Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Handen i kakburken för sossarna !
          herkules
          Inlägg 15-10-2011, 21:46
          Länk hit: #461

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 22:30) *
          Visst kan det vända något för S, men då får Juholt inte göra några som helst fler tabbar. Det har han inte råd med. Han har ingen fallhöjd kvar som en journalist sade. Tabbar o misstag har staplats på hög sen han tillträdde vilket förklarar det dåliga förtroende väljarna har för honom. En riktig politiker hade inte handlat, agerat eller uttalat sig på det sättet helt enkelt. Dom spelar på en helt annan nivå än Juholt. Juholt var en nödlösning när partiet föll isär och resultatet blev därefter. Dom erfarna o duktiga tackade nej till posten, troligen väl medvetna om tillståndet o stämningen i partiet.

jag tror inte alls att han var en nödlösning, skriv inte som om det du tror är sanning utan skriv istället att du tror eller att du tänker.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 15-10-2011, 21:49
          Länk hit: #462

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 22:11) *
          Milda himmel.....här sitter du och snackar trovärdighet och moral...en fd brottsling som stolt sitter och basunerar ut sina lagöverträdelser på ett internetforum....och dessutom visar att du fortfarande inte insett hur fel du handlat utan försöker urskuldra dej med att du var fattig just då. Om du ändå hade haft vett på att hålla käften om det i stället, så hade det kanske varit liiite lättare att ta dej på allvar!
          Handlar "rätten" till att begå brott om hur fattig man är, så börjar det bli fritt fram för allt fler övergivna människor nu...

Ja du milde himmel, hur står det till med dig egentligen? Menar du att alla som någon gång brutit mot någon lag eller regel har frånsagt sig rätten att tycka, tänka, ge uttryck för sina åsikter?.Vem är du att hävda något sådant? Du som vill framställa dig själv som ett under av godhet, oegennytta och rättrådighet vill utesluta en stor del av mänskligheten (dom är ju inte lika goda och rättfärdiga som du anser dig vara) Kan det vara så att jag och många med mig inte är lika skenheliga som du, för nog finns det en och annan fläck i ditt liv också skulle jag tro och tro mig dina fläckar blir knappast mindre för att du vägrar att stå för dem.

Ta nu och läs igenom ditt inlägg en gång till, ställ dig sedan frågan om du anser att du är förmer, än bättre människa än jag och många med mig är? Tala gärna om vad du kommer fram till!
          Gita
          Varför har du förresten så svårt att diskutera en fråga utan att gå in på motdebatttantens person? Är det inte ett tydligt tecken på saknad av vettiga argument?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-10-2011, 21:53
          Länk hit: #463

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 15-10-2011, 22:46) *
          jag tror inte alls att han var en nödlösning, skriv inte som om det du tror är sanning utan skriv istället att du tror eller att du tänker.

Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat.

Redigerat av Huggorm: 15-10-2011, 21:54

Citera
          herkules
          Inlägg 15-10-2011, 22:00
          Länk hit: #464

Medlem

CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 22:53) *
          Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat.

ja och vad media påstår är sant? vi kan faktiskt inte veta, bara tycka och tro.

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 15-10-2011, 22:02
          Länk hit: #465

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (herkules @ 15-10-2011, 22:46) *

Men det är ju mitt sätt att skriva. -cry-.gif Precis som jag tänker g.gif Det är jag helt enkelt. yes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-10-2011, 22:06
          Länk hit: #466

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:49) *
          Ja du milde himmel, hur står det till med dig egentligen? Menar du att alla som någon gång brutit mot någon lag eller regel har frånsagt sig rätten att tycka, tänka, ge uttryck för sina åsikter?.Vem är du att hävda något sådant? Du som vill framställa dig själv som ett under av godhet, oegennytta och rättrådighet vill utesluta en stor del av mänskligheten (dom är ju inte lika goda och rättfärdiga som du anser dig vara) Kan det vara så att jag och många med mig inte är lika skenheliga som du, för nog finns det en och annan fläck i ditt liv också skulle jag tro och tro mig dina fläckar blir knappast mindre för att du vägrar att stå för dem.

Ta nu och läs igenom ditt inlägg en gång till, ställ dig sedan frågan om du anser att du är förmer, än bättre människa än jag och många med mig är? Tala gärna om vad du kommer fram till!
          Gita
          Varför har du förresten så svårt att diskutera en fråga utan att gå in på motdebatttantens person? Är det inte ett tydligt tecken på saknad av vettiga argument?

Klickade fel. Det kanske kommer ett svar så småningom om jag ids, annars säger jag bara TSSSSSSS!! sleeping.gif

Redigerat av Cacki: 15-10-2011, 22:09

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 15-10-2011, 22:07
          Länk hit: #467

Medlem

CITAT (herkules @ 15-10-2011, 23:00) *
          ja och vad media påstår är sant? vi kan faktiskt inte veta, bara tycka och tro.

Nåja. det tog ju ändå ett bra tag att vaska fram honom, och för min del tror jag inte att han var ett förstahandsval, inte andra eller tredje heller för den delen (observera nu att jag skriver tror)
          Jag tror helt enkelt inte att han är en vinnare.
          Gita

Citera
          herkules
          Inlägg 15-10-2011, 22:16
          Länk hit: #468

Medlem

CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 23:02) *
          Men det är ju mitt sätt att skriva. -cry-.gif Precis som jag tänker g.gif Det är jag helt enkelt. yes.gif

oki, fast jag blir irriterad, jag läser dig som om du skulle vara allvetaren.
          men jag ska läsa det du skriver på ett annat sätt, lugna puckar.

CITAT (Gita @ 15-10-2011, 23:07) *
          Nåja. det tog ju ändå ett bra tag att vaska fram honom, och för min del tror jag inte att han var ett förstahandsval, inte andra eller tredje heller för den delen (observera nu att jag skriver tror)
          Jag tror helt enkelt inte att han är en vinnare.
          Gita

jag tror att de visste från början att det skulle bli han, bodström ville inte, inte hon eu-tanten heller, damberg? nja..
          jaja, det blir som det blir - vi har förmodligen några spännande år framför oss med manifestationer och en minoritetsregering
          smile.gif

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-10-2011, 22:33
          Länk hit: #469

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:49) *

Gita

Det handlar inte om rätten att tycka, tänka eller ge uttryck för, för det vore att sätta sej över mänskliga rättigheter. Det handlar om trovärdighet som till stor del bottnar i moral. Moral utgår alltid från en själv och ingen annan. Det är faktiskt det enda som precis varenda människa som är vid sina fulla sinnen(i alla fall en fullvärdig demokrati) kan råda över och välja själv, fattig som rik.
          Visst kan alla göra fel, men innan man kan räkna med att bli respekterad och trovärdig så gäller det att man har insett sitt fel och visat att man ångrar det man gjort. Har du visat det? Nej, du försvarar det samtidigt som du dömer andra som ouppsåtligt gjort fel - därav frågan"Vem är du att döma?"
          Ditt skitsnack om att jag tror mej vara förmer än andra är ren projicering. Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte alls är fel/fläckfri innan du ska ta in det? Men det är sådant som åligger varje människa att jobba med under hela livet genom att göra rätta val. Vissa lyckas ganska bra, andra lyckas mindre bra...
          Skenhelig?? Det där var inte ett försök att förolämpa va? För då tycker jag att det vore på sin plats med en ursäkt nu!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          xlxl67
          Inlägg 15-10-2011, 22:57
          Länk hit: #470

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:13) *
          Är det inte just det här med ideologi som blivit ett dilemma för socialdemokratin i allmänhet och för Juholt i synnerhet. Att ha en ideologi för sig själv och den politiska eliten och en helt annan för medborgarna har ju visat sig mindre lyckosamt. Socialdemokratins väljartapp har ju pågått under bra många år nu, eller hur?
          Gita

Jag tror att Socialdemokraterna snabbt kommer att komma tillbaka då tillräckligt mga inser att de inte orkar leva i ett elitsamhälle. Konjunkturen och tiden har varit bra för högern men solidaritet kommer nog alltid att vinna så jag är inte orolig för vänstersidans framtid.

Angående Juholt så har nog lika mga från varje sida gjort bort sig vid det här laget.

Citera
          Red Top
          Inlägg 15-10-2011, 23:01
          Länk hit: #471

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:00) *
          Ja, eller hur? Och du tror alltså att Juholt kommer att lyckas där Sahlin misslyckades, att vända den nedåtgående trenden alltså?
          Gita

Lägg ner nu Gita. Du varken imponerar eller irriterar. Du låter bara som en sprucken grammofonskiva.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Red Top
          Inlägg 15-10-2011, 23:17
          Länk hit: #472

Medlem

Det märks att du inte vet så mycket om våra politikers bakgrund. Håkan J dök inte upp från ingenstans. Han var välkänd inom partiet, efter att ha suttit i Riksdagen sedan 1994. En av grunderna till splittringen inom partiet. Högersossar mot vänstersossar. Håkan J tillhör de senare.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-10-2011, 23:41
          Länk hit: #473

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Knappast från ingenstans. Du verkar ha svårt för att kolla fakta innan du yttrar dig.

Här står t.ex. att läsa i wikipedia:
          "Från 1984 till 1990 var Juholt ledamot av Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbunds förbundsstyrelse.[6] Under sin tid som riksdagsman från 1994 har Juholt i första hand gjort sig känd som försvarspolitiker.[7] Han har varit ledamot av försvarsberedningen sedan 1995 och dess ordförande mellan 2000 och 2007.[8] Juholt var riksdagens delegat vid OSSE:s parlamentarikerförsamling 1996 och har sedan 1995 varit en av riksdagens delegater till Natos parlamentarikerförsamling.[9][6] Sedan riksdagsvalet 2010 är han ordförande i Försvarsutskottet, där han varit ledamot sedan 1994.[10]År 2004 utsågs Juholt till biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna.[6] Våren 2009 var han tillförordnad partisekreterare efter att Marita Ulvskog avsagt sig uppdraget och innan Ibrahim Baylan tagit över.[6] Han är även ordförande för socialdemokraterna i Kalmar län, styrelsen för Oskarshamns hamn, John Lindgrens fredsfond och Tage Erlanders minnesfond samt för tidningen Östra Smålands ägarstyrelse.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 16-10-2011, 08:12
          Länk hit: #474

Medlem

CITAT (xlxl67 @ 15-10-2011, 23:57) *
          Jag tror att Socialdemokraterna snabbt kommer att komma tillbaka då tillräckligt mga inser att de inte orkar leva i ett elitsamhälle. Konjunkturen och tiden har varit bra för högern men solidaritet kommer nog alltid att vinna så jag är inte orolig för vänstersidans framtid.
          /.../

vi är redan där, vanliga människor har äntligen(?) genomskådat kapitalismen och upptäckt att marknaden inte är någon fungerande gud.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 16-10-2011, 08:25
          Länk hit: #475

Medlem

CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 23:33) *
          Det handlar inte om rätten att tycka, tänka eller ge uttryck för, för det vore att sätta sej över mänskliga rättigheter. Det handlar om trovärdighet som till stor del bottnar i moral. Moral utgår alltid från en själv och ingen annan. Det är faktiskt det enda som precis varenda människa som är vid sina fulla sinnen(i alla fall en fullvärdig demokrati) kan råda över och välja själv, fattig som rik.
          Visst kan alla göra fel, men innan man kan räkna med att bli respekterad och trovärdig så gäller det att man har insett sitt fel och visat att man ångrar det man gjort. Har du visat det? Nej, du försvarar det samtidigt som du dömer andra som ouppsåtligt gjort fel - därav frågan"Vem är du att döma?"
          Ditt skitsnack om att jag tror mej vara förmer än andra är ren projicering. Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte alls är fel/fläckfri innan du ska ta in det? Men det är sådant som åligger varje människa att jobba med under hela livet genom att göra rätta val. Vissa lyckas ganska bra, andra lyckas mindre bra...
          Skenhelig?? Det där var inte ett försök att förolämpa va? För då tycker jag att det vore på sin plats med en ursäkt nu!

Ja, här kommer du med ännu ett långt och självförhärligande inlägg.......
          Du kommer aldrig att inse att alla de som står för helt andra värderingar kan ha precis lika rätt som du, eller hur? Tänk, jag tycker att självgodhet är värre och betydligt farligare än att någon gång t.ex. använt sig av svart barnomsorg.
          Av något skäl verkar du vara ute efter en personlig strid med mig och som vanligt är det du som drar in debatten på min person, det säger väl mer om dig än om mig. Men är det verkligen så farligt att du måste ta till storsläggan och använda dig av personangrepp bara för att jag råkar anse att "din" partiledare är ett riktigt stolpskott.?
          Gita

Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 16-10-2011, 08:38
          Länk hit: #476

Medlem

Nu vet jag ju att åsikterna bland de flitigaste skribenterna här skiljer sig alldeles oerhört mot åsikter och tonläge ute i riktiga världen. Men för att avsluta den här debatten för min del måste jag ändå få säga att jag tycker att det är snudd på sorgligt så låga krav en del ställer på den person som skall representerar de egna värderingarna. Nog finns det väl någon person med en något mer seriös framtoning och ett något bättre omdöme att låta sig representeras av.
          Men visst, ju längre Juholt sitter kvar ju lättare blir det för Alliansen!
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-10-2011, 08:47
          Länk hit: #477

Moderator

CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 00:17) *
          Det märks att du inte vet så mycket om våra politikers bakgrund. Håkan J dök inte upp från ingenstans. Han var välkänd inom partiet, efter att ha suttit i Riksdagen sedan 1994. En av grunderna till splittringen inom partiet. Högersossar mot vänstersossar. Håkan J tillhör de senare.

Han var inte bekant för de breda massorna, till skillnad från de nya partiledarna för bland annat miljöpartiet och centern som ju har bytt nyligen. Om jag kommer ihåg rätt så var inte Juholt favorittippad hos varken tidningar eller TV, så nog var han ett överraskande val alltid.

Citera
          Red Top
          Inlägg 16-10-2011, 08:56
          Länk hit: #478

Medlem

CITAT (herkules @ 16-10-2011, 09:12) *
          vi är redan där, vanliga människor har äntligen(?) genomskådat kapitalismen och upptäckt att marknaden inte är någon fungerande gud.

Och som vanligt försöker medierna förringa hela proteströrelsen, genom att antingen låtsas som om den inte finns, eller förmiska betydelsen av det som sker i världen genom att säga att det inte finns någon ledning för rörelsen(vilket ju inte är meningen)eller genom att prata om den svans som ansluter till demonstrationerna.

Håkan J:s påstådda brott har fortfarande högre nyhetsvärde än den globala rörelse som vänder sig mot den mammonpolitik som styr världen.

Historien upprepar sig och i maktens boningarna räknar man pengarna som stulits från folket.

Det här blev OT, jag vet, men någonstans hänger det ihop.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-10-2011, 09:00
          Länk hit: #479

Moderator

CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 09:56) *
          Och som vanligt försöker medierna förringa hela proteströrelsen, genom att antingen låtsas som om den inte finns, eller förmiska betydelsen av det som sker i världen genom att säga att det inte finns någon ledning för rörelsen(vilket ju inte är meningen)eller genom att prata om den svans som ansluter till demonstrationerna.

Håkan J:s påstådda brott har fortfarande högre nyhetsvärde än den globala rörelse som vänder sig mot den mammonpolitik som styr världen.

Historien upprepar sig och i maktens boningarna räknar man pengarna som stulits från folket.
          Det här blev OT, jag vet, men någonstans hänger det ihop.

Och som vanligt när vänsteraktivister demonstrerar så urartar det till kravaller med stenkastning, förstörelse av butiker, stöld och uppeldning av bilar. Vanligt folk tar avstånd, de kan inte delta i protesterna eftersom de inte vill sammankopplas med detta patrask.

Citera
          Red Top
          Inlägg 16-10-2011, 09:08
          Länk hit: #480

Medlem

CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 09:47) *
          Han var inte bekant för de breda massorna, till skillnad från de nya partiledarna för bland annat miljöpartiet och centern som ju har bytt nyligen. Om jag kommer ihåg rätt så var inte Juholt favorittippad hos varken tidningar eller TV, så nog var han ett överraskande val alltid.

Vad media trodde eller tippade är ju ganska ointressant. Det är ju än så länge inte de som styr Sverige.

De valda ombuden inom SAP visste vem de röstade på, och det är väl det som är intressant. Och eftersom varken du(den breda massan) eller medierna är socialdemokrater, kanske det inte är så konstigt att han betraktades som okänd.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

71 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 21:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon