Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > [b]Det bidde en mustasch [/b]
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-10-2011, 20:06
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det tar tid att bli samspelta, vänta nåt år innan ni dömer ut dem. Eller är det önsketänkande när en farlig mottävlande till FR finns på kartan. biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          gnon49
          Inlägg 07-10-2011, 20:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Summan stiger enl aftonbladet. Det där med att bosätta sig i sambons lägenhet och få hyran betald för henne, var inte så välbetänkt. Politiker i ledande ställningar som inte tänker till en extra gång är snart förbrukade. Gäller det dessutom skattemedel är väljarna inte nådiga. Nu har Juholt gjort så många politiska kullerbyttor att det snart blir svårt att resa sig. Politikerförakt skapas ju inte av väljaren, utan av politikernas vandel, eller brist på vandel. Företräder man ett parti gäller det att ha fingertoppskänsla för vad som är rätt o riktigt ur väljarnas synvinkel. Det har man betalt för. Om inte, hamnar man på löpsedlarna. Men Juholt verkar vara en räkel på att splittra partiet i alla fall. Fast det var nog inte valberedningens tanke.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 07-10-2011, 20:29
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 07-10-2011, 21:06) *
          Det tar tid att bli samspelta, vänta nåt år innan ni dömer ut dem. Eller är det önsketänkande när en farlig mottävlande till FR finns på kartan. biggrin.gif

han är inte ens i närheten av FR. allsvenskan mot div 4 ungefär. tror också att gör han någon mer tabbe åker han ut på röven.hittils uppfattas han bara negativt för partiet,nu senast vill han inte vara med i debatt mot de övriga partierna.vill inte stå bredvid SD. skyll på det,han vill inte visa att han inte har någon politik o matcha alliansen med. jävla fegis!!! ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-10-2011, 20:41
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (malarmaster @ 07-10-2011, 21:29) *
          han är inte ens i närheten av FR. allsvenskan mot div 4 ungefär. tror också att gör han någon mer tabbe åker han ut på röven.hittils uppfattas han bara negativt för partiet,nu senast vill han inte vara med i debatt mot de övriga partierna.vill inte stå bredvid SD. skyll på det,han vill inte visa att han inte har någon politik o matcha alliansen med. jävla fegis!!! ulf

Önsketänkande. Fö är ditt inlägg och dina påståenden och påhopp ganska lågt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 07-10-2011, 20:47
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Aqvakul @ 07-10-2011, 18:01) *
          Ibland är det ju riktiga blundrs, men annars är ju journalisterna på hugget för det minsta.. politikerförsktet ska odlas till varje pris (och tyvär kan priset bli högt - demokratins kris)

Ja precis - det verkar vara omöjligt att vara "perfekt" när man sätter fram luppen. Inte ens Reinfeldt kommer undan som skrev det "Det sovande folket" och tog in flera ledamoter med lik i kistan.
          Jag menar vill man hitta fel så går ingen fri.
          Tobleroneaffären känns väldigt oskyldig i jämförelse.

Redigerat av xlxl67: 07-10-2011, 20:48

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-10-2011, 20:54
          Länk hit: #46

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (xlxl67 @ 07-10-2011, 21:47) *
          Ja precis - det verkar vara omöjligt att vara "perfekt" när man sätter fram luppen. Inte ens Reinfeldt kommer undan som skrev det "Det sovande folket" och tog in flera ledamoter med lik i kistan.
          Jag menar vill man hitta fel så går ingen fri.
          Tobleroneaffären känns väldigt oskyldig i jämförelse.

"Det sovande folket" är knappast någon blunder. Lite väl magstarkt i en tid då PK är norm kanske, men vill man komma upp sig kan man inte vara helt slätstruken heller. Finansminister Borg då, har han några skelett i garderoben? Jag gissar att det lagts en mindre förmögenhet i journalisters arbetstid för att hitta något, men än har de så vitt jag vet inte lyckats.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 07-10-2011, 20:56
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Gita @ 07-10-2011, 20:15) *
          Precis! Dessutom visar man upp ett stort förakt för resultatet av ett demokratiskt val. Tycka vad man vill om SD , de är faktiskt invalda i god demokratisk ordning.
          Gital
          Yes, tycker inte du? (Om du bortser ifrån att du kanske inte delar deras värderingar)
          Gita j

Är inte så säker på det. De 4% kring SD blir argare medans mga av de övriga nog gillar att SD negligeras.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 07-10-2011, 20:58
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-10-2011, 21:41) *
          Önsketänkande. Fö är ditt inlägg och dina påståenden och påhopp ganska lågt.

en politiker som vägrar debattera mot sina motståndare med en sådan korkad undanflykt ger jag inget för,jag brukar respektera människor oavsett åsikter men här går gränsen.lågt från min sida?
          juholt ligger ju redan. lägre kommer man inte. Ulf

Citera
          xlxl67
          Inlägg 07-10-2011, 21:09
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Huggorm @ 07-10-2011, 21:54) *
          "Det sovande folket" är knappast någon blunder. Lite väl magstarkt i en tid då PK är norm kanske, men vill man komma upp sig kan man inte vara helt slätstruken heller. Finansminister Borg då, har han några skelett i garderoben? Jag gissar att det lagts en mindre förmögenhet i journalisters arbetstid för att hitta något, men än har de så vitt jag vet inte lyckats.

Nja det avslöjar ju hans människosyn på den tiden - säkert har den nyanserats ngt men...
          Avskyr begrepp som PK, Jantelagen och svensk avundsjuka etc men så fort det vankas ngt slags misstag så hugger media direkt. Kanske är det lite svenskt att vara så perfekt som möjligt happy.gif

Men hellre redig än att vara "inte PK"... cool.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-10-2011, 21:12
          Länk hit: #50

Moderator

Juholt vill undvika fler dumheter så han har installerat farthållare i bilen och slutat gå mot röd gubbe biggrin.gif

Citera
          malarmaster
          Inlägg 07-10-2011, 21:27
          Länk hit: #51

Medlem

och ger han fan i o smaka på plockgodiset i affären o lämnar riksdagens kontokort hemma klarar han sig kanske ett tag till,om inte han också sneglar på något gods nu när han tjänar så bra. ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-10-2011, 21:28
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 07-10-2011, 21:54) *

Jodå Borg har ju varit ute och flugit med regeringsplanet. För att komma snabbare hem sa han så flög han Bromma - Skavsta (varefter han fick åka bil en massa mil till hemmet). Hade han tagit tåget från Sthlm C hade det tagit honom 58 min + 10 min bilresa. Snacka om storhetsvansinne på skattebetalarnas bekostnad. Inte var det någon tidsvinst iallafall.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 07-10-2011, 21:53
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Den värsta syndaren när det gäller att låta skattebetalarna stå för notan är väl vänsterns kvinnliga kandidat till partiledarposten. Inte att förvånas över men som sagt, leva som man lär är inte VP starka sida. Tycker att Juholt o Ohly skall sitta hand i hand och se debatten dom bojkottat och förhoppningsvis fatta sveket mot väljarna dom gör sig skyldiga till. Fast dom bryr sig kanske inte. Det är ju inte valår gudbevars.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Red Top
          Inlägg 07-10-2011, 23:33
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Jag kan inte se deras vägran att delta i debatten i Agenda, som ett svek mot väljarna.

I liknande debatter är det normalt att regeringssidan möter oppositionen, som två mer eller mindre jämbördiga parter. I detta fallet består oppositionen av tre partier, S, MP och V.

SD har i 90 fall av hundra röstat för regeringens förslag. Det kan knappast kallas opposition. De hör i mina ögon mer hemma tillsammans med alliansen än med oppositionen.

Det S och V vänder sig mot är att bli ihopklumpade, som grupp, med ett parti som stödjer regeringen. Det är många med mig, som tycker att S och V gör helt rätt. SVT borde sluta gå Alliansens ärenden.

Eller som Per Bolund MP, uttrycker det på twitter i dag: "Varför låter svt vissa diktera? Sist jag bjöds in till svt backade de för att "M vill inte debattera med MP så vi ringer S istället".

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 08-10-2011, 05:22
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (xlxl67 @ 07-10-2011, 21:56) *
          Är inte så säker på det. De 4% kring SD blir argare medans mga av de övriga nog gillar att SD negligeras.

Är du inte ute på hal is nu? Vem som blir arg och vem som gillar är ju inte frågan. Om man säger sig förespråka demokrati och demokratiska val så skall man banne mig också respektera resultatet av fria, demokratiska val
          Gita

Citera
          herkules
          Inlägg 08-10-2011, 08:05
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Red Top @ 08-10-2011, 00:33) *
          Jag kan inte se deras vägran att delta i debatten i Agenda, som ett svek mot väljarna.

I liknande debatter är det normalt att regeringssidan möter oppositionen, som två mer eller mindre jämbördiga parter. I detta fallet består oppositionen av tre partier, S, MP och V.

SD har i 90 fall av hundra röstat för regeringens förslag. Det kan knappast kallas opposition. De hör i mina ögon mer hemma tillsammans med alliansen än med oppositionen.

Det S och V vänder sig mot är att bli ihopklumpade, som grupp, med ett parti som stödjer regeringen. Det är många med mig, som tycker att S och V gör helt rätt. SVT borde sluta gå Alliansens ärenden.

Eller som Per Bolund MP, uttrycker det på twitter i dag: "Varför låter svt vissa diktera? Sist jag bjöds in till svt backade de för att "M vill inte debattera med MP så vi ringer S istället".

även om sd röstar med borgarna för det mesta så är det inte med i alliansregeringen och tillhör därmed oppositionen, att stå mitt emot varandra och prata ekonomi är inte att vara ihopbuntade.
          sossar och vänstern gör bort sig, sköter inte sina jobb och respekterar vare sig demokrati eller svenska folkets röster, de ska skämmas ögonen ur sig som förvägrar det folk som betalar deras löner, denna debatt.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-10-2011, 08:17
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Trams!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-10-2011, 08:17
          Länk hit: #58

Moderator

De rödgröna har ju slutat samarbeta också, så de behöver inte heller buntas ihop. Oppositionen består numera av fyra fristående partier, och kan därför stå tillsammans.

Citera
          Gita
          Inlägg 08-10-2011, 08:40
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Red Top @ 08-10-2011, 00:33) *

Nu trasslar du väl ändå till det för dig. Oppositionen är alla parti som inte sitter i regeringen, ev. inbördes allianser inom oppositionen har här ingen beytydelse. För övrigt så finns väl ingen oppositionallians överhuvudtaget längre, nu är det väl fyra fristående partier. Och den enda som vinner på den barnsliga sandlådementalitet som S och V uppvisar är ju tyvärr SD.
          Gita
          Tycker du att det hade varit demokratiskt riktigt att bojkotta V som ju trots allt hade ung samma t.o.m lite lägre antal röster som SD? Hela vårt demokratiska system bygger på att alla röster har samma värde oberoende på vilket parti rösten läggs, eller hur?

Redigerat av Gita: 08-10-2011, 08:44

Citera
          xlxl67
          Inlägg 08-10-2011, 09:04
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Gita @ 08-10-2011, 06:22) *
          Är du inte ute på hal is nu? Vem som blir arg och vem som gillar är ju inte frågan. Om man säger sig förespråka demokrati och demokratiska val så skall man banne mig också respektera resultatet av fria, demokratiska val
          Gita

Nej jag är inte ute på hal is. Det är så populärt att säga att det o det spelar SD i händerna. Jag tror inte massan tänker så. Jag tror inte massan har lust att höra SDs dravel och bryr sig inte nämvärt om SD inte blir inbjudna tilldebatter, nobelmiddagar etc...

Att Juholt tackar nej är en annan sak. Det borde han inte göra. Men jag tror inte SD vinner ngt på det.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 13:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon