CITAT (Motti @ 29-08-2011, 22:37)

Det handlar så mycket än "arv" det handlar om att jäklas in i det sista,tex ställde min yngsta moster till ett jäkla liv för att min mor ville vila hos sin och deras föräldrar mor o far ,det visade sig att min mor köppt graven i 50 år till hennes syskon hade ingen koll på det alls ,det är fyra år sdean min mamma dog ingen har varit vid graven mer än jag och min dotter !man kan undra vad de bråkade om ?eftersom deras mor och far ligger där också men ingen av dom har varit där och satt så mycket som en liten blomma ändå ska det bråkas om min mor fick vila där eller inte .Släkten är värst !och de flest är självupptagna skitstövlar som bara ser till pengar och lyx .

Du har haft det tufft med din släkt...Just det här med begravningar är ju en sak för sig:(
När min pappa dog ville han att hans aska skulle spridas i havet, en önskan han haft och yttrat hela sitt liv. Släkten respekterade inte hans vilja utan urnan begrades i en vanlig grav. Min mor ville ha en plats att gå till så det blev som hon ville. Förstår det till viss del men skulle aldrig ha gjort så själv mot en närståendes uttalade vilja... Det går inte ens att gräva upp den för den sitter så djupt och materialet faller tydligen sönder efter några år vilket i princip omöjliggör att ta upp den efter några år..Blev så pissed off (ursäkta språkbruket) att jag frånsade mig allt som har med begravningar av familjemedlemmar på den sida av släkten att göra.