| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
14-10-2011, 20:56
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 21:51)  Han kommer att bli, han kommer att bli. Som statsminister efter nästa val.  Eller så råkar han ut för nya skandaler innan dess och blir tvungen att avgå i alla fall
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 20:59
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 20:59
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Du tror inte att det kan vara så att du läser in en ilskenhet som inte finns? Jag är inte ett dugg ilsken ikväll.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:05
|

Moderator

|
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 21:59)  Du tror inte att det kan vara så att du läser in en ilskenhet som inte finns? Jag är inte ett dugg ilsken ikväll. Men det skulle vi kunna ändra på om du vill
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:11
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Nä, nu blir jag faktiskt ilsk. Jag blir jävligt förbannad. Var har jag sagt att alla andra är dumma i huvud?!?! Visa det för mig.Tack. Bara för att jag inte tycker lika som dig, betyder det att jag inte ska farmföra mina åsikter? Att jag inte ska bemöta dina påståenden? Att jag inte ska argumentera för vad jag tycker och tänker bara för att jag inte tycker som du? Om jag säger att så där tycker inte jag att det är. Har jag kallat dig för idiot då? Eller om du säger att vi alla som försvarar Juholt också är fifflare, och jag påvisar att det finna alliansare som gör idiotiska saker, då är jag aggressiv och ilsken och fanvet jag allt. JISSES amalia. Har du inga vettiga argument att komma med än att påstå att jag tycker att alla som inte tycker som jag är dumma i huvudet så är du inte mycket till debattör. Faktiskt. CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 22:05)  Men det skulle vi kunna ändra på om du vill  Hon lyckades jävligt bra med den meningen som jag missade först. Jag är skitless på att bli kallad aggressiv och för att tycka att alla andra är dum i huvudet. Tål man inte mitt sätt att debattera, vilket alla här på odla borde känna till vid det här laget, förutom någon enstaka nykomling kanske, då kan man ge fan i att debattera med mig. Eller åtminstone ta mig för vad jag är och inte hitta på en massa skit.
Redigerat av Anma: 14-10-2011, 21:09
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:12
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:59)  Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.  Är det bättre i Italien? Eller kåtbocken som var tänkt att leda Frankrike? Vi är lyckligt lottade om vi får Håkan.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:17
|
Medlem

|
Förresten, jag är inte arg längre. Det enda Elisabeth bevisar är att jag har bättre argument för min sak än vad hon har för hennes.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:17
|

Moderator

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 22:12)  Är det bättre i Italien? Eller kåtbocken som var tänkt att leda Frankrike? Vi är lyckligt lottade om vi får Håkan. Berlusconi är kul. Synd bara att Italiens ekonomi är så kass, men jag vet inte hur mycket av det som är hans fel. Den våldtäktsanklagade frantjosen, Strauss-Khan eller vad han hette, verkar dock inte vara någon höjdare. Juholt tycker jag mest liknar något slags komisk figur, han inger ingen respekt alls.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2011, 22:51
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:25)  Ja Media skall granska. T.ex komm ju idag fram en räkning till, hyrbil och ersättning för privatbil smma dag.
Fuskar ni alla lika mycket eftersom ni försvarar det?
Man kankse skall börja me det också och senda gör aen Juholtare och säga att jag inte begrep........ Snälla Elisabeth, försök hänga med i alla turer i drevet. Det var inte i dag, som någon läckte om reseräkningen. Det var flera dagar sedan. Dessutom är det kanske inte så konstigt med en felaktig reseräkning under alla de år han suttit i riksdagen och alla resor han gör. Drevet har ju upphört nu och journalisterna sitter och letar efter nästa offer. Inte med ett ord nämner de hur många felaktigheter de gått ut med, eller ber om ursäkt för alla halvsanningar och lögner. Din argumentationsteknik lämnar dessutom mycket övrigt att önska. Att utmåla alla meningsmotståndare som fifflare eller beskylla dem för att vara ilskna tillför överhuvud taget inte något till debatten.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 08:15
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 21:51)  Han kommer att bli, han kommer att bli. Som statsminister efter nästa val.  Tror du verkligen själv att det kommer att bli så? Är det inte snarare ett tecken på socialdemokratins sönderfall, att man är ett väldigt splittrat och försvagat parti, att man som enda utväg valde och nu låter en pajas som Juholt sitta kvar. Sen det där att du anser 3000 kr eftre skatt är väldigt lite pengar, jag tror inte att en gräsrot med en lön på kanske 20- 30 000 före skatt tycker så, speciellt inte eftersom det är dom som får betala. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 08:32
|
Medlem

|
CITAT (Blomstertanten @ 14-10-2011, 21:45)  Smärre överträdelser?????  Han är misstänkt för brott mot folkrätten!!!!!!! Nu är jag inte riktigt påläst, från vem kommer dessa anklagelser? Skulle inte opositionen snabbt som ögat tagit chansen och kommit med en KU-anmälan om det ligger något i det hela.? Eller finns det en KU-anmälan som jag missat? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 08:43
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:04)  Det goda är väl att man nu kanske kan slippa se o höra olyckan Juholt på ett tag. Om han nu inte fortsätter i gamla hjulspår vill säga. Misstänker att VU har belagt honom med en politisk fotboja så man vet var han är o vad han gör. Villkoren är troligen hårt satta och Juholt har accepterat dom. Nu är det upp till bevis annars tryter tålamodet ännu mer. Maktstriden är inte över, man tar bara en paus för att vässa knivarna. Om nu inte Juholt rensar ut alla nej-sägare och behåller dom som viftar mest på svansen. Spännande är det i alla fall.  Visst kommer det att bli spännande och en viss "utrensning" är väl redan påbörjad eftersom "assistenten" fick lov att ta "time out" Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 08:54
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:59)  Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.  Det har väl kanske inte med saken att göra men hon har ju en del i bagaget som inte är särskilt representativt. Finns det inte ett gammalt ordstäv som säger "Kaka söker maka"? Jaja, jag har tagit upp något som är onämnbart här jag vet. Nu väntar jag bara på lynchmobben! Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:08
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Det skulle vara intressant att få reda på exakt hur mycket skattepengar det går åt på ett år för att göda riksdags- och regeringsfolk med olika ersättningar. Här gapas det om mer insyn i kungafamiljens finanser men hur är det i grannhusen egentligen?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
15-10-2011, 09:09
|
Gäster

|
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 20:50)  Sen förstår jag inte upprördheten mot media. Att granska makthavarna är väl deras största uppgift, nu hörde jag faktiskt inte några upprörda röster här på "Odla" när drevet gick mot Littorin t.ex. Varför var medias granskning helt OK i det fallet? Minnet är uppenbarligen selektivt Gita..läs här om du orkar... http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=1...amp;hl=LittorinMedierna skall granska våra politiker, ja! Men dessa drev som blir en klappjakt där inget är för obetydligt för att tas upp och vrida och vända på i all oändlighet är inte värt att kallas journalistik ens. Ingen här kan föreställa sig hur det är för människan bakom dessa rubriker...och att så många hakar på är märkligt. Vad är så lustfyllt i detta? Skadeglädje? Avundsjuka?....eller får man bara bekräftat en personlig inställning och attityd att människor är allt igenom ruttna och korrumperade? Varför hakar så många, som gärna ser sig som humanister, på när drevet går? Låter sig ledas av journalisternas pekfinger utan att tänka själv? Heder åt er alla som försökt föra en nyanserad diskussion!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:18
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 09:15)  Tror du verkligen själv att det kommer att bli så?
Är det inte snarare ett tecken på socialdemokratins sönderfall, att man är ett väldigt splittrat och försvagat parti, att man som enda utväg valde och nu låter en pajas som Juholt sitta kvar.
Sen det där att du anser 3000 kr eftre skatt är väldigt lite pengar, jag tror inte att en gräsrot med en lön på kanske 20- 30 000 före skatt tycker så, speciellt inte eftersom det är dom som får betala. Gita Eftersom du sitter här och skriver som en agitator från moderaterna tar jag jag ganska lätt på dina önskedrömmar. Juholt är ingen pajas, jag tycker snarare han har tagit denna uppståndelse med ett lugn och en beslutsamhet som imponerar. Lite klantigt att försätta sig i den här situationen men han kanske inte räknade med att bli partiledare så snart. Pengarna är bara en skitsumma, det är möjligen principerna man kan hänga upp sig på. Samtidigt är det nu klarlagt att han inte har gjort något formellt fel så vad gnölar du för? Beslutet var lätt att fatta enligt utredaren, när skall du fatta? En gräsrot betalar så lite i stalig inkomstskatt att det inte märks. Jag hoppas att du står för en större bit, du tillhör inte fattiglapparnas skara. När det gäller pengar så kan man istället rikta sin ilska på alla företagsledare och andra höjdare som verkligen roffar åt sig. Bankdirektörer och aktieägare tjänar miljoner på alla gräsrötter som är tvungna att använda sig av utsugarnas tjänster.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:19
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken. Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Det finns ett annat bra uttryck: "att göra en Gita" Dvs att projicera sina egna tillkortakommanden och bristande debatteknik på övriga debattdeltagare.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:40
|

Moderator

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Goda nyheter
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 09:46
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken.
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita Ja du brukar ju dra när du inte får något medhåll! Synd bara att du diskuterar så onyanserat istället för att ta till dig fakta. Du fortsätter ju pajkastningen fast Juholt inte gjort något formellt fel. Är det av rädsla för att han är ett hot mot alliansen eller varför?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|