| |
|
  |
Det går bra nu för Borg., Eller inte. |
|
|
|
|
30-08-2011, 19:32
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 19:59)  Ja om du hela tiden ger dig på person på det sätt du gör så är det det. Men den absolut enda som satt nedsättande ettiketer på andra i den här tråden är faktiskt du. Och ja, jag protsterade mot detta och den rätten förbehåller jag mig. Men för all del fortsätt på samma sätt men räkna inte med att bli tagen på allvar i så fall. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2011, 19:56
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 30-08-2011, 19:54)  Och vad har vi stackars "borgarbrackor" gjort för fel nu då? Får man inte ens försöka försvara sig när det kastas skit? Gita Ta av dig offerrocken, den klär dig inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2011, 20:06
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Anma @ 30-08-2011, 20:56)  Ta av dig offerrocken, den klär dig inte. Håller med, det är faktiskt ganska tröttsamt att läsa ältandet
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2011, 20:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
CITAT (dahla @ 30-08-2011, 18:29)  Man hör sällan hårt arbetande människor klaga på den förda politiken i alla fall. Jag vill inte ha tillbaka bidragssamhället... jag vill arbeta ännu mer så jag kan gå i pension tidigare... Tror du inte att dom som blir sjuka hellre hade velat vara friska och kunna arbeta? Sjukförsäkringen är en försäkring och inte ett bidrag. Det är när man sparar pengar på det märkliga sättet att man säger att nu har du varit sjuk tillräckligt många dagar så nu bestämmer vi att du är frisk som människor tvingar ta bidrag istället. Hur förnedrande är inte det för en hårt arbetande människa som betalat till en sjukförsäkring i åratal.
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 06:33
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Vet ni vad? Det snackas om "Hårt arbetande människor" och det verkar som att vissa här tycker att de är de enda som kan ta ansvar för sina liv. Bara för att man blivit sjuk/arbetslös/nått pensionsålder finns det inget som säger att man inte kan ta ansvar för sitt liv. Rör inte ihop begreppen på det viset! Som sjuk (nu talar jag för mej själv som sjuk) är allt som händer att man blivit beroende av sin sjukförsäkring därmed inte sagt att man inte kan ta ansvar för sitt liv. Det känns både förnedrande och kränkande när man får höra/läsa sådant. Alla ni som anser att ni arbetar så fruktansvärt hårt, är det verkligen ni som är "de ansvarsfulla"?? Som frivilligt pressar er själva tills ni smäller i den berömda väggen så det skvätter om det? Jag vet inte om jag kan hålla med om det precis... För när ni väl gjort det så hamnar ni ju per automatik i de ansvarslösas skara. Inte speciellt ansvarsfullt i mina ögon faktiskt. Inte heller kan jag för mitt liv anse att företagare ska få någon "höjden av ansvarsfullhet och som bär upp hela Sverige-medalj". Det är ju helt klart pga dessa företagsledare som många, många tvingas in i den där väggen pga dålig personalpolitik med alltför stor press att prestera mer.
Och till sist. Lek med tanken att vi vänder på steken och låter dem som har störst plånbok hamna i vår (de sjuka, äldre, arbetslösas) stol och blir de som får betala procentuellt mest för välfärden istället. Är det dem som vi ska börja förnedra då?
Det känns för djävligt att dels behöva vara de som betalar mest skatt (procentuellt) som straff för att man råkat bli sjuk och enligt er ska man buntas man ihop med lata, fuskande kräk och till på köpet få slängt i trynet att man är oansvarig! Som om det inte räckte med att man haft otur och drabbats av sjukdom! Det är inget man valt själv, det kan ni vara jävligt säkra på!
Ni som använder er av sådana argument för att föra era politiska åsikter är ena osnutna oförskamda skithögar som borde lära er att veta hut!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 07:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Mycket bra rutet!
Heder åt dig Cacki, som fortfarande orkar gå i klinch med de empatilösa, lyckligt lottade, som lärt sig Reinfeldts läxa utantill.
Sättet att så split och lära stora delar av folket, att handikappade, sjuka och pensionärer är ett onödigt ont, som borde rotas ut, är lika infernaliskt utstuderat, som det Adolf på sin tid lyckades med i Tyskland.
Liten ordlista: Infernaliskt= helvetiskt, djävulskt, ohyggligt
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 07:57
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
det cacki skrivit tar död på diskussionen - så rätt! borg & co är INTE ansvarsfulla politiker och alla som jobbar och tycker de har gjort sig förtjänta av avdrag på skatten för det - de kanske skulle prova på att vara sjuka/gamla/eller på något annat sätt icke arbetsföra i några år.
personligen önskar jag borgarregeringen bort från makten, helst före 2014, de har gjort ett uruselt jobb, inga jobb, inga nya bostäder, ingen infrastruktur, färre vårdplatser, längre vårdköer, dyrare mediciner, dyrare buss/tåg, färre föreskoleplatser/sämre skola, noll kultur, noll visioner OCH framförallt - de har gjort människor FATTIGA! de har glidit på en räkmacka skapad av en socialdemokratiskt regering och OM det blir skarpt läge finns det inte en suck i helvetet att de ska klara sverige ur en kris, de har helt enkelt inte den kapaciteten och det kunnandet.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 08:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Red Top @ 31-08-2011, 08:47)  Mycket bra rutet!
Heder åt dig Cacki, som fortfarande orkar gå i klinch med de empatilösa, lyckligt lottade, som lärt sig Reinfeldts läxa utantill.
Sättet att så split och lära stora delar av folket, att handikappade, sjuka och pensionärer är ett onödigt ont, som borde rotas ut, är lika infernaliskt utstuderat, som det Adolf på sin tid lyckades med i Tyskland.
Liten ordlista: Infernaliskt= helvetiskt, djävulskt, ohyggligt Håller med om vartenda ord!  till både Cacki och dig Red Top för era kloka ord!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 08:27
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Red Top @ 31-08-2011, 08:47)  /.../Sättet att så split och lära stora delar av folket, att handikappade, sjuka och pensionärer är ett onödigt ont, som borde rotas ut, är lika infernaliskt utstuderat, som det Adolf på sin tid lyckades med i Tyskland. /.../ trist med hitlerkortet du kastade in på slutet
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 10:58
|
Medlem

|
Cacki, mycket bra formulerat. Får jag använda mig delar av det på annat ställe, utan källhänvisning? Självklart säger jag att texten inte är författad av mig.
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 12:37
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Alliansen är vald enligt alla demokratiska regler. Har man svårt för det så får man väl flytta till någon vänsterdiktatur. Själv föredrag jag demokrati som styrelseform. Även om partier jag inte sympatiserar med vinner ett val.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 12:46
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 31-08-2011, 11:58)  Cacki, mycket bra formulerat. Får jag använda mig delar av det på annat ställe, utan källhänvisning? Självklart säger jag att texten inte är författad av mig. Självklart får du det.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 12:47
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (gnon49 @ 31-08-2011, 13:37)  Alliansen är vald enligt alla demokratiska regler. Har man svårt för det så får man väl flytta till någon vänsterdiktatur. Själv föredrag jag demokrati som styrelseform. Även om partier jag inte sympatiserar med vinner ett val. Vem har svårt för det? Har jag missat något inlägg där någon sagt det kanske du kan ta fram det är du snäll.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 12:51
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 31-08-2011, 13:37)  Alliansen är vald enligt alla demokratiska regler. Har man svårt för det så får man väl flytta till någon vänsterdiktatur. Själv föredrag jag demokrati som styrelseform. Även om partier jag inte sympatiserar med vinner ett val. Men hallå!? Vem katten har pratat om att vi är emot demokrati?? Inbillar du dej verkligen att högerpolitik är lika med demokrati och vänsterpolitik detsamma som diktatur?? Då är det dags att vakna upp till verkligheten...helst igår!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 14:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Cacki @ 31-08-2011, 13:51)  Men hallå!? Vem katten har pratat om att vi är emot demokrati?? Inbillar du dej verkligen att högerpolitik är lika med demokrati och vänsterpolitik detsamma som diktatur?? Då är det dags att vakna upp till verkligheten...helst igår! Nej, det är skillnad på vänsterdiktatur och svensk vänsterpolitik, liksom det är skillnad på högerdiktatur och svensk allianspolitik.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 15:42
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 31-08-2011, 13:37)  Alliansen är vald enligt alla demokratiska regler. Har man svårt för det så får man väl flytta till någon vänsterdiktatur. Själv föredrag jag demokrati som styrelseform. Även om partier jag inte sympatiserar med vinner ett val. Så bara för att regeringen är folkvald så har vi inte rätten att kritisera deras arbete, utan ska lämna landet som ett gäng flyktingar? Det är väl diktatur om något. Men jag antar att du inte tänkte på det. det är trots allt så att det finns nästan lika många i det här landet som inte sympatiserar med regeringen som det finns sådana som gör det. Man får inte glömma bort det heller. Demokrati handlar inte bara om valresultat, utan också om att fritt få kritisera regeringen. Bland mycket annat.
Redigerat av Anma: 31-08-2011, 15:42
|
|
|
|
|
|
|
|
31-08-2011, 16:46
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
det tillhör våra demokratiska rättigheter att tala,skriva,demonstrera emot o för olika åsikter.detta får aldrig inskränkas på.det tror jag alla är överens om. sedan är det en alliansregering som vann valet o då får ju motståndarna gnälla bäst de vill. jag kommer ihåg när sossarna regerade oftast med v (vpk på den tiden)som stödparti och oppositionen aldrig kunde påverka. den tiden är nog förbi då ett parti kan dominera och det ska man nog vara glad för. men kanske, om man ska tolka opinionsmätningarna,är vi på väg mot färre partier i riksdagen kanske bara 4. Ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2011, 09:38
|
Medlem

|
Mera bidrag till de som har. "Den som ger pengar till organisationer som Röda korset, kyrkor, Läkare utan gränser eller Cancerfonden ska kunna göra skatteavdrag." Länk
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2011, 13:15
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Anma @ 03-09-2011, 10:38)  Mera bidrag till de som har. "Den som ger pengar till organisationer som Röda korset, kyrkor, Läkare utan gränser eller Cancerfonden ska kunna göra skatteavdrag." LänkSkatteavdrag på max 1500kr för den som skänker minst 6000kr. Inte direkt imponerande alltså, men den stora frågan är om det kommer krävas kvittoredovisning eller om man kan göra ett schablonavdrag.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2011, 19:25
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
CITAT (herkules @ 30-08-2011, 11:40)  jag tänker ändå att människor har ett eget ansvar, låna till miljonvillor/lägenheter/bilar/båtar/thailandresor/fula tavlor, då måste man fan ha räknat själv innan man går till banken.vad det gäller ta åt sig äran så är det stoppade femte jobbskatteavdraget inget som borg ska ha cred för, han och hans kumpaner i regeringen visste mycket väl att de skulle bli fällda när frågan kom upp på bordet, det har inget med den eventuellt kommande finanskris och ansvar för budget att göra. Själklart borde alla ta som lånar ha tänkt till först men tyvärr kommer vi alla att drabbas av bankernas huvudlösa utlåning. Jag kan inte förlåta politikerna att dom låtit detta hända igen.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|