Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skulle utförsäkras - tog sitt liv
          batski
          Inlägg 24-08-2011, 12:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Skulle utförsäkras - tog sitt liv

Jag är inte alls förvånad. Och han lär inte ha varit/vara den enda...

Citera
          11 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (20 - 39)
          Cacki
          Inlägg 24-08-2011, 17:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 18:31) *
          Vad jag skrev var att något annat mycket väl kunde ha utlöst självmordsbeslutet om nu inte utförsäkringen gjort det.

"Nu ska vi se vad alliansens försvarspatrull har för argument att rättfärdiga det med den här gången...."

giggle.gif shy.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 24-08-2011, 20:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Azur @ 24-08-2011, 16:38) *
          Ni antar rätt mycket. Som att han tog sitt liv för att han skulle utförsäkras, och att han inte skulle tagit sitt liv om han inte skulle utförsäkrats.

Utförsäkring innebär att ansvaret för en person förs över från sjukkassan till socialtjänsten. Det innebär inte att man blir ställd på bar backe.

Du har inte en blekaste aning om vilken press en utförsäkring medför för många. Det här jag det.

Citera
          Anma
          Inlägg 24-08-2011, 20:32
          Länk hit: #23

Medlem

Men för i helvete! Jag blir så jävlar i helvetesförbannad på den förbenade helvetescynismen som finns hos vissa i det här forumet!!
          NI HAR INTE EN JÄVLA ANING OM VAD EN UTFÖRÄSKING GÖR MED MÄNNISKOR, OAVSETT OM DE MÅTT PSYKIST DÅLIGT INNAN ELLER INTE!!!

Du huggorm, HÅLL KÄFTEN!

tack.

Sorry för utbrottet men det liksom bara kom och nu får det fanimig stå kvar också, om inte admin tar bort.

Adjö för idag.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-08-2011, 20:44
          Länk hit: #24

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 24-08-2011, 21:32) *
          Du huggorm, HÅLL KÄFTEN!

yaay.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 24-08-2011, 20:46
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Anma @ 24-08-2011, 21:27) *
          Du har inte en blekaste aning om vilken press en utförsäkring medför för många. Det här jag det.

Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-08-2011, 20:47
          Länk hit: #26

Gäster

Härligt Anma! wub.gif
          Man får inte ta hoppet ifrån människor, farbror Reinfelt, så är det bara! sad.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 24-08-2011, 20:53
          Länk hit: #27

Medlem

------------------------

Redigerat av Anma: 24-08-2011, 21:04

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-08-2011, 20:56
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (Azur @ 24-08-2011, 21:46) *
          Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.

Vilken skitlänk Azur ,den är inte ens officiell.
          Man får inte ens bostadsbidrag som ensamstående förälder om man har pengar på banken, försörjningsstöd kan du bara glömma. Alla fakta kan man inte googla fram, försök göra lite mer research innan du uttalar dig. ohmy.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-08-2011, 20:59
          Länk hit: #29

Moderator

CITAT (Meriona @ 24-08-2011, 21:56) *
          Vilken skitlänk Azur ,den är inte ens officiell.
          Man får inte ens bostadsbidrag som ensamstående förälder om man har pengar på banken, försörjningsstöd kan du bara glömma. Alla fakta kan man inte googla fram, försök göra lite mer research innan du uttalar dig. ohmy.gif

Bidragen är väll för folk som inte har några pengar? Inget konstigt med det

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-08-2011, 21:00
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Azur @ 24-08-2011, 21:46) *

Där står inget om bostaden och bilen!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-08-2011, 21:02
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Utan tvivel en press att veta att man snart kanske blir utförsäkrad. Har man psykiska problem kan det ju vara droppen. Men droppen kan ju också vara mycket annat. Det får vi ju aldrig veta. Förändringar inom sjukförsäkringen är visst på gång vad jag förstod.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-08-2011, 21:05
          Länk hit: #32

Gäster

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:59) *

Det suger att behöva gå ifrån sitt hem när man redan är under isen. Och hyran på en lägenhet är oftast högre än det du betalar för att hålla ditt gamla ruckliga hus igång, men sånt tas ingen hänsyn till. -fear-.gif Nä man ska sälja sitt hus till skampris under lånenivå och SEN kan man få bostadsbidrag och försörjningsstöd och staten har inte tjänat ett dugg på det hela, tvärtom. Det är BAJS så de tänker. Oförskämt och ruttet mot den drabbade och jävla kortsiktigt och oekonomiskt mot oss skattebetalare.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-08-2011, 21:08
          Länk hit: #33

Moderator

CITAT (Meriona @ 24-08-2011, 22:05) *
          Det suger att behöva gå ifrån sitt hem när man redan är under isen. Och hyran på en lägenhet är oftast högre än det du betalar för att hålla ditt gamla ruckliga hus igång, men sånt tas ingen hänsyn till. -fear-.gif Nä man ska sälja sitt hus till skampris under lånenivå och SEN kan man få bostadsbidrag och försörjningsstöd och staten har inte tjänat ett dugg på det hela, tvärtom. Det är BAJS så de tänker. Oförskämt och ruttet mot den drabbade och jävla kortsiktigt och oekonomiskt mot oss skattebetalare.

Nja, för att man skall tvingas sälja sitt hus måste man få minst så mycket som man har lån på och då får man ju normalt lös en summa pengar. Och när det gäller fastigheter handlar det ju ofta om ganska stora pengar även efter att man betalt tillbaka lånet. Dessa pengar kan ofta betala hyreslägenheten i många månader eller kanske år.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-08-2011, 21:11
          Länk hit: #34

Gäster

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 22:08) *
          Nja, för att man skall tvingas sälja sitt hus måste man få minst så mycket som man har lån på och då får man ju normalt lös en summa pengar. Och när det gäller fastigheter handlar det ju ofta om ganska stora pengar även efter att man betalt tillbaka lånet. Dessa pengar kan ofta betala hyreslägenheten i många månader eller kanske år.

Tyvärr har du fel, jag har en väninna och hennes man som gått igenom skiten för inte länge sen.

de är inte längre man och hustru förresten, "skiten" tog död på det också. Därför nämner jag inte dem till varken namn, utseende, yrke eller situation, de har det jävligt som det är.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-08-2011, 21:18
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 22:08) *

Jättemycke fel där. Du tror väl inte att man har tid att sitta och vänta på rätt köpare när man är i en krissituation och pengarna är slut och man kämpat i det längsta för att klara sig. /*veta*/

--------------------

Citera
          Azur
          Inlägg 24-08-2011, 21:55
          Länk hit: #36

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 24-08-2011, 22:00) *
          Där står inget om bostaden och bilen!

Det gör det faktiskt, om du klickar på länken till socialbidragsnormen.

Man får upp till 6000:-/månad i boende per person, och bilersättning. Har man dyrt boende är det inte garanterat att de ersätter, och bor man så man kan ta sig till jobbet utan bil kan de vägra bilersättning.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-08-2011, 22:32
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Azur @ 24-08-2011, 22:55) *
          Det gör det faktiskt, om du klickar på länken till socialbidragsnormen.

Man får upp till 6000:-/månad i boende per person, och bilersättning. Har man dyrt boende är det inte garanterat att de ersätter, och bor man så man kan ta sig till jobbet utan bil kan de vägra bilersättning.

Det där har du nog missuppfattat. Högsta godtagbara bostadskostnad var där 5 775 för ensamstående eller om man är 2 vuxna utan barn i hushållet. Det är inte per person. Har du högre boendekostnad så kan du anmodas att skaffa ett billigare boende. Bedömer dom att du inte behöver ha bil så anmodas du sälja den och leva på pengarna. Det är inte fråga om att dom kan vägra ersättning om man kan åka kommunalt, då får du till busskort. Dessutom ska man lämna redörelse för alla utgifter och inkomster man haft sen flera månader tillbaka och dom kan ifrågasätta utgifter och räkna ner bidraget om dom bedömer något som onödigt.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 24-08-2011, 23:17
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:44) *
          yaay.gif

Du lyckades. Grattis. Men det var inte så svårt idag. Om jag skulle kunna berätta öppet så skulle till och med du förstå varför.

Citera
          vindspel
          Inlägg 24-08-2011, 23:26
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

CITAT (malcolm @ 24-08-2011, 16:38) *
          Jag hade vissa tankar på att göra slut på alltsammans förra sommaren när jag blev utförsäkrad och stod till och med med en snara runt halsen i trappan men hur det än var så avstod jag. Det var en otäck känsla när repet drogs åt innan jag tog mitt förnuft tillfånga. Tänkte på min son och vad det skulle bli av honom om jag försvann och nu har jag inga sådana tankar längre, är återförsäkrad hos f-kassan men det är inga gyllene dagar precis och under det halvår jag var utförsäkrad skaffade jag mig massor av skulder hos olika kreditbolag. Skulder jag får leva med länge men det mesta kommer att kunna avbetalas iom. det framtida arvet från min mor.

Tack och lov att du valde att leva för både din son och för andra i din närhet smiley_small_hug.gif
          Det är mer än sorgligt hur de behandlar folk nu för tiden när bara de "produktiva" räknas... inte förrän de hamnar i samma sits tänker de på hur det är men tills dess så är var och en sig själv närmast.. synisk inställning

spam.gif
          CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 17:27) *
          Han var ju självmordsbenägen, så vitt jag förstår från artikeln. Det kunde lika gärna ha blivit något annat som utlöst det, som att favoritlaget förlorade eller att han blev fast i trafikstockning.

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Christa
          Inlägg 25-08-2011, 06:42
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:59) *

Tycker du då att vi skall ha en så dålig sjukförsäkring så att man måste gå från hus och hem om man drabbas av en olycka eller sjukdom?

Om man bott i en villa i 30 år och har en trädgård och en massa grejer så kan man ju inte ta sitt pick och pack och flytta till en lägenhet tills cancerbehandlingen eller rehabtiden efter en bilolycka är över och sedan flytta tillbaka igen. Vem skall röja och packa alla saker? Tror du den stressen gynnar tillfrisknandet?

Man kanske får leva på socialbidrag resten av livet istället för att man kunde ha börjat jobba igen efter några år. Är det bra ur samhällsekonomisk synpunkt?

Hade Försäkringskassan haft konkurrens så hade dom nog inte fått så många kunder... Det skulle vara intressant att få veta hur mycket premier man betalat till den försäkringen genom åren.

Redigerat av Christa: 25-08-2011, 13:18

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 11:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon