CITAT (KRT @ 09-10-2011, 07:20)

Men saken är kanske att de inte hade skapat en faktur ännu? Eftersom deras brytpunkt för den månaden ännu inte infalligt? Jag är kanske kärringen mot strömmen här, men jag förstår varför företaget betalar tillbaka pengarna; de får en inbetalning, utan att deras brytpunkt inträffat, utan att ha skrivit faktura - klart de betalar tillbaka pengarna då. Hur ka de veta att det är en tidig inbetalning på en räkning som de kommer skriva, och inte ett misstag där någon tex skrivit fel Kontonummer?
Fakturan borde redan ha varit skapad. Brytpunkten är kring den 12.e i innevarande månad. Jag betalade den 20:e och räkningen kom den 22:a .
Gör på liknande sätt med andra återkommande räkningar , betalar c:a hälften kring 18 -20:e i månaden ( utan att ha fått räkningen ) och resten den sista. Fungerar hur bra som helst så det var därför jag blev så överraskad när PREEM betedde sig på det här sättet.
Jag måste väl alltid ha en faktura hos dem , en som avslutas den 12:e och då börjar man på nästa faktura. Pengarna borde väl alltid gå att avräkna mot någon av dem ?
Redigerat av mamamaggan: 11-10-2011, 13:32