| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
15-10-2011, 18:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 19:32)  problemet som socialdemokratin o för den delen en del andra partier har är att det inte förnyas underifrån,det är samma stötar som sitter i distrikten o i arbetarkommunerna sedan lång tid tillbaks o de har helt enkelt inte följt med samhällsutvecklingen därav avsaknad av aktuell politik o förnyelse,juholt är en produkt av detta,likaså att de yngre förmågorna runt juholt är broilers med liten erfarenhet av arbetsliv. i mina ögon är juholt skyldig till fiffel,ingen sa något i början o då är det bara att köra på.likaså hans resor m.m. trovärdigheten från min synvinkel är noll.folk som man pratar med säger lika. nu är jag inte sosse(isåfall hade jag bytt parti) så jag tycker nog att denna utveckling var den bästa,sitt kvar o låt partiet sjunka,ngn valseger 2014 är knappast trolig, tobleronemona lyckades inte,det kommer Ljugholt heller inte att göra. Ulf Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:03
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 17:32)  Du missförtår med flit tror jag. Det är inte så att jag jämför med Åkesson. Jag bara påvisar hur opålitliga dessa Aftonbladetundersökningar är. Detta har du ju också påvisat tidigare, då det passat dina syften bättre. Låt mig förtydliga mitt lite hastigt svar(blev avbruten av en timjandoftande, himmelskt god kycklinggryta) den undersökning du syftar på avser troligen (jag har inte sett den) de olika partiledarnas förtroende bland de egna och då är det väl inte så förvånande att Jimmy Åkesson kommer högt. I den senaste undersökningen om vad hela svenska folket anser om de olika partiledarna så är det endast 16 % som har förtroende för Juholt (jmf. 56 % för Reinfeldt) och16% det är väl kanske inte så mycket att jubla över. Tror inte ens Sahlin, som väl kommer att gå till historien som en väldigt svag ledare, någonsin hade så låga siffror. Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning. Dessutom så har ju S varit in och tassat i SD-område, jag tänker på det där med begränsat/villkorat medborgarskap . Du är naturligtvis fri att tycka att Juholt bäst representera dig och det du står för men jag är lika fri att inte kunna förstå varför. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:08
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:03)  Låt mig förtydliga mitt lite hastigt svar(blev avbruten av en timjandoftande, himmelskt god kycklinggryta) den undersökning du syftar på avser troligen (jag har inte sett den) de olika partiledarnas förtroende bland de egna och då är det väl inte så förvånande att Jimmy Åkesson kommer högt. I den senaste undersökningen om vad hela svenska folket anser om de olika partiledarna så är det endast 16 % som har förtroende för Juholt (jmf. 56 % för Reinfeldt) och16% det är väl kanske inte så mycket att jubla över. Tror inte ens Sahlin, som väl kommer att gå till historien som en väldigt svag ledare, någonsin hade så låga siffror. Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning. Dessutom så har ju S varit in och tassat i SD-område, jag tänker på det där med begränsat/villkorat medborgarskap . Du är naturligtvis fri att tycka att Juholt bäst representera dig och det du står för men jag är lika fri att inte kunna förstå varför. Gita Du har fel i din gissningslek.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:13
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 19:43)  Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar. Är det inte just det här med ideologi som blivit ett dilemma för socialdemokratin i allmänhet och för Juholt i synnerhet. Att ha en ideologi för sig själv och den politiska eliten och en helt annan för medborgarna har ju visat sig mindre lyckosamt. Socialdemokratins väljartapp har ju pågått under bra många år nu, eller hur? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:18
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:03)  . Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning.
Gita Tja, Reinfeldt lyckades knappast med detta konststycke i senaste partiledardebatten, han var varken lugn eller balanserad. Om detta ska vara en måttstock på hur bra debattör man är så måste man ju ge minus till honom medan både Åkesson och Juholt fick mycket höga betyg. Lyckligtvis ser jag inte till hur lugn och balanserad man är utan till vad som sägs i debatten. Det är det som är det viktiga för mig.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:20
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 20:08)  Du har fel i din gissningslek. Det där med 56% mot 16 % kan du väl ändå inte bortförklara. Om jag gissade fel angående den undersökning du refererade till så kan du kanske redovisa undersökning i sin helhet. En länk går bra. Och du, jag kan fortfarande inte förstå hur du kan se Juholt som en bra representant för dig och dina värderingar. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:23
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 19:43)  Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar. det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:27
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:20)  Och du, jag kan fortfarande inte förstå hur du kan se Juholt som en bra representant för dig och dina värderingar. Gita Om jag gör det eller inte vet du faktiskt ingenting om. För det har jag på inget sätt redovisat här. Men om man nu ska ta ditt måttstock, lugn och balanserad, så borde du avguda mannen. Betänk vilken press han haft på sig hela veckan. Han har hela tiden uppträtt sakligt, lugnt och balanserat. Han skulle kunnat skylla på otydliga regler, men nej, han har 100% tagit på sig hela skulden själv. Han skulle kunnat skylla på pressens obefintliga research, nej. Inte det heller. Han tar på sig hela ansvaret och har gjort detta från första stund. Dessutom genast och på en gång betalat tillbaka det han fått felaktigt utbetalt till sig. Enligt dig borde han ju som sagt vara rena partiledardrömmen. Om man nu inte ska se till vilken politik som förs, utan endast till hur man är som person.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:58
|

Medlem

|
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 20:23)  det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf Jag tror faktiskt att du är lite fel ute. Vi förstår visst företagandets värde, men när de företagare som lyckas skapa sej en förmögenhet för eget bruk på andras bekostnad och tappar allt vad empati och solidaritetskänsla heter, det är då vi protesterar. Jag tror att de flesta sossarna nu för tiden känner en stark empati för småföretagare och unnar dem den hjälp de kan få inom ramen för att det inte ska ske på de svagastes bekostnad. Vi fattar också att vågskålen mellan offentliga utgifter och näringslivets inkomster naturligtvis måste väga jämnt. Men växer klyftorna mellan fattig och rik är vi på väg mot ett misslyckande....och det är det som håller på att ske med nuvarande regerings politik. Det finns ingen automatik i att klassklyftor måste öka för att vi ska stå starka mot omvärlden, snarare tvärtom.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 19:59
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 18:54)  Din inställning till dagspressen håller jag fullständigt med om. Men är det säkert att du inte skulle tro på opinionsundersökningarna om de givit Juholt lite bättre betyg?   Nix. Inte ens då. Det är ju rätt stor skillnad på en läsarundersökning och en opinionsundersökning. Läsarundersökningen visar ju bara hur de läsare som råkade svara just då tycker. Inget särskilt talande underlag. Opinionsundersökningar gjorda av etablerade företag har lite större trovärdighet, även om de kan ha fel också. Dessutom är jag inte särskilt intresserad av alla opinionsundersökningar, som väller över oss hela tiden. Det är ju slutresultatet som räknas.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 20:35
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Problemet för Juholt var ju att han redan innan den här affären lyckades med att komma med stolliga uttalande och tappade redan då trovärdighet. Trovärdigheten har ju oftast inte med lagar o regler att göra. Den förbrukar man genom omdömeslösa uttalanden o handlingar. Och Där är ju Juholt i en klass för sig. Var han står på den politiska skalan vet nog ingen efter alla krumbukter o vändningar. Han verkar onekligen ganska opålitlig för att lägga Sveriges öde i hans händer. Har man noll koll på sin privatekonomi så skall man inte handskas med medborgarnas skattemedel heller. I jämförelse med tidigare tunga S-politiker så är han en förlorare. Väljarna har insett det, men inte partiet eller han själv. Makt o pengar förblindar heter det ju, och Juholt verkar ha smak för båda.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 20:45
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 21:35)  Problemet för Juholt var ju att han redan innan den här affären lyckades med att komma med stolliga uttalande och tappade redan då trovärdighet. Trovärdigheten har ju oftast inte med lagar o regler att göra. Den förbrukar man genom omdömeslösa uttalanden o handlingar. Och Där är ju Juholt i en klass för sig. Var han står på den politiska skalan vet nog ingen efter alla krumbukter o vändningar. Han verkar onekligen ganska opålitlig för att lägga Sveriges öde i hans händer. Har man noll koll på sin privatekonomi så skall man inte handskas med medborgarnas skattemedel heller. I jämförelse med tidigare tunga S-politiker så är han en förlorare. Väljarna har insett det, men inte partiet eller han själv. Makt o pengar förblindar heter det ju, och Juholt verkar ha smak för båda. Hepp hepp! Vi vet inte ett jota om Juholts privatekonomi. Förutom att han inte har några inkasso eller kronofogdeskulder, för i fall han hade det skulle pressen skrivit med kattstora krigsrubriker om dem. Blanda inte ihop korten här!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 20:53
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 20:27)  Om jag gör det eller inte vet du faktiskt ingenting om. För det har jag på inget sätt redovisat här. Men om man nu ska ta ditt måttstock, lugn och balanserad, så borde du avguda mannen. Betänk vilken press han haft på sig hela veckan. Han har hela tiden uppträtt sakligt, lugnt och balanserat. Han skulle kunnat skylla på otydliga regler, men nej, han har 100% tagit på sig hela skulden själv. Han skulle kunnat skylla på pressens obefintliga research, nej. Inte det heller. Han tar på sig hela ansvaret och har gjort detta från första stund. Dessutom genast och på en gång betalat tillbaka det han fått felaktigt utbetalt till sig.
Enligt dig borde han ju som sagt vara rena partiledardrömmen. Om man nu inte ska se till vilken politik som förs, utan endast till hur man är som person. Hittills har väl Juholt inte stått för något alls eller för allt om man föredrar att se det så. Det har ju växlat dag för dag. Jag tillåter mig att vara lite förundrad över socialdemokraternas partiledarval för det finns ju en del vettiga personer inom partiet t.ex Vidar Andersson, Pagrotsky, Bodström och Dammberg Sen är det ganska fascinerande hur olika man uppfattar en person, du uppfattar honom som lugn och balanserad medan han för mig mest påminner om Målle Lindberg eller någon hysterisk predikant från Livets Ord. För mig framstår han som en pajas helt enkelt, och hans senaste skröna om sina hjälteinsatser i Polen ökar väl ändå inte på hans trovärdighet, i alla fall inte i mina ögon. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 20:56
|
Medlem

|
Uppenbarligen har du varken sett heller hört honom prata om denna senaste veckans händelser. Eller partiledardebatten heller för den delen.
Han heter Damberg. Ingenting annat.
Redigerat av Anma: 15-10-2011, 20:58
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:00
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 20:59)  Det är ju slutresultatet som räknas. Ja, eller hur? Och du tror alltså att Juholt kommer att lyckas där Sahlin misslyckades, att vända den nedåtgående trenden alltså? Gita
Redigerat av Gita: 15-10-2011, 21:01
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:11
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 21:53)  Hittills har väl Juholt inte stått för något alls eller för allt om man föredrar att se det så. Det har ju växlat dag för dag. Jag tillåter mig att vara lite förundrad över socialdemokraternas partiledarval för det finns ju en del vettiga personer inom partiet t.ex Vidar Andersson, Pagrotsky, Bodström och Dammberg Sen är det ganska fascinerande hur olika man uppfattar en person, du uppfattar honom som lugn och balanserad medan han för mig mest påminner om Målle Lindberg eller någon hysterisk predikant från Livets Ord. För mig framstår han som en pajas helt enkelt, och hans senaste skröna om sina hjälteinsatser i Polen ökar väl ändå inte på hans trovärdighet, i alla fall inte i mina ögon. Gita Milda himmel.....här sitter du och snackar trovärdighet och moral...en fd brottsling som stolt sitter och basunerar ut sina lagöverträdelser på ett internetforum....och dessutom visar att du fortfarande inte insett hur fel du handlat utan försöker urskuldra dej med att du var fattig just då. Om du ändå hade haft vett på att hålla käften om det i stället, så hade det kanske varit liiite lättare att ta dej på allvar! Handlar "rätten" till att begå brott om hur fattig man är, så börjar det bli fritt fram för allt fler övergivna människor nu...
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:19
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 21:56)  Uppenbarligen har du varken sett heller hört honom prata om denna senaste veckans händelser. Eller partiledardebatten heller för den delen.
Han heter Damberg. Ingenting annat. Ojj... vad du är snabb att att påpeka ev. stavfel eller tangentsnubbel, det är väldigt ofint vet du inte det och också en oskriven regel inom internetvärlden att inte kommentera stavning. Inte för att det gör mig ett dugg men det finns faktiskt dem som tar illa vid sig av sånt. Dessutom får det ju dig att framstå som ganska otrevlig och också lite löjlig för nog kunde du förstå vad/vem jag avsåg även om det råkat bli en bokstav för mycket. Nåja. åter till sak.... visst har har hört honom prata senaste veckan och jag hörde även hela partiledardebatten, därav mitt omdöme. Inte verkar heller hans uttalande i eller utanför debatten ökat på hans förtroendekapital, snarare tvärtom. En massa slagord utan bakomliggande substans räcker nog inte för att vinna svenska folket Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:25
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 20:23)  det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf människor vaknar: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/wall-str...opa_6555305.svdjag var inte den enda som manifesterade idag
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:29
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:19)  Nåja. åter till sak.... visst har har hört honom prata senaste veckan och jag hörde även hela partiledardebatten, därav mitt omdöme. Inte verkar heller hans uttalande i eller utanför debatten ökat på hans förtroendekapital, snarare tvärtom. En massa slagord utan bakomliggande substans räcker nog inte för att vinna svenska folket Gita Uppenbarligen läser du inte vad Socialdemokrater tycker, det gör jag och det är ju fullt naturligt. Både att jag gör det och att du inte gör det. Jag har läst väldigt mycket senaste veckan angående olika människors åsikter i saken och mitt intryck är att de allra flesta Socialdemokrater faktiskt tycker att Juholt är en väldigt bra debattör och att han gjorde väldigt bra i från sig på partiledardebatten. Sen går åsikterna isär vad det gäller veckans händelser. Men kompetent som debattör och den biten, där är de flesta överens om att Juholt gör sitt jobb mycket bra. Dessutom är det ju bara bra att han gör bort sig nu och inte som nytillträdd statsminister, med tanke på hur Reinfeldt startade den karriären. Förresten, jag är inte så noga med stavfel, det är personnamnen jag påpekat.
Redigerat av Anma: 15-10-2011, 21:28
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2011, 21:30
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Visst kan det vända något för S, men då får Juholt inte göra några som helst fler tabbar. Det har han inte råd med. Han har ingen fallhöjd kvar som en journalist sade. Tabbar o misstag har staplats på hög sen han tillträdde vilket förklarar det dåliga förtroende väljarna har för honom. En riktig politiker hade inte handlat, agerat eller uttalat sig på det sättet helt enkelt. Dom spelar på en helt annan nivå än Juholt. Juholt var en nödlösning när partiet föll isär och resultatet blev därefter. Dom erfarna o duktiga tackade nej till posten, troligen väl medvetna om tillståndet o stämningen i partiet.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|