| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
10-10-2011, 16:03
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 16:25)  Det vet jag lika lite som du Gita. Spekulationer förblir endast bara spekulationer tills allt är utrett. Vad du eller jag tror gör ingen sanning, det trodde jag faktiskt att du begrep själv. Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:05
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 17:03)  Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern. Gita Visst kan man det bara man kan skilja på spekulationer och sanningar.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:08
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Huggorm @ 10-10-2011, 16:54)  Om Juholt fälls för bedrägeri, kommer han då kunna sitta kvar som partiledare? Fälls han lär han inte kunna sitta kvar, frågan är väl snarare om han kan sitta kvar tills förundersökninen är klar. Hur skall han t.ex. klara kommande partiledardebatt under pågående utredning? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:22
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:56)  Stör det dig så strunta för guds skull att läsa mina inlägg. Jag deltar i precis vilka diskussioner jag vill och det här är väl veckans stora samtalsämne, eller hur. Och jag tycker det är lite kul att läsa alla mer eller mindre konstiga sätt att försvara en jätteblunder. Gita Har jag skrivit att det stör mig? Eller att du inte skulle få delta i vilka diskussioner du vill? Vem har försvarat blundern? Jag har läst alla inläggen men hittar ingen. Däremot en massa spekulationer och påståenden, som det åtminstone inte ännu finns belägg för, från högerflanken och som det självklart finns invändningar emot.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:28
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:51)  Fast de hyrde ju lägenheten tillsammans enligt hyreskontraktet och inte skulle väl saken bli bättre av att han sett till att sambon fått sin hyra betald med skattemedel om de nu inte bodde tillsammans Gita Det detaljen torde ju visa att han inte avsiktligt lurat till sig pengarna. Inte ens Juholt är dum nog att hyra en lägenhet tillsammans med sin sambo om han är medveten om att han då bara har rätt till halva hyran om han nu planerat att luras. Eller hur?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:32
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Om han är vit som snö har snart ingen betydelse. Skadan är skedd. Så är det ju i politiken. Blindskären är många. Det lilla kan bli stort och det stora ännu större. Moral o etik fäller nog fler politiker än vad rena lagöverträdelser gör. Skall man då tycka synd om politikerna? Givetvis inte, dom har valt frivilligt och har dessutom bra betalt och ofta framtiden säkrad. Så även Juholt.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 16:33
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:27)  Jodå, men när väl hyenorna kännt blodvittring så kan inget stoppa dem. Är det någon som känner till uttrycket "oskyldig tills motsatsen bevisats" förresten?... Bara för vanliga medborgare. För politiker gäller att de skyldiga, enligt motståndarna, även om motsatsen bevisats. Jag är synnerligen tveksam till en fällande dom. Dels är reglerna snåriga, dels har riksdagen också gjort fel verkar det som. Sen blir det jäkligt svårt att bevisa uppsåt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 19:59
|

Medlem
Antal inlägg: 1 623
Medlem nr: 10 799

|
Mona, hon är kvinna. Kan inte låta bli att ta in könsaspekten.
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm. 
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 20:07
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är  Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet !Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det !
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 20:40
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 21:07)  De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är  Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet ! Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det ! Ho ho Gita! Här har du ett exempel på det där jag nämnde tidigare om högre förväntningar på Sossars moral. Obs, detta kommer från en högerflanksanhängare.... (Motti vem är det som anklagas för fusk o mygel nu då fast inget är utrett ännu??)
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 20:41
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.
Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.
Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.
När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.
De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.
Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 20:55
|

Medlem

|
Juholt får väl be en bön att han förstått reglerna som gäller vid deklaration. För dom lusgranskas nog nu av murvlarna. Tror knappast att förundersökningen ger något utan den läggs ner. Men fifflarstämpel är nog svårast att få bort i pannan hur rätt han skulle få i slutändan. Bara att fråga Sahlin. Eller för den delen Wanja. Förresten var är Wanja nuförtiden?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 20:58
|

Medlem

|
CITAT (Överbölingen @ 10-10-2011, 21:41)  Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.
Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.
Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.
När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.
De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.
Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.
Hur menar du? Det är väl ändå inte sossarna (Den s.k. arbetarklassen) som bestämmer lönerna? Det här handlar ju om hur man värderar olika yrkeskategorier rent generellt i samhället. Som du resonerar så skulle det inte finnas en enda kvinna med vänstersympatier, så lågt som kvinnodominerade yrkeskategorier värderas. Gällande lärare och sjukvårdsfolk så är det ju hela allmänhetens åsikt, oavsett partitillhörighet, att vi ska hållas kort med låga löner pga att de finansieras med skattemedel.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:23
|

Medlem

|
Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog .
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:30
|

Medlem

|
Tror vi kan sova lugnt. Varken kommunismen eller nazismen kommer att få fotfäste i Sverige mer än i extrema våldsgrupperingar. Våldsideologier är inte på modet, tack o lov. Socialdemokratin har väl alltid skytt kommunister mig veterligen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:33
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23)  Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog . Vem försvarar Juholt? Har han fifflat ska han så klart få ta konsekvenserna för det också. Det vi säger är att än så länge har förundersökningen knappt inletts. En gång till... "oskyldig tills motsatsen bevisats" ...ringer det någon liten klocka i skallen??
Redigerat av Cacki: 10-10-2011, 21:34
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:40
|

Medlem

|
Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:43
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:40)  Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst. Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-2011, 21:47
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23)  Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog . Som vanligt har du inte läst vad andra skrivit utan sitter och hittar på. Vem har försvarat Juholt? Vi får väl se vad förundersökningen säger innan vi uttalar oss om ifall han fifflat eller ej. Att du röstar moderat har vi nog alla klart för oss för det talar du jui om i nästan varje inlägg. CITAT (Red Top @ 10-10-2011, 22:43)  Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|