| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
12-11-2011, 20:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Tror jag skall titta på plus där Juholt visst skall delge sina knep för att få pengarna att räcka längre.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 20:52
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 20:25)  Tacksamt att göra komik av eller Kanal Juholt Gita Den dag du skriver ett sakligt, väl underbyggt argument i en av de sk politiska trådarna, ska jag kanske börja läsa dina inlägg igen. Den här typen av länkar är inte ens värda mödan av att klicka på.
Redigerat av Red Top: 12-11-2011, 20:53
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 21:04
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Motti @ 12-11-2011, 00:32)  Ni sossar som predikar solidaritet lika människors värde osv !ni är ju dom värsta mobbarna här på Odla så fort någon inte tycker som ni eller håller sig till "gruppen"här på Odla :bara gör ner dom förlöjliga dom.Är det ett vuxet betende ?är det något som ska vara solidarisk ? inte konstigt att det är krig och osämja i världen när det finns sådana människor som inte respektera andras åsikter över huvud taget som trycker ner andra här på Forumet .Är det det socialdemokratin står för ?Jantelagen. Fast du kanske inte behöver ta det hela på så stort allvar. Odla representerar trots all en väldigt liten del av välden. Här är det fem till sex personer som har tid att sitta vid ett internetforum hela dagarna och har tid att hitta, klippa och klistra in sådant som passar in i deras agenda´och som helt dominerar forat.Ute i verkligheten dominerar helt andra tongångar och det som sägs här har faktiskt ingen större betydelse. Gita CITAT (Red Top @ 12-11-2011, 20:52)  Den dag du skriver ett sakligt, väl underbyggt argument i en av de sk politiska trådarna, ska jag kanske börja läsa dina inlägg igen.
Den här typen av länkar är inte ens värda mödan av att klicka på. Och ändå kunde du inte låta bli???? Och medge att det trots allt var lite kul. Gita
Redigerat av Gita: 12-11-2011, 21:06
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 21:34
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Stackars Gita. Hennes standarduttryck när hon är svarslös är att ett inlägg säger mest om avsändaren. Så är det här också. Trots att ställningarna här är totalt fastlåsta letar hon febrilt över nätet med en frenesi gränsande till besatthet efter saker som hånar Juholt. Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 21:51
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 21:04)  Fast du kanske inte behöver ta det hela på så stort allvar. Odla representerar trots all en väldigt liten del av välden. Här är det fem till sex personer som har tid att sitta vid ett internetforum hela dagarna och har tid att hitta, klippa och klistra in sådant som passar in i deras agenda´och som helt dominerar forat.Ute i verkligheten dominerar helt andra tongångar och det som sägs här har faktiskt ingen större betydelse. Gita Och ändå kunde du inte låta bli???? Och medge att det trots allt var lite kul. Gita CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2011, 21:34)  Stackars Gita. Hennes standarduttryck när hon är svarslös är att ett inlägg säger mest om avsändaren. Så är det här också. Trots att ställningarna här är totalt fastlåsta letar hon febrilt över nätet med en frenesi gränsande till besatthet efter saker som hånar Juholt. Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv.  Ni bidrar båda till massor av läsvärt här tycker jag men Gita det finns väldigt mycket värme och relevant skrivet här på forumet även bland dem som skriver mest samt håller sig på "vänsterkanten" och sen borde Gossen Ruda ta bort texten om Gita i sin signatur.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen... (Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.)
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 22:40
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2011, 21:34)  Stackars Gita. Hennes standarduttryck när hon är svarslös är att ett inlägg säger mest om avsändaren. Så är det här också. Trots att ställningarna här är totalt fastlåsta letar hon febrilt över nätet med en frenesi gränsande till besatthet efter saker som hånar Juholt. Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv.  ang länken som gita lagt in är det väl expressens ledarsida 12/11,som reaktion på juholts bojkott av svt . tyckte den var träffande. det var humor. bilden med reinfeldt i naziuniform däremot smaklös,den togs ju också bort från nätet.frågan är om inte upphovsmannen har ett rättsligt efterspel att vänta. sedan håller jag med xlxl67,texten du lagt in ang gita,strider det inte mot forumreglerna om god ton ,kan väl snarast ses som ett personangrepp. Ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 22:56
|

Medlem

|
CITAT (malarmaster @ 12-11-2011, 22:40)  ang länken som gita lagt in är det väl expressens ledarsida 12/11,som reaktion på juholts bojkott av svt . tyckte den var träffande. det var humor. bilden med reinfeldt i naziuniform däremot smaklös,den togs ju också bort från nätet.frågan är om inte upphovsmannen har ett rättsligt efterspel att vänta. sedan håller jag med xlxl67,texten du lagt in ang gita,strider det inte mot forumreglerna om god ton ,kan väl snarast ses som ett personangrepp. Ulf Vem avgör vad som är kul eller inte? Har kanske alliansanhängare tolkningsföreträde?
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
12-11-2011, 23:22
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 21:04)  Fast du kanske inte behöver ta det hela på så stort allvar. Odla representerar trots all en väldigt liten del av välden. Här är det fem till sex personer som har tid att sitta vid ett internetforum hela dagarna och har tid att hitta, klippa och klistra in sådant som passar in i deras agenda´och som helt dominerar forat.Ute i verkligheten dominerar helt andra tongångar och det som sägs här har faktiskt ingen större betydelse. Gita Och ändå kunde du inte låta bli???? Och medge att det trots allt var lite kul. Gita Sorry, men jag klickade faktiskt inte på länken och tänker inte göra det heller. Sällan du lyckas lägga in något roligt, så varför bry sig.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 00:16
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Det finns helt klart en mobb här på Odla som trycker ner andra så fort de bara kan !kan säga direkt att jag har annat i mitt liv än att sitta vid datorn och plöja vart enda jäkla inlägg här på Odla varje dag !jag sitter inte här vart eviga dag och "plöjer vart eviga inlägg på upp till sex -åtta sidor bara för att komma med ett interlektuellt svar bara för att verka "smart " !"Det finns ju människor som har annat att ta sig för än att imponera på Odlas Forum med supersmarta svar eller mobba dom som inte är med i gänget här dvs dom som ger sig på alla som tycker annorlunda här och försöker göra ner en del medlemar här totalt.Som Strindberg sa :det är synd om människa .Jag har inset att det där snacket om solidaritet och männsklig omtanke är bullskitt !
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 00:23
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
istället för att sitta och kverulera kanske du skulle kunna vara så vänlig och svara på de frågor som ställts till dig?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 00:32
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Spelar det någon roll vad jag säger och tycker ? en del av er har ju redan bestämt er för att jag är inte värd att lyssna på .
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 07:42
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 12-11-2011, 22:36)  Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen... (Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.) Cacki, hur vore det om du försökte se lite utanför din lilla, lilla värld och acceptera verkligheten som den ser ut. Dina lite tafatta försök att genast förlöjliga dem som inte delar dina ganska inskränkta värderingar är både barnsliga och naiva och leder till just ingenting. För övrigt tycker jag att Expressens text om Kanal Juholt är både rolig och träffsäker, men att den gör mig till trollpacka är nog lite väl långsökt. Kanhända skulle du unna dig lite Rutstädning då kanske du skulle orka med att omvärlden inte ser ut som du vill, kanske skulle du t.o.m. bli lite mindre missunnsam, hatisk och bitter gentemot alla dem som inte tycker eller lever som du. Gita P.s Men du kanske inte kan föreställa dig hur härligt det är att komma till ett rent och nystädat hem fredag kväll.D.s
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 07:48
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 12-11-2011, 23:22)  Sorry, men jag klickade faktiskt inte på länken och tänker inte göra det heller. Sällan du lyckas lägga in något roligt, så varför bry sig. Trist att du inte klarar av att ta till dig något som helst som inte stämmer med din världsbild, för gjorde du det skulle du säkerligen bli en aning mer nyanserad i ditt tankesätt. Och dessutom kanske du skulle lära dig ett och annat. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 07:57
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 11-11-2011, 13:25)  Jag vet, men håll med om att jämförelsen ligger närmare sanningen än att jämföra Juholt med Berlusconi i alla fall....  Nej, att jämföra dessa två herrar är väl ändå att vara lite onödigt hård mot Berlusconi, det de har gemensamt är nog endast vanan att göra en del helt ogenomtänkta uttalanden. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 08:03
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2011, 21:34)  Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv.  Vad får du egentligen ut av inlägg som det ovan? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 08:17
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:57)  Nej, att jämföra dessa två herrar är väl ändå att vara lite onödigt hård mot Berlusconi, det de har gemensamt är nog endast vanan att göra en del helt ogenomtänkta uttalanden. Gita Ibland måste man nog ifrågasatta din verklighetsuppfattning. Silvio är en gangster som sökt sig in i politiken för att slippa hamna i långa fängelsestraff till följd av omfattande ekonomiska bedrägerier - en rikttig skurk med andra ord... Håkan är kan snarast beskyllas för viss bonnighet....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 08:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:48)  Trist att du inte klarar av att ta till dig något som helst som inte stämmer med din världsbild, för gjorde du det skulle du säkerligen bli en aning mer nyanserad i ditt tankesätt. Och dessutom kanske du skulle lära dig ett och annat. Gita Varför är det OK för dig att ge dig på person när du inte tycker att det är det för någon annan?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 08:53
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Motti @ 13-11-2011, 00:32)  Spelar det någon roll vad jag säger och tycker ? en del av er har ju redan bestämt er för att jag är inte värd att lyssna på . löjligt med offerkofta. du kan väl iaf visa att du är med i matchen?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:22
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:42)  Cacki, hur vore det om du försökte se lite utanför din lilla, lilla värld och acceptera verkligheten som den ser ut. Dina lite tafatta försök att genast förlöjliga dem som inte delar dina ganska inskränkta värderingar är både barnsliga och naiva och leder till just ingenting. För övrigt tycker jag att Expressens text om Kanal Juholt är både rolig och träffsäker, men att den gör mig till trollpacka är nog lite väl långsökt. Kanhända skulle du unna dig lite Rutstädning då kanske du skulle orka med att omvärlden inte ser ut som du vill, kanske skulle du t.o.m. bli lite mindre missunnsam, hatisk och bitter gentemot alla dem som inte tycker eller lever som du. Gita P.s Men du kanske inte kan föreställa dig hur härligt det är att komma till ett rent och nystädat hem fredag kväll.D.s Och vem är det som sitter och spyr sin bitterhet nu då? Du framstår faktiskt som ett skämt själv Gita. En riktig nidbild av värsta sortens överklasshoppa. Du pratar ofta om att sossarna är bakåtsträvande men jag undrar vem det är som drömmer sej tillbaks till svunnen tid. Inse att det är en annan tid nu och att översitteri och överklassfasoner hör till det förgågna. Du skulle levt för hundra år sedan istället!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|