Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Döda vinbärsbuske
          Whiskuchi
          Inlägg 28-08-2011, 08:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag har sökt förgäves här på forumet, alla inlägg som har orden "död" och "vinbärsbuske" är om att folks buskar dör - jag har rakt motsatt problem, jag vill ha ihjäl en svartvinbärsbuske som håller på att ta över hela växthuset! Den största delen av buske + rot är bortgrävd med grävmaskin men hur ska jag ha ihjäl den rot som skickar in skott längs med kanterna i hela växthuset? ranting.gif I ett hörn kommer det upp STORA grenar, längs med resten är det än så länge bara småskott. Jag inser att jag måste göra om hela golvet (markduk + sand + betongsten) och funderar på att odla i jordbäddar direkt i marken som det var förr. Men om all marktäckning försvinner därinne får vinbärsbusken fritt spelrum och lär bilda en ogenomtränglig djungel om jag inte lyckas döda den först -fear-.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon