Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Grisslakt mer värt än pensionärers välbefinnande, Regeringen ska subventionera slakt med 90 miljoner/år
          Bengalow
          Inlägg 12-09-2011, 20:35
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Svar till Gita: Så har det inte varit i Sverige intill nu. Man kunde leva som arbetsoförmögen, utan att ställas till svars som "samhällsonyttig". Sedan "arbetslinjen" infördes så har det blivit skillnad på folk och folk, och dom som lever gott på jobbskatteavdragen ser ner på människor, som inte kan göra det avdraget. Vi är "tärande", enligt en gammal klyscha från TV - fast vi har betalt vår pension flera gånger om...Fy tussan vilken syn du har på dem som har skapat förutsättning för din utbildning och ev. rikedom!!! Gå och skäms!!!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-09-2011, 21:27
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (smuleborg @ 12-09-2011, 21:31) *
          Eftersom tomater har kommit på tapeten, jag klistrar in ett mail jag fått från en svensk odlare

"Du ska fråga i din butik varför de inte har "XXX" som du köpte förra gången du var där. Det är faktiskt så att ICA "dissar" oss och köper inte våra tomater som de lovat och deras ursäkt är att de inte kan sälja dem. Många gånger får vi sälja våra tomataskar till halva priset för att bli av med dem. Detta är väldigt motsägelsefullt för oss eftersom vi får så många mail från kunder som brukat köpa våra tomater i allehanda ICA butiker tidigare och nu inte hittar dem någonstans. Jag tror att sanningen är den att ICA hellre köper in billiga, holländska tomater och sen säljer dem dyrt och därmed tjänar en rejäl hacka. Det är nämligen väldigt turbulent på den holländska tomatmarknaden i år och holländska odlare tvingas sälja sina tomater för ett par kronor kilot. Men kolla in vad tomatpriset i butiken blir sen - guldläge för ICA handlaren. Vi har själv en tomatbutik på gården där vi säljer massor av tomater, absolut inget köpmotstånd."

Från en svensk odlare? Det finns väl många! Jag har då köpt svenska tomater till hyfsat pris på ICA hela säsongen. Visserligen lite dyrare än de importerade men det är det värt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          smuleborg
          Inlägg 12-09-2011, 22:00
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 22:27) *
          Från en svensk odlare? Det finns väl många! Jag har då köpt svenska tomater till hyfsat pris på ICA hela säsongen. Visserligen lite dyrare än de importerade men det är det värt.

Jag ville inte skriva ut firmanamnet (XXX) eftersom det var ett "privat" mail.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          smuleborg
          Inlägg 14-09-2011, 20:21
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Jaha.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 18:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon