Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Handen i kakburken för sossarna !
          Gita
          Inlägg 10-10-2011, 16:03
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 16:25) *
          Det vet jag lika lite som du Gita. Spekulationer förblir endast bara spekulationer tills allt är utrett.
          Vad du eller jag tror gör ingen sanning, det trodde jag faktiskt att du begrep själv.

Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern.
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-10-2011, 16:05
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 10-10-2011, 17:03) *
          Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern.
          Gita

Visst kan man det bara man kan skilja på spekulationer och sanningar.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 10-10-2011, 16:08
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 10-10-2011, 16:54) *
          Om Juholt fälls för bedrägeri, kommer han då kunna sitta kvar som partiledare?

Fälls han lär han inte kunna sitta kvar, frågan är väl snarare om han kan sitta kvar tills förundersökninen är klar. Hur skall han t.ex. klara kommande partiledardebatt under pågående utredning?
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2011, 16:22
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:56) *
          Stör det dig så strunta för guds skull att läsa mina inlägg.
          Jag deltar i precis vilka diskussioner jag vill och det här är väl veckans stora samtalsämne, eller hur.
          Och jag tycker det är lite kul att läsa alla mer eller mindre konstiga sätt att försvara en jätteblunder.
          Gita

Har jag skrivit att det stör mig? Eller att du inte skulle få delta i vilka diskussioner du vill?
          Vem har försvarat blundern? Jag har läst alla inläggen men hittar ingen. Däremot en massa spekulationer och påståenden, som det åtminstone inte ännu finns belägg för, från högerflanken och som det självklart finns invändningar emot.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 10-10-2011, 16:28
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:51) *
          Fast de hyrde ju lägenheten tillsammans enligt hyreskontraktet och inte skulle väl saken bli bättre av att han sett till att sambon fått sin hyra betald med skattemedel om de nu inte bodde tillsammans
          Gita

Det detaljen torde ju visa att han inte avsiktligt lurat till sig pengarna. Inte ens Juholt är dum nog att hyra en lägenhet tillsammans med sin sambo om han är medveten om att han då bara har rätt till halva hyran om han nu planerat att luras. Eller hur?

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-10-2011, 16:32
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Om han är vit som snö har snart ingen betydelse. Skadan är skedd. Så är det ju i politiken. Blindskären är många. Det lilla kan bli stort och det stora ännu större. Moral o etik fäller nog fler politiker än vad rena lagöverträdelser gör. Skall man då tycka synd om politikerna? Givetvis inte, dom har valt frivilligt och har dessutom bra betalt och ofta framtiden säkrad. Så även Juholt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-10-2011, 16:33
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:27) *
          Jodå, men när väl hyenorna kännt blodvittring så kan inget stoppa dem.
          Är det någon som känner till uttrycket "oskyldig tills motsatsen bevisats" förresten?...

Bara för vanliga medborgare. För politiker gäller att de skyldiga, enligt motståndarna, även om motsatsen bevisats.

Jag är synnerligen tveksam till en fällande dom. Dels är reglerna snåriga, dels har riksdagen också gjort fel verkar det som. Sen blir det jäkligt svårt att bevisa uppsåt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          smuleborg
          Inlägg 10-10-2011, 19:59
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Mona, hon är kvinna. Kan inte låta bli att ta in könsaspekten.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-10-2011, 20:07
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är confused.gif Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet !Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det !

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-10-2011, 20:40
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Motti @ 10-10-2011, 21:07) *
          De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är confused.gif Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet !Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det !

Ho ho Gita! Här har du ett exempel på det där jag nämnde tidigare om högre förväntningar på Sossars moral. Obs, detta kommer från en högerflanksanhängare....
          (Motti vem är det som anklagas för fusk o mygel nu då fast inget är utrett ännu??)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 10-10-2011, 20:41
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.

Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.

Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.

När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.

De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.

Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-10-2011, 20:55
          Länk hit: #152

Medlem

Juholt får väl be en bön att han förstått reglerna som gäller vid deklaration. För dom lusgranskas nog nu av murvlarna. Tror knappast att förundersökningen ger något utan den läggs ner. Men fifflarstämpel är nog svårast att få bort i pannan hur rätt han skulle få i slutändan. Bara att fråga Sahlin. Eller för den delen Wanja. Förresten var är Wanja nuförtiden?

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-10-2011, 20:58
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 10-10-2011, 21:41) *
          Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.

Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.

Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.

När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.

De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.

Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.

Hur menar du? Det är väl ändå inte sossarna (Den s.k. arbetarklassen) som bestämmer lönerna? Det här handlar ju om hur man värderar olika yrkeskategorier rent generellt i samhället. Som du resonerar så skulle det inte finnas en enda kvinna med vänstersympatier, så lågt som kvinnodominerade yrkeskategorier värderas. Gällande lärare och sjukvårdsfolk så är det ju hela allmänhetens åsikt, oavsett partitillhörighet, att vi ska hållas kort med låga löner pga att de finansieras med skattemedel.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Motti
          Inlägg 10-10-2011, 21:23
          Länk hit: #154

Medlem

Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon slap.gif
          I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog .

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-10-2011, 21:30
          Länk hit: #155

Medlem

Tror vi kan sova lugnt. Varken kommunismen eller nazismen kommer att få fotfäste i Sverige mer än i extrema våldsgrupperingar. Våldsideologier är inte på modet, tack o lov. Socialdemokratin har väl alltid skytt kommunister mig veterligen.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-10-2011, 21:33
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23) *
          Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon slap.gif
          I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog .

Vem försvarar Juholt? Har han fifflat ska han så klart få ta konsekvenserna för det också. Det vi säger är att än så länge har förundersökningen knappt inletts. En gång till... "oskyldig tills motsatsen bevisats" ...ringer det någon liten klocka i skallen??

Redigerat av Cacki: 10-10-2011, 21:34

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Motti
          Inlägg 10-10-2011, 21:40
          Länk hit: #157

Medlem

Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst.

Citera
          Red Top
          Inlägg 10-10-2011, 21:43
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:40) *
          Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst.

Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2011, 21:47
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23) *

Som vanligt har du inte läst vad andra skrivit utan sitter och hittar på. Vem har försvarat Juholt? Vi får väl se vad förundersökningen säger innan vi uttalar oss om ifall han fifflat eller ej.

Att du röstar moderat har vi nog alla klart för oss för det talar du jui om i nästan varje inlägg.

CITAT (Red Top @ 10-10-2011, 22:43) *
          Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.

giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 10-10-2011, 21:47
          Länk hit: #160

Medlem

Nu får du nog förklara dig hur du menar ?jag brukar sitta i min fåtölj när jag ser på TV som de flesta.Jobbar man på Cirkus kanske man står på huvudet och tittar på TV inte vet jag confused.gif

Citera

71 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon