Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Regeringen gjorde sig av med gamla och sjuka, Vem blir förvånad?
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2011, 20:48
          Länk hit: #121

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det finns ju två alternativ, antingen en borgerligt dominerad regering eller en socialdemokratiskt dominerad. Därför är allt alliansen gör bra, eftersom det enda alternativt är sämre.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-09-2011, 20:51
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 25-09-2011, 21:48) *
          Det finns ju två alternativ, antingen en borgerligt dominerad regering eller en socialdemokratiskt dominerad. Därför är allt alliansen gör bra, eftersom det enda alternativt är sämre.

Låter som ett väldigt kategoriskt perspektiv... Allt är väl inte svart eller vitt?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2011, 20:53
          Länk hit: #123

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 25-09-2011, 21:51) *
          Låter som ett väldigt kategoriskt perspektiv... Allt är väl inte svart eller vitt?

Så länge politiken handlar om alliansen mot de rödgröna så är det tyvärr så. Vi får väll se vad de rödgrönas splittring innebär i nästa val.

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-09-2011, 20:57
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 25-09-2011, 19:59) *
          Du fattar inte kritiken? De har profilerat sig som det stora Arbetarpartiet. Utanförskapet skulle minska och försvinna. Det har blivit precis tvärt om.
          Jag vet att de flesta socialdemokrater ALLTID kritiserat regeringen under den tiden socialdemokraterna var i makten.
          Borgare sitter och är nöjda med ALLT. Vad skit regeringen än hittar på "de gör sitt jobb bra!"
          Helt sjukt. Faktiskt. Snacka om att ni är nickedockor hela bunten.

Inte har jag märkt någon större kritik av socialdemokratin, allt skall ju bli så rättvist och bra om dom kommer till makten. Nja är verkligen gräset grönare på andra sidan. Nej, det tror jag inte, undantaget långtidssjukskrivna. Men på den gruppen vinner man inga val. Tyvärr. no.gif
          Men du är en kämpe, fortsätt så. yes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2011, 21:20
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 25-09-2011, 21:53) *
          Så länge politiken handlar om alliansen mot de rödgröna så är det tyvärr så. Vi får väll se vad de rödgrönas splittring innebär i nästa val.

Rödgröna samarbetet har funnits vid ett endaste val här i Sverige. Rätta mig om jag har fel.
          Allianshysterin fanns redan innan.

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2011, 21:31
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (gnon49 @ 25-09-2011, 21:57) *
          Inte har jag märkt någon större kritik av socialdemokratin, allt skall ju bli så rättvist och bra om dom kommer till makten. Nja är verkligen gräset grönare på andra sidan. Nej, det tror jag inte, undantaget långtidssjukskrivna. Men på den gruppen vinner man inga val. Tyvärr. no.gif
          Men du är en kämpe, fortsätt så. yes.gif

Saken är den att vi faktiskt inte vet vad som händer med socialdemokraterna i makten. Vad jag menar är att socialdemokraterna kritiserade vi medan de hade makten, fast vi själva röstade på dem och tänkte även i fortsättningen göra detta. Ni alliansare, ni nickar medhållande till allt regeringen kommer med. Oavsett vad det är. Ni bara "å så bra! Ja vad duktiga de är i regeringen! Jippi vilket bra jobb! Ja! Sänkt krogmoms, falelerad sjukförsäkring (ok, på den punkten är du den enda tror jag som faktiskt medgett att nåt är lite fel), avdragsgill välgörenhet, höjd a-kassa, fas 3 jobb (som ju är så bra!!), höjd högkostnadskort och sjukvård, nästan inga pengar till infrastruktur, osv.osv, Ja, ta alla beslut de tagit, ni bara säger JA till allt och tycker att det är helt fantastiskt.

Om det är nåt den här regeringen är bra på så är det retorik. De ha verkligen lyckats.

Citera
          Cacki
          Inlägg 25-09-2011, 21:40
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Anma @ 25-09-2011, 22:31) *
          Saken är den att vi faktiskt inte vet vad som händer med socialdemokraterna i makten. Vad jag menar är att socialdemokraterna kritiserade vi medan de hade makten, fast vi själva röstade på dem och tänkte även i fortsättningen göra detta. Ni alliansare, ni nickar medhållande till allt regeringen kommer med. Oavsett vad det är. Ni bara "å så bra! Ja vad duktiga de är i regeringen! Jippi vilket bra jobb! Ja! Sänkt krogmoms, falelerad sjukförsäkring (ok, på den punkten är du den enda tror jag som faktiskt medgett att nåt är lite fel), avdragsgill välgörenhet, höjd a-kassa, fas 3 jobb (som ju är så bra!!), höjd högkostnadskort och sjukvård, nästan inga pengar till infrastruktur, osv.osv, Ja, ta alla beslut de tagit, ni bara säger JA till allt och tycker att det är helt fantastiskt.

Om det är nåt den här regeringen är bra på så är det retorik. De ha verkligen lyckats.

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 25-09-2011, 22:02
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 23-09-2011, 13:07) *
          Jag visste att du skulle haka upp dig på bloggarens åsikter. Du är förutsägbar.
          Jag syftade på statistiken jag. Och om man röstar till höger är man ju höger oavsett var man bor. Eller hur?
          Men du kanske tycker att bara de som tjänar över en viss summa och har en tillräckligt hög utbildning och bor på tillräckligt fint område får rösta på högern och säga sig vara högerorienterad i politiken?
          Inte mig emot för då skulle alliansen säkert som amen i kyrkan ha noll och ingen makt i Sverige.

Tillägg: ditt inlägg som jag citerar visar med all önskvärd tydlighet hurdan människosyn du har. Det är bara de fina folket som räknas. För om man inte är fin nog i dina ögon men röstar ändå höger hör man egentligen inte dit, de är bara sådana som "anser sig tillhöra höger" men i själva verket är de inte välkomna. Inte mer än som ett kryss i valsedeln, för utan de kryssen skulle ju inte de tillräckligt fina få ha sin allians i makten.
          Nu kräks jag lite i munnen, faktiskt.

Vet du att du nu snackar en massa skit, vad i all världen har politiska värderingar med fin eller mindre fin att göra. Går du omkring och känner dig mindre fin med kräkssmak i munnen så är det ditt problem, du är bara att beklaga.När det gäller det gamla klassamhället så finns väl inga andra än de mest konservativa sossarna som vill ha kvar det, detta i den felaktiga tron att de kan vinna röster på att få människor att känna sig mindre "fina".
          När det gäller den "statistik" du talar om och som Red Top visade utvalda mindre delar av så nog hade den blivit betydligt mer värd om man valt att ta med alla bilderna , istället för att välja ut ett par som bekräfta den egna åsikten. Att utelämna är också en form av lögn.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2011, 22:14
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (Gita @ 25-09-2011, 23:02) *
          Vet du att du nu snackar en massa skit, vad i all världen har politiska värderingar med fin eller mindre fin att göra. Går du omkring och känner dig mindre fin med kräkssmak i munnen så är det ditt problem, du är bara att beklaga.När det gäller det gamla klassamhället så finns väl inga andra än de mest konservativa sossarna som vill ha kvar det, detta i den felaktiga tron att de kan vinna röster på att få människor att känna sig mindre "fina".
          Gita

"Sen säger ju inte statistiken ett dugg om vilka SD:s väljare verkligen är mer än att en majoritet själva anser sig stå till höger.
          Om man i stället tittar på i vilka områden SD är starka, dvs orter med mycket tung industri och hög arbetslöshet får man troligen en betydligt riktigare bild av vilka de är."

Du sa det fetmarkerade. De i områden med tung industri och hög arbetslöshet är enligt dig inga riktiga högermänniskor, de "anser sig stå till höger" Det är precis det du säger. Så skitsnacket står för dig. Stå för det åtminstone.

När du GITA säger att de som anser sig stå till höger i själva verket är vänster för att de bor i områden med tung industri och hög arbetslöshet, Hur ska man tolka det? Finns inget annat sätt att tolka det på än att du anser att de inte är fina nog för din höger allians.

Redigerat av Anma: 25-09-2011, 22:15

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2011, 22:40
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

När det gäller den "statistik" du talar om och som Red Top visade utvalda mindre delar av så nog hade den blivit betydligt mer värd om man valt att ta med alla bilderna , istället för att välja ut ett par som bekräfta den egna åsikten. Att utelämna är också en form av lögn.
          Gita

Tyvärr Gita så håller alliansen på att skapa ett nytt klassamhälle. Det gamla klassamhället du dillar om fanns inte när alliansen tog över men får de fortsätta som nu är vi snart där igen, vi är på god väg. Klassamhälle är inget sossarna vill ha utan det är bara märkvärdiga moderater som vill ha det. Varför skulle man annars göra allt för att öka klyftorna i samhället? Jag tror faktiskt att du skulle kräkas om du var tvungen att känna dig mindre fin. Byt jobb med din städerska i 1 månad det skulle du behöva.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Red Top
          Inlägg 25-09-2011, 23:13
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Gita

Det stämmer, att jag bara lade in en del av statistiken Den del, som handlade om från vilket parti SD norpat sina väljare. Det var ju det ditt påstående handlade om.

För att läsa övrig statistik angående valet 2010, är det bara att klicka på länken jag lade in. smile.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Red Top
          Inlägg 26-09-2011, 00:10
          Länk hit: #132

Medlem

Det här hör väl egentligen inte hemma i den här tråden, men det bryr jag mig inte om just nu.

Jag brukar ju aldrig citera AB eller hänvisa till artiklar där, men den här ledaren av Karin Pettersson, Aftonbladets politiska chefredaktör, är en så otroligt bra sammanfattning av hur det står till i Sverige, att jag inte kan låta bli.

Skandal att han kommer undan

Lite utdrag:

"Det borde gå till pr-historien. Den perfekta avledningsmanövern.
          Lite till barnfamiljer. En satsning på infrastruktur. Och – hoppsan! – en tredjedel av reformutrymmet till Årets lobbyist, eller förlåt, restaurangbranschen."

"Dag efter dag droppade budgetbeskeden in. Efter sprang de politiska journalisterna som hypnotiserade barn efter råttfångaren i Hameln.
          På DN Debatt, borgerlighetens favoritmegafon, blev det fyra debattartiklar på mindre än två veckor. Göran Hägglund fick ge pengar till pensionärerna, Ulf Kristersson till de sjuka och Maria Larsson till utsatta barn. Den sista artikeln kom samma dag som budgeten presenterades som ett slags grand finale. Rubriken: ”De ekonomiskt utsatta får mest i årets budget”. Ka-tjing! Jackpot för propagandaminister Schlingmann."

"För den som glömt: utanförskapet var Reinfeldts mantra i valrörelsen 2006. Och även efter valet, ett kort tag.
          ”Regeringens viktigaste uppdrag är att överbrygga de klyftor som orsakats av ett stort och djupt utanförskap för många svenskar”, sade Reinfeldt i sin första regeringsförklaring som statsminister.
          I dag finns inte utanförskapet kvar längre. Eller jo, själva utanförskapet finns ju. Det är ungefär lika stort som 2006 – ca 1,2 miljoner människor enligt Moderaternas egen definition. Men Reinfeldt har slutat prata om det. Det nämns varken i regeringsförklaringen eller i Moderaternas ”idéprogram”.

"Väl i regeringsställning sänkte Moderaterna skatten med 100 miljarder, och tog pengarna från chockhöjda avgifter till a-kassan och raserad sjukförsäkring. Skattesänkningarna gav inga jobb, däremot ökade skillnader mellan rika och fattiga. En mindre stat, mindre utjämning, mer privat finansiering av välfärden.
          Detta var poängen."

"Vad de har är en politik för att betala av på statsskulden och möjligen för att sänka skatterna. Framför allt har de haft en politik för större klyftor, en mindre stat och sämre trygghetssystem."

Resten får ni läsa själva genom att klicka på länken. smile.gif

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Anma
          Inlägg 26-09-2011, 00:17
          Länk hit: #133

Medlem

jag hade redan citerat det där, Red Top, inlägg #115
          Men det var så bra så man får gärna citera det fler gånger här i tråden. Hur många gånger som helst faktiskt. Så att det fastnar, så som ordet utanförskap fastnade 2006.

Citera
          Red Top
          Inlägg 26-09-2011, 00:22
          Länk hit: #134

Medlem

Sorry! blush.gif Missade det. Men som du säger. Det tål att upprepas.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 20:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon