| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
15-10-2011, 10:24
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken.
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita På vilket sätt är dina inlägg mer nyanserade än mina? Förutom att dina mest är blå i tonen och mina röda. Förklara för mig som om jag var 5 år gammal, för jag förstår inte, helt seriöst. Är problemet att ni inte kan omvända mig eller vadå? En till sak. från tråden om Littorin som Gunilla T länkar till lite längre bak. Du tycker ju att det är ok att citera från gamla trådar, så då tar jag mig friheten att göra just det. CITAT (Gita @ 26-07-2010, 19:49)  Blev inte just Aftonbladet fällda för förtal när det gällde "små stavelser" om Torbjörn Fälldin, Lennart Geijer m.fl. När det gäller skuldfrågan i det här fallet har jag ingen åsikt, däremot anser jag att principen att ingen är skyldig utan dom är oerhört viktig. Det kan faktiskt vara så att Littorin avstod från att gå i försvar för att skona sina barn som vad jag förstår har det jobbigt redan i centrum av en uppslitande vårdnadstvist. Jag tycker att många av er är otäckt snabba med att dra slutsatser fast ni egentligen inte vet ett dugg. Med detta försvarar jag inte på något sätt sexköp, men ingen ,inte ens moderatpolitiker, är skyldiga innan dom fallit. Gita Min fetmarkering Så detta gäller bara blå politiker? I fallet Juholt har du ju en bestämd åsikt över att han lurat till sig pengarna medvetet.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 10:28
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken.
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita Glömde förresten fråga; Vad exakt lägger du i uttrycket "Att göra en Juholt"? Ärligt talat så förstår jag inte i vilket sammanhang man skulle kunna använda det. Så, upplys mig gärna.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 10:30
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 11:28)  Glömde förresten fråga;
Vad exakt lägger du i uttrycket "Att göra en Juholt"?
Ärligt talat så förstår jag inte i vilket sammanhang man skulle kunna använda det. Så, upplys mig gärna. Jag har ett svar. När man av misstag får mer bidrag än vad man har rätt till. Då kanske man gjort en Juholt?
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
15-10-2011, 11:41
|
Gäster

|
-- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!
Redigerat av Ugglemormor: 15-10-2011, 11:42
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 11:46
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Ugglemormor @ 15-10-2011, 12:41)  -- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!  Skitsnack!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 12:01
|
Medlem

|
Angående Bildt: "Bildt utreds för brott mot folkrätten Claes Borgström kräver att en förundersökning om folkrättsbrott inleds mot Lundin Petroleum - och Carl Bildt. Enligt åklagaren är utredningen redan i gång. Nu kräver advokat Claes Borgström att åklagare omedelbart agerar mot Lundin Petroleums vd och styrelse - däribland Carl Bildt. I tisdags presenterade organisationen Ecos en rapport om att dåvarande Lundin Oil måste ha vetat om folkfördrivningen i Sudan. "Väldigt angeläget" - Det är väldigt angeläget att det här utreds. Först om det kan anses vara ett folkrättsbrott och sedan vilka som kan hållas ansvariga, säger Claes Borgström. Enligt Magnus Elving, åklagare på internationella åklagarkammaren, är en utredning redan i gång. - Jag har tagit del av Ecos rapport i förväg och har redan fått in en anmälan. Med det material jag har är det troligt att jag inleder en förundersökning. Viktig utredning Carl Bildt välkomnar utredningen. - Det är viktigt att åklagaren gör en utredning. Vad resultatet blir kan vi inte spekulera i, säger hans pressekreterare Irena Busic." Källa
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 12:16
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 13:43
|

Medlem

|
Vilken tur att det finns så ofelbara människor, som du och Gita, Huggis. Eller inte?
--------------------
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
15-10-2011, 13:47
|
Gäster

|
Synd att inte kunna erkänna att man inte är ofelbar .....  - alla gör fel, omedvetet eller medvetet, så enkelt är det.....  -- Eller har man för stor ego när/om man inte inser det.....
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 14:13
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Ugglemormor @ 15-10-2011, 12:41)  -- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!  Va konstigt. Jag såg inget inlägg ifrån dig U, bara en massa sudd.
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 15:06
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 14:43)  Vilken tur att det finns så ofelbara människor, som du och Gita, Huggis. Eller inte?  Och hur hänger Huggis eller min handel och vandel ihop med Juholts rövarhistoria om den utsmugglade tryckpressen som uppenbarligen enl. ägaren inte lämnat landet? Förstår helt enkelt inte varför du skall kommentera andra skribenter istället för de skriver. Så, vad anser du om hans historia om hjälteinsatsen i Polen, tycker du att det ökar hans trovärdighet.? Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita
Redigerat av Gita: 15-10-2011, 15:11
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 15:43
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 16:06)  Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita Aftonbladet hade också en frågeställning om vem som var den mest förtroendegivande partiledaren. Gissa vem som var på andra plats? Jag tror faktiskt inte att Åkesson skulle hamna på den platsen i en seriös undersökning.... Behöver jag förtydliga? Däremot har SIFO gjort en undersökning om vad S-väljarna tycker. I den visade att över hälften hade fortsatt fullt förtroende för Juholt. Detta mitt i värsta drevet.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 16:02
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-10-2011, 10:46)  Ja du brukar ju dra när du inte får något medhåll! Synd bara att du diskuterar så onyanserat istället för att ta till dig fakta. Du fortsätter ju pajkastningen fast Juholt inte gjort något formellt fel. Är det av rädsla för att han är ett hot mot alliansen eller varför? Menar du allvar att du vill se Ju(g)holt som vår näste statsminister? Skulle du inte vilja att socialdemokraterna hade valt någon lite mer trovärdig och kunnig person till ledare? Gita CITAT (Anma @ 15-10-2011, 16:43)  Aftonbladet hade också en frågeställning om vem som var den mest förtroendegivande partiledaren. Gissa vem som var på andra plats? Jag tror faktiskt inte att Åkesson skulle hamna på den platsen i en seriös undersökning.... Så du börjar jämföra med Åkesson nu, jaja det gäller ju att glädja sig åt det lilla. Gita
Redigerat av Gita: 15-10-2011, 15:58
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 16:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Ja att Juholt bara har lite drygt 16 % i förtroendekapital visar ju vilket sits han satt sig i. Förstår inte att inte varningsklockarna ringer hos S. Ena bottenrekordet efter det andra under dom senaste åren och man vägrar reformera partiet. Att då ha en partiledare som så få har förtroende för är för mig en gåta. Han, liksom Mona, kommer att utmålas allt annat än positivt ända tills han avgår. Förtroendet dalar varje gång han öppnar munnen verkar det som. Partiet har inte löst krisen, bara skjutit den framför sig.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 16:32
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 17:02)  Så du börjar jämföra med Åkesson nu, jaja det gäller ju att glädja sig åt det lilla. Gita Du missförtår med flit tror jag. Det är inte så att jag jämför med Åkesson. Jag bara påvisar hur opålitliga dessa Aftonbladetundersökningar är. Detta har du ju också påvisat tidigare, då det passat dina syften bättre.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 17:00
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 17:02)  Menar du allvar att du vill se Ju(g)holt som vår näste statsminister? Skulle du inte vilja att socialdemokraterna hade valt någon lite mer trovärdig och kunnig person till ledare? Gita Har jag sagt att jag vill se Juholt som vår näste statsminister???? Du har verkligen en livlig fantasi. Framtiden lär nog utvisa om karln är en lämplig statsministerkandidat eller ej. Jag anser att man inte ska döma folk, vem de vara må, utifrån skvaller och ogrundade påståenden. Undersökande journalistik....javisst men nog bör man ha mer på fötterna än vad man haft denna gång i t.ex. AB. Du och en del andra har dömt Juholt på förhand och det tycker jag är en skrämmande människosyn. Förundersökningen är nedlagd och det har inte framkommit några olagligheteroch han har inte brutit mot några regler. Ändå fortsätter ni drevet. Jag tycker personligen att ett stort ansvar för det inträffade ligger på dem som administrerar och betalar ut ersättningar till riksdagens ledamöter. Vilket lönekontor kollar inte så att underlagen stämmer innan utbetalning? Beträffande tryckpressen kommer man väl att avkräva Juholt en förklaring och innan dess säger jag varken bu eller bä eftersom jag inte har något förtroende alls för media som vinklar allt efter eget behag. Uppenbarligen är det nyhetstorka på tidningsredaktionerna. Det säljer ju inte lika mycket att skriva om slagsmål på Gekås i Ullared precis.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 17:44
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 16:06)  Och hur hänger Huggis eller min handel och vandel ihop med Juholts rövarhistoria om den utsmugglade tryckpressen som uppenbarligen enl. ägaren inte lämnat landet? Förstår helt enkelt inte varför du skall kommentera andra skribenter istället för de skriver. Så, vad anser du om hans historia om hjälteinsatsen i Polen, tycker du att det ökar hans trovärdighet.?
Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita Det var mycket länge sedan jag slutade tro på vad som står i skandaltidningar. Och alla rövarhistorier runt Juholt den senaste tiden har bara fått min aversion mot skvallerpressen att bli större. Att välutbildade människor, som du hävdar att du är, ens kan ta i de tidningarna med tång, förvånar mig. Att du dessutom tror på läsarundersökningar i nämnda tabloider och inte skäms för att föra skvallret vidare säger en del.
--------------------
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 17:54
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 18:44)  Det var mycket länge sedan jag slutade tro på vad som står i skandaltidningar. Och alla rövarhistorier runt Juholt den senaste tiden har bara fått min aversion mot skvallerpressen att bli större.
Att välutbildade människor, som du hävdar att du är, ens kan ta i de tidningarna med tång, förvånar mig.
Att du dessutom tror på läsarundersökningar i nämnda tabloider och inte skäms för att föra skvallret vidare säger en del. Din inställning till dagspressen håller jag fullständigt med om. Men är det säkert att du inte skulle tro på opinionsundersökningarna om de givit Juholt lite bättre betyg?
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 18:32
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 17:20)  Ja att Juholt bara har lite drygt 16 % i förtroendekapital visar ju vilket sits han satt sig i. Förstår inte att inte varningsklockarna ringer hos S. Ena bottenrekordet efter det andra under dom senaste åren och man vägrar reformera partiet. Att då ha en partiledare som så få har förtroende för är för mig en gåta. Han, liksom Mona, kommer att utmålas allt annat än positivt ända tills han avgår. Förtroendet dalar varje gång han öppnar munnen verkar det som. Partiet har inte löst krisen, bara skjutit den framför sig. problemet som socialdemokratin o för den delen en del andra partier har är att det inte förnyas underifrån,det är samma stötar som sitter i distrikten o i arbetarkommunerna sedan lång tid tillbaks o de har helt enkelt inte följt med samhällsutvecklingen därav avsaknad av aktuell politik o förnyelse,juholt är en produkt av detta,likaså att de yngre förmågorna runt juholt är broilers med liten erfarenhet av arbetsliv. i mina ögon är juholt skyldig till fiffel,ingen sa något i början o då är det bara att köra på.likaså hans resor m.m. trovärdigheten från min synvinkel är noll.folk som man pratar med säger lika. nu är jag inte sosse(isåfall hade jag bytt parti) så jag tycker nog att denna utveckling var den bästa,sitt kvar o låt partiet sjunka,ngn valseger 2014 är knappast trolig, tobleronemona lyckades inte,det kommer Ljugholt heller inte att göra. Ulf
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|