CITAT (Gita @ 08-10-2011, 09:24)

Ja förstår inte riktigt vad som hänt. Det jag talade om var rena förskottsinbetalning, dvs, ingen faktura fanns eftersom pengarna ännu inte var förbrukade.Då måste man förstås kontakta företaget för annars kan de ju nte veta vad pengarna avser. Man kan inte använda sig av OCR från en tidigare faktura, den blir ju då registrerad som dubbelbetald i datasystemet.
Om man har en faktura och betalar denna före förfallodag så skall det ju inte vara något problem
Nu förstår jag inte riktigt varför man vill betala före förfallodag eftersom man ju kan i förväg kan registrera en betalning med betalning i framtiden.
Gita
Jag tyckte att jag var så klar med det jag skrev men OK.
Jag får varje månad en faktura på mina inköp av bensin. Den fakturan brukar dyka upp kring den 23:e i varje månad. Nu skulle vi åka bort , vara borta över månadsslutet , så jag betalade in en del av summan som jag visste vi hade handlat för den 20:e.
Fakturan omfattar köp gjorda från omkring den 12:e i förra månaden till omkring den 12:e i innevarande månad. Vi sparar alla kvitton och skriver upp summorna i en bok så vi vet ungefär vad fakturan hamnar på .
Nu kom fakturan lite tidigare så jag hann att betala innan vi åkte.
Det här förfarandet , att betala c:a 3 dagar i förväg , accepterar inte bolaget . Man får inte göra så och de returnerade pengarna till mig.
För mig , men inte för dig tydligen , är det hela helt obegripligt . Vilket företag vill inte få in pengarna så snabbt som möjligt ?
Ett tillägg när det gäller OCR. På en del fakturor jag betalar så är det hela tiden samma OCR men så kan det inte vara enligt dig. Vart har då mina pengar tagit vägen under flera år ?
Redigerat av mamamaggan: 08-10-2011, 15:06