| |
|
  |
Handen i kakburken för sossarna ! |
|
|
|
|
20-10-2011, 09:39
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Red Top @ 20-10-2011, 09:52)  Jag tippar att det kommer att vara lika illa med läsförståelsen när det gäller Kalle Built(eller vad han heter) Han storljög ju i Skavlan och hans ursäkt nu är att han inte kommer ihåg. Ursäkta, men vilket förtroende kan man ha för en utrikesminister som inte kan minnas 5 år bakåt i tiden.  Tja, det är OK att byta ut Bildt mot Gunilla Carlsson, nuvarande biståndsministern, om det visar sig nödvändigt. En jäteduktig tjej med stor internationell erfarenhet. Just förmågan att klara det internationella arbete som krävs av en statminister är väl ännu en svag punkt hos Juholt. Han saknar ju i stort sett utbildning (två-årig social linje med mediokra betyg, läste jag någonstans) Han säger sig ju vara journalist, men har ingen som helst journalistutbildning. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 09:48
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 20-10-2011, 10:19)  Inget försvar men en hint om att reglerna inte var så klara och att fler inte förstod det orimliga. Plus att kontrollen var obefintlig. Det är väl så att det här med gott omdöme och känsla för vad som är rimligt är egenskaper som man antingen har eller saknar. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 10:44
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 10:48)  Det är väl så att det här med gott omdöme och känsla för vad som är rimligt är egenskaper som man antingen har eller saknar.
Gita Något som du uppenbarligen saknar då. Jag förstår faktiskt inte ditt nästa sjukliga intresse för Juholt. Att du sitter o bagatelliserar alliansfolkets klavertramp, som är av mycket allvarligare art, säger mer om dig än om Juholt. Förmodar att det är för att slippa diskutera deras tillkortakommanden som du vill lägga fokus på Juholt istället.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 11:14
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2011, 11:44)  Något som du uppenbarligen saknar då.
Jag förstår faktiskt inte ditt nästa sjukliga intresse för Juholt. Att du sitter o bagatelliserar alliansfolkets klavertramp, som är av mycket allvarligare art, säger mer om dig än om Juholt. Förmodar att det är för att slippa diskutera deras tillkortakommanden som du vill lägga fokus på Juholt istället. Instämmer. Gita, sitter du i moderaternas propagandaavdelning eller liknande? Om och om och om igen rabblar du, och ett par till, din och er uppfattning om Juholt och försöker svärta ner honom så gott det går. Detta trots att vi alla här redan har vår uppfattning klar. Ni tillhör ändå inte de närmast sörjande så varför detta intresse? Bara ett litet råd, lägg av. Du framstår bara mer och mer som en gnällig moderattant. I USA brukar man försöka vinna egna poäng genom att svärta ner motståndarna men det fungerar inte i Sverige. Kanske beroende på att vi har fler än två partier att välja mellan.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 14:49
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Jag håller med dig, Gossen Ruda. Ju mer jag ser av Gittans självgoda inlägg, desto värre blir min syn på moderaterna. Är dom sådana allihop? Fy fan till jobb för en partisekreterare, men nu har dom ju skaffat hin håla själv att sköta det jobbet - det lär hon klara, men når hon ner till Per Unckels låga standardsättning?
PS: Motti - anmäl dig i en kurs hos SFI... det hade du tjänat på!
Redigerat av Bengalow: 20-10-2011, 14:59
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 15:47
|

Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 745

|
Ja men det är väl bra att dom fortsätter granska tills allt är fullt utrett, det tycker väl både ni på högersidan och vi på vänsterkanten. Ni kan ju fortsätta hoppas att fel verkligen har begåtts och vi andra kan känna oss nöjda när allt är klarlagt och vi vet vad som hänt oavsett om han verkligen har gjort fel eller inte.
Ska man döma av högersidans kommentarer här så måste Juholt verkligen ha skrämt er, kan inte se något annat skäl att lägga ner så mycket energi på att svartmåla motståndarsidan.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 16:01
|
Medlem

|
CITAT (anncharlotte @ 20-10-2011, 16:47)  Ja men det är väl bra att dom fortsätter granska tills allt är fullt utrett, det tycker väl både ni på högersidan och vi på vänsterkanten. Ni kan ju fortsätta hoppas att fel verkligen har begåtts och vi andra kan känna oss nöjda när allt är klarlagt och vi vet vad som hänt oavsett om han verkligen har gjort fel eller inte.
Ska man döma av högersidans kommentarer här så måste Juholt verkligen ha skrämt er, kan inte se något annat skäl att lägga ner så mycket energi på att svartmåla motståndarsidan. Jo, hans opinions- och förtroendesiffror hittills har ju verklige givit skrämselhicka, Juholt i sig är ganska oviktig och ointressant ( en parantes, skulle jag tro). Det som är intressant, fascinerande och roande är hur rabiat och aggresivt en del har gått ut för att försvara honom och hans fadäser. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 16:15
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 17:01)  Jo, hans opinions- och förtroendesiffror hittills har ju verklige givit skrämselhicka, Juholt i sig är ganska oviktig och ointressant ( en parantes, skulle jag tro). Det som är intressant, fascinerande och roande är hur rabiat och aggresivt en del har gått ut för att försvara honom och hans fadäser. Gita Det skall mycket till att behålla allas förtroende när man utsätts för en uppblåst mediastorm. Det är nästa val det gäller, inga opinionsmätningar på vägen dit. Glöm nu bara inte vad du framhöll tidigare när det gällde Littorin, det är först när det kommit en dom som man är skyldig.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 16:20
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 17:01)  Jo, hans opinions- och förtroendesiffror hittills har ju verklige givit skrämselhicka, Juholt i sig är ganska oviktig och ointressant ( en parantes, skulle jag tro). Det som är intressant, fascinerande och roande är hur rabiat och aggresivt en del har gått ut för att försvara honom och hans fadäser. Gita Ännu mer intressant hur mycket tid och energi du lägger ner för att svartmåla Juholt när du egentligen borde sopa rent framför egen dörr.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 16:43
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2011, 17:20)  Ännu mer intressant hur mycket tid och energi du lägger ner för att svartmåla Juholt när du egentligen borde sopa rent framför egen dörr. Där sopar inhyrd personal med skatteavdrag.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 17:18
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 20-10-2011, 17:43)  Där sopar inhyrd personal med skatteavdrag. Yes box! Visst är det bra, pröva själv så skall du se. Om jag nu skulle pröva att säga något mera allvarligt (inte helt enkelt i detta sällskap ,men i alla fall) Jag har nog redan sagt det iofs, men visst är den totala avsaknaden av en trovärdig opposition djupt olyckligt för Sverige. Oberoende av vem som innehar regeringsmakten tror jag att en hyfsat stark opposition är av godo. Som det är nu finns det ju ingen riktig samtalspartner för Alliansen, ingen att pröva tankar, idéer och visioner mot. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 17:24
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 18:18)  Yes box! Visst är det bra, pröva själv så skall du se.
Om jag nu skulle pröva att säga något mera allvarligt (inte helt enkelt i detta sällskap ,men i alla fall) Jag har nog redan sagt det iofs, men visst är den totala avsaknaden av en trovärdig opposition djupt olyckligt för Sverige. Oberoende av vem som innehar regeringsmakten tror jag att en hyfsat stark opposition är av godo. Som det är nu finns det ju ingen riktig samtalspartner för Alliansen, ingen att pröva tankar, idéer och visioner mot. Gita Det är väl ännu mer olyckligt att vi har en massa statsråd som saknar trovärdighet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 17:26
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2011, 17:20)  Ännu mer intressant hur mycket tid och energi du lägger ner för att svartmåla Juholt när du egentligen borde sopa rent framför egen dörr. Jag lägger nog inte mer tid än du lägger på att försvara honom vilket för mig är helt obegripligt. När det gäller sopandet så har Rudan alldeles rätt, Rut-avdraget du vet. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 17:34
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2011, 18:24)  Det är väl ännu mer olyckligt att vi har en massa statsråd som saknar trovärdighet. Vi får de politiker vi förtjänar.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 18:32
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 18:26)  Jag lägger nog inte mer tid än du lägger på att försvara honom vilket för mig är helt obegripligt.
När det gäller sopandet så har Rudan alldeles rätt, Rut-avdraget du vet. Gita Försvarar? Jag dömer ingen på ogrundade rykten, det är skillnaden på dig och mig i det här fallet. Ja det är för jävligt att jag ska behöva betala din städning!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 18:44
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 20-10-2011, 18:18)  Yes box! Visst är det bra, pröva själv så skall du se.
Om jag nu skulle pröva att säga något mera allvarligt (inte helt enkelt i detta sällskap ,men i alla fall) Jag har nog redan sagt det iofs, men visst är den totala avsaknaden av en trovärdig opposition djupt olyckligt för Sverige. Oberoende av vem som innehar regeringsmakten tror jag att en hyfsat stark opposition är av godo. Som det är nu finns det ju ingen riktig samtalspartner för Alliansen, ingen att pröva tankar, idéer och visioner mot. Gita Jag städar själv, backar inte ens för skitjobb. Jag är inte skitförnäm som vissa andra. Det finns en opposition men eftersom du är den du är kommer du aldrig att acceptera S. Juholt var ju den bäste när han mötte Reinfeldt i partiledardebatten.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 18:54
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2011, 19:32)  Ja det är för jävligt att jag ska behöva betala din städning! Fel. fel igen! Min städning kostar dig inte ett öre. Jag trodde att alla kände till att Rut-avdraget genererar mer skatteintäkter än vad det kostar. Win-win, dvs. vinst för oss alla. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2011, 19:06
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 20-10-2011, 19:44)  Jag städar själv, backar inte ens för skitjobb. Jag är inte skitförnäm som vissa andra. Ja det är ju upp till var och en vad man väljer att lägga sina pengar på. Du anar inte hur skönt det är att på fredag kväll komma hem till ett nystädat hus. Och det är jag värd efter 40 -50 timmars arbetsvecka! Gita
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|