://sv.wikipedia.org/wiki/Noaks_ark

Jag skrev inte att du var en lögnare!

Jag tror bara på Bibeln och INGEN annan skrift från någon annan kultur!!!

Citera
          silos
          Inlägg 15-08-2011, 18:11
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Markus_H @ 15-08-2011, 18:59) *
          som att jorden har fyra hörn och grisar består av bölder och människors synd (därför ska de ej ätas).... sos.gif

Var i bibeln står det att jorden har fyra hörn? Jag vill gärna veta!

Grisar skall man helst inte äta,du skulle bara se vad de kan har inom sig...bilder från slakterier finns på youtube!

Annars så sa Jesus att:det som kommer ur människans mun förgiftar människan!
          Alltså det som står i GT var för de Judiska folket,Jesus befriade oss från det!

CITAT (RB9310 @ 15-08-2011, 18:59) *
          Som den ateist jag är hävdar jag med en dåres envishet att arken aldrig existerat och ja... jag har läst bibeln. Har även läst mein kampf osv osv. Tycker det är viktigt att bilda sig en egen uppfattning. Hatar tidningarnas försök att sälja med gamla nyheter och totalt nonens.

Och jag hävdar med trons styrka att arken har funnits!

Jag kan hålla med dig om tidningarnas nyheter!

Men du,många ateister har ändrat sin syn på tron på dödsbädden!

Citera
          Piccante
          Inlägg 15-08-2011, 18:19
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (silos @ 15-08-2011, 19:03) *
          Jag skrev inte att du var en lögnare!

Jag tror bara på Bibeln och INGEN annan skrift från någon annan kultur!!!

Men snälla människa, bibeln är baserad på gamla myter som har förts vidare i orienten från kultur till kultur. bibeln var inte först, har inga förstahandsuppgifter förutom Jesusdelen då. Biblen är som Bröderna Grims sagor dvs gamla folkliga föreställningar som tillslut skrevs ned.

CITAT (silos @ 15-08-2011, 19:11) *

Grisar skall man helst inte äta,du skulle bara se vad de kan har inom sig...bilder från slakterier finns på youtube!

Annars så sa Jesus att:det som kommer ur människans mun förgiftar människan!
          Alltså det som står i GT var för de Judiska folket,Jesus befriade oss från det!

Förklara då hur jorden kunde översvämmas så att det var 150 m vatten över de högsta berg??? Då skulle det krävas mer vatten än vad som finns samlat på hela jorden????

Dessutom drunknade fåglarna i syndafloden? hur i h****** dränker man djur som flyger????? Varför överlevde inga dinosaurier om Noa räddade 2 av varje sort????

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Piccante
          Inlägg 15-08-2011, 18:28
          Länk hit: #27

Medlem

Läs din bibel då!

Anders Gardebring - 13 Juni 2007 02:14 -

“Sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hörn och hålla fast jordens fyra vindar, för att ingen vind skulle blåsa över jorden eller havet eller mot något träd.”
          (Uppenbarelseboken 7:1).
          Jordens fyra hörn nämns också i Jesaja 40:22 och Jesaja 11:12 m. fl.
          Jorden är alltså, enligt bibeln, inte bara platt. Den är fyrkantig och platt.
          http://www.credoakademin.nu/index.php/foru...thread/146/#741

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          silos
          Inlägg 15-08-2011, 18:28
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Markus_H @ 15-08-2011, 19:19) *
          Men snälla människa, bibeln är baserad på gamla myter som har förts vidare i orienten från kultur till kultur. bibeln var inte först, har inga förstahandsuppgifter förutom Jesusdelen då. Biblen är som Bröderna Grims sagor dvs gamla folkliga föreställningar som tillslut skrevs ned.
          Förklara då hur jorden kunde översvämmas så att det var 150 m vatten över de högsta berg??? Då skulle det krävas mer vatten än vad som finns samlat på hela jorden????

Dessutom drunknade fåglarna i syndafloden? hur i h****** dränker man djur som flyger????? Varför överlevde inga dinosaurier om Noa räddade 2 av varje sort????

Du ställer många frågor som jag inte kan svara på,jag önskar att jag kunde men jag litar fullständigt på vad som är skrivet i bibeln!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-08-2011, 18:30
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det går inte att övertyga en troende med all fakta i världen, tron är som impregneringsvätska. Jag är som alla vet inte troende, men eftersom jag inte vill kalla mig för ateist måste jag ju vara vetande istället. jag vet att bibeln är bara bluff. beträffande arkebn så var det någon som tillskrev Lloyds skeppsregister vad de hade om detta fartyg. Svaret blev som det står i bibeln med mått och byggsätt. Byggt för kreaturstransport. Ägare Noak & söner. Senast kända position: Spå berget Ararat. biggrin.gif För övrigt måste Noak vara skepparhistoriens sämste kapten, ett enda berg sticker upp över vattenytan och han kör rätt på. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          gnon49
          Inlägg 15-08-2011, 18:32
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Troende eller ateist kvittar lika. Finns en himmel kommer alla dit, finns den inte, kommer ingen dit. En gud som gör åtskillnad vill jag inte stifta bekantskap med.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Rihane
          Inlägg 15-08-2011, 18:38
          Länk hit: #31

Gäster

Man har funnit spår av en översvämning i Warka, det forna Ur. Den var knappast allomfattande men för folket som bodde där i tvåflodslandet var ju det världen. Gilgamesh-eposet är intressant att läsa som en förlaga till Bibeln.

Citera
          RB9310
          Inlägg 15-08-2011, 18:41
          Länk hit: #32

Medlem

Ok det kan jag respektera men nu är det upp till dig att bevisa att arken faktiskt har existerat annars känns det ungefär lika trovärdigt som t ex jultomten, utomjordingar osv. Allt som har inträffat går att bevisa.

Mvh

Citera
          silos
          Inlägg 15-08-2011, 18:44
          Länk hit: #33

Medlem

Jag återkommer och svarar imorgon,nu är jag både trött och hungrig.

Citera
          RB9310
          Inlägg 15-08-2011, 18:51
          Länk hit: #34

Medlem

Ok sov gott smile.gif

Vill bara att du ska veta att jag har inget problem med att folk har en annan tro eller tror på något jag inte tror på. Tycker dock att det är intressant att diskutera och vill gärna ha bevis för att jag har fel smile.gif

Citera
          malarmaster
          Inlägg 15-08-2011, 18:53
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

ska bli kul att se vem som övertygar vem, har haft många diskussioner med några från Jehova men de gav upp till slut.
          gamla testamentet är judarnas historia,deras uppfattning om hur världen skapades,deras moralregler m.m.saker som den katolska kyrkan tog över för det passade in i deras världsuppfattning.
          nya testamentet är en samling skrifter sammanställda av ett kyrkomöte på 400-talet efter kr. alla skrifter är skrivna 50-100 år efter jesus förmodade korsfästning. vem som är författare till dem är inte klarlagt då ny forskning menar att de flesta är skrivna av samma person.det finns dessutom många motsägelser i skrifterna som gör det lite konstigt.
          att lärjungarna skulle skrivit dem ifrågasätts då de flesta troligen var analfabeter. det finns dessutom många "testamenten" som aldrig kom med i Bibeln troligen för att de inte passade in i kristendomen.
          har då jesus funnits? ja,forskningen bekräftar att han levt o verkat i palestina men kanske inte som det beskrivs i bibeln.det finns många böcker i ämnet för den som är intresserad av den "verklige" jesus.
          Har nu detta någon egentlig betydelse för en troende?troligen inte,då de flesta starkt religiösa inte bryr sig om fakta eller logik. min egen personliga uppfattning är att låta människor ha sin tro så länge de inte skadar sig själva eller samhället.det är när de passerar gränsen o blir fanatiska man måste sätta stopp,på något sätt glömmer de då bibeln o budskapet om kärlek.
          Jag har läst Bibeln o tillika många av de skrifter som inte kom med,dödahavsrullarna m.m.likaså har jag följt forskningen om jesu liv o kan bara konstatera att bilden som ges av jesus i bibeln knappast är korrekt.han framstår där som en perfekt människa,ett ideal som ju är den bilden man vill förmedla.
          det är ju det kyrkan vill förmedla,bli som jesus o samhället blir perfekt. Ulf

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-08-2011, 18:56
          Länk hit: #36

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det här med att jorden skapades på sex dagar, och för inte speciellt länge sedan då? Och Adam och Eva, är inte det lite svårt att tro på nu för tiden?

Citera
          Rihane
          Inlägg 15-08-2011, 19:02
          Länk hit: #37

Gäster

CITAT (Huggorm @ 15-08-2011, 19:56) *
          Det här med att jorden skapades på sex dagar, och för inte speciellt länge sedan då? Och Adam och Eva, är inte det lite svårt att tro på nu för tiden?

Dom kallas kreationister och finns även i Sverige.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 15-08-2011, 19:16
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Apropå bokstavstroende, här är dagens boktips: http://www.ajjacobs.com/books/yolb.asp

CITAT
          The Year of Living Biblically is about my quest to live the ultimate biblical life. To follow every single rule in the Bible – as literally as possible. I obey the famous ones:

* The Ten Commandments
          * Love thy neighbor
          * Be fruitful and multiply

But also, the hundreds of oft-ignored ones.

* Do not wear clothes of mixed fibers.
          * Do not shave your beard
          * Stone adulterers

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 15-08-2011, 19:19
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Huggorm @ 15-08-2011, 19:56) *
          snacka om incest, o det finns inte heller någon förklaring på om adam o eva var vita,svarta eller något annat.endast att de var en avbild av Gud. var kommer då de andra ifrån?likaså jordens ålder,dinosaurier?,det finns ju kulturer som är äldre än bibelns tideräkning.
          Nej ,det finns inte mycket som stämmer avseende planeten,universum,evolution m.m. Men som historiebok över judarnas tidiga historia kan den vara intressant,och att vårt samhälle vilar på den gode boken går inte att förneka.både historiskt o nu. Att en del människor behöver en religion,ett letande efter meningen med livet samt livsregler är en annan historia.det finns en uppsjö av religioner att välja på,eller tro inget,det är också ett val. Ulf

Citera
          batski
          Inlägg 15-08-2011, 20:31
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Det låter intressant! Jag vill gärna ha tips på några såna böcker (gärna någorlunda lättlästa tongue.gif ) som ger en annan bild av Yeshua ben Yosef eller ben David som han också kallas i nya testamentet.

CITAT (malarmaster @ 15-08-2011, 19:53) *
          ska bli kul att se vem som övertygar vem, har haft många diskussioner med några från Jehova men de gav upp till slut.
          gamla testamentet är judarnas historia,deras uppfattning om hur världen skapades,deras moralregler m.m.saker som den katolska kyrkan tog över för det passade in i deras världsuppfattning.
          nya testamentet är en samling skrifter sammanställda av ett kyrkomöte på 400-talet efter kr. alla skrifter är skrivna 50-100 år efter jesus förmodade korsfästning. vem som är författare till dem är inte klarlagt då ny forskning menar att de flesta är skrivna av samma person.det finns dessutom många motsägelser i skrifterna som gör det lite konstigt.
          att lärjungarna skulle skrivit dem ifrågasätts då de flesta troligen var analfabeter. det finns dessutom många "testamenten" som aldrig kom med i Bibeln troligen för att de inte passade in i kristendomen.
          har då jesus funnits? ja,forskningen bekräftar att han levt o verkat i palestina men kanske inte som det beskrivs i bibeln.det finns många böcker i ämnet för den som är intresserad av den "verklige" jesus.
          Har nu detta någon egentlig betydelse för en troende?troligen inte,då de flesta starkt religiösa inte bryr sig om fakta eller logik. min egen personliga uppfattning är att låta människor ha sin tro så länge de inte skadar sig själva eller samhället.det är när de passerar gränsen o blir fanatiska man måste sätta stopp,på något sätt glömmer de då bibeln o budskapet om kärlek.
          Jag har läst Bibeln o tillika många av de skrifter som inte kom med,dödahavsrullarna m.m.likaså har jag följt forskningen om jesu liv o kan bara konstatera att bilden som ges av jesus i bibeln knappast är korrekt.han framstår där som en perfekt människa,ett ideal som ju är den bilden man vill förmedla.
          det är ju det kyrkan vill förmedla,bli som jesus o samhället blir perfekt. Ulf

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 23:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon