CITAT (batski @ 15-09-2011, 10:01)

Hur länge hade du din? Min första tanke var att den kanske inte fick vatten tillräckligt ofta, men du hade den längst in i rummet, så den behövde nog inte vatten lika ofta där som den skulle ha gjort om den stått ljusare.
Hade den i typ fem år... tror tyvärr jag inte ens planterade om den, så jorden var rätt urlakad till slut. Står längst in i rummet, jag har ofta persiennerna nere, så ofta rätt lite ljus, men hade två lampor mot den med timer för att ge lite mer ljus.
Jag brukade komma ihåg att vattna den var 14:e dag då jag har städning jag hyr, så den hade trots rätt svåra förhållanden alltid varit grön och fin och vacker och trevlig och allt det där. Men så vid en svacka så såg jag den helt enkelt inte, så den fick nog inte vatten på över en månad, troligen mer... och då dog den, utan att jag märkte det förrän den var helt död.
Hemskt tålig blomma, även de där små bladen som satt sig direkt i jorden har överlevt nu ett år med att jag glömt den ännu mer nu när är "död", men de är så gröna och fina.
Saknar den.... tack för tipsen om vad det kan vara för något!