| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
13-11-2011, 09:23
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (xlxl67 @ 12-11-2011, 21:51)  Ni bidrar båda till massor av läsvärt här tycker jag men Gita det finns väldigt mycket värme och relevant skrivet här på forumet även bland dem som skriver mest samt håller sig på "vänsterkanten" och sen borde Gossen Ruda ta bort texten om Gita i sin signatur. Om nu Gossen Ruda så gärna vill framställa sig som en dumbom så är det OK för mig. Värt att notera dock är att de flesta här tycks tycka att hans tilltag är helt OK. Undrar just hur reaktionen skulle bli om jag skulle valde ut en skribent och gjorde något liknande. Skulle jag bli avstängd då? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:24
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Ledsen alla Juholthatare. Stoppat ras. SvD/SifoTråkigt är dock i mina ögon att SD är lika stort som centern i dagsläget. Att KD hamnar under 4%-spärren är kanske inte så konstigt, om man tänker på Maria Larssons senaste utspel, där hon ger vårdpersonalen skulden för Caremas vanvård.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:32
|
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218

|
Hej! Utmärkt att S ökar lite och att V och Mp minskar. Så småningom kan vi kanske få en vettig opposition. Det är något som behövs i politiken. Fick jag önska något så vore det att S ökade kraftigt och att V, Mp, KD och SD åkte ur riksdagen vid nästa val. MVH Jan Lindgren
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:34
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 09:23)  Om nu Gossen Ruda så gärna vill framställa sig som en dumbom så är det OK för mig. Värt att notera dock är att de flesta här tycks tycka att hans tilltag är helt OK. Undrar just hur reaktionen skulle bli om jag skulle valde ut en skribent och gjorde något liknande. Skulle jag bli avstängd då? Gita Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen. Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna. Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:46
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 08:40)  Varför är det OK för dig att ge dig på person när du inte tycker att det är det för någon annan? Jag ger mig bara på dem som ger sig på mig som person. Du kan ju som exempel läsa Cacki´s inlägg som svar på en allmänt riktat inlägg som ju bara innehöll en länk till Expressens ledartext som jag la in helt utan kommentar. Vad i inlägget som får henne att kalla mig för trollpacka och svamla om vinslattar är väl en berättigad fråga, eller hur? Du hör kanske också till dem som tycker Gossen Rudans tilltag med personangrepp på mig i sin signatur hör till god forumton och att jag är oförskämd när jag tycker att han är en dumbom som förlöjligar sig själv? Sen tycker jag gärna att du kan ge några exempel där jag hoppar på person utan själv blivit påhoppad först, att jag ibland svarar i samma tonläge som jag blivit tilltalad tycker jag nog inte skall ses som alltför belastande. Gita
Redigerat av Gita: 13-11-2011, 10:08
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 09:56
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 13-11-2011, 09:24)  Ledsen alla Juholthatare. Stoppat ras. SvD/SifoTråkigt är dock i mina ögon att SD är lika stort som centern i dagsläget. Att KD hamnar under 4%-spärren är kanske inte så konstigt, om man tänker på Maria Larssons senaste utspel, där hon ger vårdpersonalen skulden för Caremas vanvård. Fast 27,4 % är väl ändå inte särskilt imponerande? 49,3% för Alliansen mot 43,2 för oppositionen. Dessutom kanske man inte så tvärsäkert skall räkna in Mp, de tillhör ju inte egentligen det röda blocket och ingen vet väl riktigt vilken väg de kommer att gå. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 10:05
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 09:34)  Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen.
Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna.
Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder... Översittarfasoner? Är det detsamma som ha andra åsikter? Ge gärna några exempel. Att istället för att bemöta anklaga motparten för att vara dåligt påläst som du nu gör är väl översittarfasoner i allra högsta grad. Att just du skulle ursäkta Rudan det var iofs helt förutsägbart! Gita P.s Att jag inte alltid bemöter beror nog till största del att till skillnad från dig har varken har tid eller lust att ägna så mycket tid åt forumet. Du står ju för i genomsnitt 55! inlägg per dag så jag gissa att du har möjlighet att debattera på Odla under arbetstid,den möjligheten har inte jag.D.s genomsnittVet r
Redigerat av Gita: 13-11-2011, 10:12
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 10:17
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Min hälsning till Gita nedan härstammar från en kommentar tidigare när hon menade att alla som inte är till höger anser Juholt vara "den store ledaren". Jag känner mig också utpekad i detta och kräver att hon tar tillbaka kommentaren och erkänner att hon ljög ihop den. Så enkelt är det. Utan denna ursäkt kommer kommentaren att stå där tills internet läggs ner.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 10:20
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 20:25)  Så du tycker att detta bara är ett allmänt riktat inlägg som bara är en länk? Ditt namn på länken tolkar jag som en spydig kommentar. Att du har roligt på andras bekostnad säger väl allt. Rudans tilltag får stå för honom. Varför har du behov av andras avståndstagande av det? Tyckte du sa något om att du inte brydde dig. Samtidigt hade du ju lätt kunnat förhindra det men det kanske är nån sorts styrketest från din sida att inte vilja svara på frågor. Varför skyller du ifrån dig som en barnunge? " Det var inte jag som börjde...de va......." . Det är inte sant att det alltid är andra som ger sig på dig först! Lite självransakan borde du väl ändå kunna förmå dig till. Du blir nog bemött på samma sätt som du själv bemöter andra.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 10:27
|

Medlem

|
Jag har nu ändrat lite på signaturen. Tveksamt att kalla Gita för människa, andra människor kan ju känna olust då.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 10:38
|

Medlem

|
Intressant med uppgången för S som också kan betecknas som statistiskt säker, liksdom M:s tillbakagång. Att det var väntat är inget som förvånar, dock att den kommer så snabbt. Jag hade förväntat mig att det skulle dröja någon månad till. Folk glömmer lätt, mycket lättare än vad politiska fanatiker tror. Ett mannaminne är högst ett halvår.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 11:47
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Gita. Du anklagar mej för att vara trångsint, bitter, hatisk och missundsam. Vi kanske ska ta och reda ut begreppen lite.
Trångsynt: För att jag inte ser på samhället som du? Nej det gör jag inte. Jag ser även de mest sårbara och som far mest illa i samhället, de där som enligt dina politiska åsikter helst ska sparkas undan, de där som ska offras för att människor som redan lever gott ska få ännu mer. Jag tycker inte att det är okej att klyftorna mellan fattig och rik ökar, inte heller gillar jag rösterna som försöker få det som att låta som om vi inte har råd att stötta dessa människor samtidigt som plånboken blir allt tjockare för sådana som du. Du har väl för jösse namn så du klarar dej ändå. Det säger du ju själv i alla fall. Därför uttrycker jag mina åsikter om det. Är jag trångsynt bara för det, menar du?
Bitter: Inte för mitt eget öde men visst är jag ledsen och besviken för att allt fler är på väg att tappa solidaritetskänslan ju mer de får i egna plånboken. Bitterhet är något man känner när man resignerar och tar på sej offerrocken. När man tappar hoppet att kunna påverka och förändra, men än har jag faktiskt inte tappat hoppet.
Hatisk:?? Nej, men jag tycker fruktansvärt illa om vissa egenskaper och uttryckssätt som du besitter och det står jag för och protesterar mot. Hur var det med åsiktsfriheten och yttrandefriheten?
Missundsam: Inte mot dem som behöver samhällets hjälp och stöttning men möjligen mot dem som försöker roffa åt sej så mycket som möjligt t.o.m kan med att göra det på de mest utsattas bekostnad. Så det beror allt på hur man ser på vilken missundsamhet som är värst...
Mina, som du kallar det, försök att förlöjliga dej grundar sej nog mest på att jag tycker att du är löjlig helt enkelt. I mina ögon är man det när man försöker sätta sej på höga hästar och sätter upp regler hur andra ska vara när man inte efterlever dem själv. När man å ena sidan tycker att andra ska sköta sej moraliskt exemplariskt och själv t.o.m är i stånd att begå brottsliga handlingar. Hur kan man klandra andra då? Löjligt! (Du borde väl insett att du hade möjlighet att gå till soc och be om hjälp om nu du och din familj inte kunde klara er på en lön den gången du anlitade svart nanny. Det är liksom därför vi har ett sådant trygghetssystem i samhället, förstod du inte det? Se nu bara vad det ställde till med vad det gäller din egen trovärdighet och vilken respekt man känner inför åsikterna du uttrycker. Det var väl himla dumt att t.o.m skryta om dina bedrifter här på odla?) Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 12:30
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 10:20)  Varför skyller du ifrån dig som en barnunge? " Det var inte jag som börjde...de va......." . Det är inte sant att det alltid är andra som ger sig på dig först! Lite självransakan borde du väl ändå kunna förmå dig till. Du blir nog bemött på samma sätt som du själv bemöter andra. Kom med några exempel där du inte drar ut något ur sitt sammanhang istället för alla dina allmänna anklagelser. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 12:32
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 09:56)  Fast 27,4 % är väl ändå inte särskilt imponerande? 49,3% för Alliansen mot 43,2 för oppositionen. Dessutom kanske man inte så tvärsäkert skall räkna in Mp, de tillhör ju inte egentligen det röda blocket och ingen vet väl riktigt vilken väg de kommer att gå. Gita Jaha. Så S skulle ökat med 10 procentenheter eller nåt i ett svep? Det viktiga är att raset är stoppat och nu kan man koncentrera sig på att öka i lugn och ro.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 12:44
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 13-11-2011, 11:47)  Gita. Du anklagar mej för att vara trångsint, bitter, hatisk och missundsam. Vi kanske ska ta och reda ut begreppen lite.
Trångsynt: För att jag inte ser på samhället som du? Nej det gör jag inte. Jag ser även de mest sårbara och som far mest illa i samhället, de där som enligt dina politiska åsikter helst ska sparkas undan, de där som ska offras för att människor som redan lever gott ska få ännu mer. Jag tycker inte att det är okej att klyftorna mellan fattig och rik ökar, inte heller gillar jag rösterna som försöker få det som att låta som om vi inte har råd att stötta dessa människor samtidigt som plånboken blir allt tjockare för sådana som du. Du har väl för jösse namn så du klarar dej ändå. Det säger du ju själv i alla fall. Därför uttrycker jag mina åsikter om det. Är jag trångsynt bara för det, menar du?
Bitter: Inte för mitt eget öde men visst är jag ledsen och besviken för att allt fler är på väg att tappa solidaritetskänslan ju mer de får i egna plånboken. Bitterhet är något man känner när man resignerar och tar på sej offerrocken. När man tappar hoppet att kunna påverka och förändra, men än har jag faktiskt inte tappat hoppet.
Hatisk:?? Nej, men jag tycker fruktansvärt illa om vissa egenskaper och uttryckssätt som du besitter och det står jag för och protesterar mot. Hur var det med åsiktsfriheten och yttrandefriheten?
Missundsam: Inte mot dem som behöver samhällets hjälp och stöttning men möjligen mot dem som försöker roffa åt sej så mycket som möjligt t.o.m kan med att göra det på de mest utsattas bekostnad. Så det beror allt på hur man ser på vilken missundsamhet som är värst...
Mina, som du kallar det, försök att förlöjliga dej grundar sej nog mest på att jag tycker att du är löjlig helt enkelt. I mina ögon är man det när man försöker sätta sej på höga hästar och sätter upp regler hur andra ska vara när man inte efterlever dem själv. När man å ena sidan tycker att andra ska sköta sej moraliskt exemplariskt och själv t.o.m är i stånd att begå brottsliga handlingar. Hur kan man klandra andra då? Löjligt! (Du borde väl insett att du hade möjlighet att gå till soc och be om hjälp om nu du och din familj inte kunde klara er på en lön den gången du anlitade svart nanny. Det är liksom därför vi har ett sådant trygghetssystem i samhället, förstod du inte det? Se nu bara vad det ställde till med vad det gäller din egen trovärdighet och vilken respekt man känner inför åsikterna du uttrycker. Det var väl himla dumt att t.o.m skryta om dina bedrifter här på odla?) Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad! Om du skulla ta och läsa nedanstående rader en gång. Ett inlägg från dig. Ordagrant citerat. "Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen... (Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.)"
Kan man kalla det annat än bittert, hatiskt och trångsynt. Ta sen och läs slutraderna i ditt långa,långa försvarstal "Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad!" Kanske du skulle ta och tänka över även dem ett par gånger för det bör väl gälla i lika stor utsträckning dig själv som det gäller andra. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 12:59
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Bra att raset för S har minskat. Då kanske Juholt sitter lite säkrare och ser till att S inte ökar alltför mycket. Ligger han lågt kanske S ökar lite till. Men alliansen leder ju ännu stort även utan KD. Vill Juholt dessutom inte delta i debatterna inför valet så är saken biff. S idelösa politik leder aldrig till valseger. Svårt att se att Juholt kan reparera sin image som driftkuku även inom dom egna leden. S-debattörerna är inte nådiga mot honom.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 13:01
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 13-11-2011, 09:22)  Och vem är det som sitter och spyr sin bitterhet nu då? Du framstår faktiskt som ett skämt själv Gita. En riktig nidbild av värsta sortens överklasshoppa. Du pratar ofta om att sossarna är bakåtsträvande men jag undrar vem det är som drömmer sej tillbaks till svunnen tid. Inse att det är en annan tid nu och att översitteri och överklassfasoner hör till det förgågna. Du skulle levt för hundra år sedan istället! Kanske du skulle spara lite på okvädningsorden och tänka efter lite ibland.Men som jag sa till Gossen Rudan i slutänden säger de ju mest om avsändaren. Att socialdemokratins storhetstid är över är jag ju långt i från ensam att anse ,i alla fall så länge de inte kan presentera en politik anpassad till dagens samhälle.. Det går inte att vrida klockan tillbaka till det gamla industriarbetarsamhället där klass stod mot klass. Dagens konflikt/motsättningar gäller snarare de som vill se en stark stat mot dem som föredrar den starka individen. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 13:23
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 12:30)  Kom med några exempel där du inte drar ut något ur sitt sammanhang istället för alla dina allmänna anklagelser. Gita Rota i arkivet kan du göra själv. Jag har annat att göra. Jag hävdar ändå att du är precis lika skyldig till att starta påhopp som någon annan.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 13:33
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 13-11-2011, 12:32)  Jaha. Så S skulle ökat med 10 procentenheter eller nåt i ett svep? Det viktiga är att raset är stoppat och nu kan man koncentrera sig på att öka i lugn och ro. Fast skillnaden mellan blocken (dryga 6 %-enheter) har väl knappast förändras, det S gått fram har ju v och Mpi stort sett tappad. (Om vi nu trots allt skall räkna in Mp i det röda blocket) Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2011, 13:36
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 09:34)  Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen.
Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna.
Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder... Så kränkningar går bra bar man är i övrigt en hyvens person och har rätt politisk åskådning. Det gäller att tillhöra rätt vargflock.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|