CITAT (Peztis @ 13-10-2011, 16:13)

Spontant håller jag också med Margith.
Däremot kan jag tycka att om man är en av de två sista på men lista och det är bestämt att det är sista varvet, då kanske det kan spela lite mindre roll om man plockar ur fler än man stoppar i, särskilt om det finns väldigt många sorter och kuvertet är digert ändå.
Jag säger fortfarande nej.
Reglerna gäller lika för alla, oavsett om du ligger högt upp i adresslistan eller långt ner.
Nu klarar jag plötsligt inte av att citera 2 inlägg, men sqrulan, jag förstår inte vad du menar

Jag tvivlar inte på att du bara menade väl, men jag är väldigt intresserad av ALLA synpunkter på hur vi ska göra frökedjan så bra som möjligt
Jag skrev en tråd den 9/9 2011 och bad er att komma med synpunkter på vilka regler som ska gälla för frökedjan. De sammanställde jag och jag vill iaf tro att vi var överens.
Justeringar i de "reglerna" tar jag till mig, men eventuella ändringar går jag inte med på att genomföra när kedjan redan är igång.
Tycker ni att jag är otäck och oresonlig får jag väl försöka att leva med det
Nu förhandsgranskade jag (jag stavar som en kratta emellanåt) och ser ditt inlägg Eva 33c.
Jag håller helt med dig.
Det är därför som jag försöker att säga: skicka fröerna i så lätta kuvert som möjligt och inte fler än 2 likadana fröpåsar. 2 frimärken tycker jag är vad som är OK. Har du riktig otur kanske det inte finns nåt i kuvertet som du vill ha
Kom ihåg att till varv 2 blandar jag om alla frökuvert och alla deltagare. Det som blir kvar när frökedjan är över, delar jag ut till de som kan tänka sig att skicka mig ett frankerat kuvert.