Tack för era synpunkter så här långt.
Jag tycker så här: (i samma ordning som inläggen kommit in)
Peztis: Om fröerna ligger i en zip-påse och det är fler fröer än man vill ha, då plockar man ut de fröer man anser sig behöva och skickar påsen vidare, MEN det "kostar" en ny fröpåse
Lina och Olav: Jag tycker att det inte ska vara mer än 2 påsar av samma sorts frö i kuvertet. Anledningen är att portot för kuvertet kan bli onödigt hög.
Angående att stryka de som inte skött sig... ledsen, men det tar jag inte på mig (även om jag iofs kan hålla med dig) men det skulle innebära att jag ska sitta som nån överdomare och avgöra huruvida man skött sig eller inte. Det är oftast inte så lätt att veta vem i kedjan som brustit. Därför skrev jag in regeln "du måste skriva på Odla när du får kuvertet"
lilla mamma: självklart är du välkommen i år igen, lasarettsbesök kan vara svåra att planera

. Och här vill jag nog säga att vi alla måste ha lite tålamod. Även om kuvertet ska gå vidare inom 3 dagar, kan det ju faktiskt hända saker som vi inte kan rå över.
sqrulan: jag håller tyvärr inte med dig. Den här kedjan är väl ändå optimal för att dra ner stackars ovetande i fröträsket?

Här tycker jag att min nya regel "du måste skriva på Odla när du får kuvertet" räcker.
RB9310: Du behöver inte bygga upp nån fröbank för att kunna vara med i vår frökedja. Utan att höra vad de andra tycker bestämmer jag alldeles själv att du är välkommen att vara med i år. PM:a mig namn och adress
lilla mamma: jag håller alltså med dig om att nya på Odla ska vara välkomna. MEN jag håller inte med dig om att det i slutänden är jag som bestämmer. Frökedjan gör vi tillsammans, jag vill att vi alla ska vara överens om villkoren. Enda gången jag anser mig ha vetorätt, är om ni vill nåt som innebär en massa merjobb för mig
Det här var vad jag tycker, kom med fler synpunkter! Jag ska försöka att sammanställa det här till en "regelbok" som jag skriver i inlägget där jag uppmanar de som vill vara med att PM:a mig.
Många har redan anmält sig, det är noterat, fast jag inte hunnit höra av mig ännu