CITAT (herkules @ 29-08-2011, 23:33)

haha, krisen uppstod från ena dagen till den andra för borgarregeringen. att de fått nobben av miljöpartiet vad det gäller framtiden för avdragsberoende låtsas vi inte om

Det är ju nu en gång så att själva kärnan i politik är just förhandlingar och försök till kompromisser mellan olika viljor. Och så måste det ju vara, och jag kan banne mig inte se något fel i att anpassa till den ekonomiska verkligheten och samtigt läsa av vad andra partier står.
Man kan ju tycka att det är lite "lustigt" att ni röda som tidigare rasade över just jobbskatteavdraget nu är rasande över att man dragit tillbaka löftena om flera sådana.
Sen är det förstås lite trist för en del att fixstjärnan Maria Wetterstrand i deras ögon svek, hon tyckte väl helt enkelt att det inte var lika kul längre när hon inte längre fick stå längs fram i rampljuset. Och det kan man väl ha viss förståelse för. Det är säkert inte säskilt många politiker som drivs av idealism så hon behöver inte känna sig ensam.
Gita
P.s Sen tror jag vaken ni eller jag har en aning om vad som försiggår, kompromissas och beslutas över fikaborden mellan olika politiska partirepresentanter så varför ens försöka spekulera.D.s