Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

71 sidor V  « < 42 43 44 45 46 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Handen i kakburken för sossarna !
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-10-2011, 11:29
          Länk hit: #861

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Anma @ 30-10-2011, 10:10) *
          Men motti, skräp dig nu! fyra Alliansare varav två eller tre (minns inte vilket) moderater har kommit på sig men att göra PRECIS SAMMA MISSTAG SOM Juholt efter att Juholts miss upptäcktes!
          Skillnaden är att det blev små artiklar i tidningarna, inte krigsrubriker.
          Så vem ska du nu lita på?

P.s: Så här går det när man inte läser hela trådarna här på Odla.

Tre moderater och en centerpartist i samma kakburk.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Red Top
          Inlägg 30-10-2011, 11:31
          Länk hit: #862

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Ibland är dina inlägg både plumpa och dumma gnon43.

Det finns människor, som älskar Målle Lindberg och han har skrivit mycket fin kristen musik. Så fin att han blivit utnämnd till hedersdoktor i Kristen musik av Life Christian University i Florida, USA. biggrin.gif

Så sluta raljera över människor med kristen tro.

Redigerat av Red Top: 30-10-2011, 11:31

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          herkules
          Inlägg 30-10-2011, 11:38
          Länk hit: #863

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Cacki @ 30-10-2011, 11:29) *
          Tycker du verkligen att vi har haft det så dåligt i Sverige under åren? Jag tycker nog ändå att det varit ganska bra ända fram tills borgarna tog över och började förstöra det sossarna byggt upp.

jag tycker inte att sossarna skötte sitt uppdrag de sista åren, de regerade lite med fötterna och hade ingen koll på vad som hände i samhället.
          MEN - de satte ALDRIG folk på undantag och de har en EMPATISK och SOLIDARISK kärna som inte finns hos dagens regering OCH dess väljare.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Cacki
          Inlägg 30-10-2011, 11:49
          Länk hit: #864

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (herkules @ 30-10-2011, 11:38) *
          jag tycker inte att sossarna skötte sitt uppdrag de sista åren, de regerade lite med fötterna och hade ingen koll på vad som hände i samhället.
          MEN - de satte ALDRIG folk på undantag och de har en EMPATISK och SOLIDARISK kärna som inte finns hos dagens regering OCH dess väljare.

Nej du har rätt ang. de sista åren. Jag yckte att mycket av den socialdemokratiska kämpaglöden avtog i.o.m Persson. Juholt verkar vara mer "sosse" och det verkar riktigt lovande tycker jag.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          herkules
          Inlägg 30-10-2011, 12:08
          Länk hit: #865

Medlem

när vi skulle rösta om euron, snacka om att g.p. gick på pumpen.

men men men, persson var den man som ledde hela sverige genom den ekonomiska krisen, (och nu talar jag inte om de påhitten det tjatas om idag) han fick alla med och sverige på fötter och för det ska han ha all heder, en borgelig politiker skulle ALDRIG klara av det göran persson gjorde, aldrig någonsin så länge vi lever.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-10-2011, 13:12
          Länk hit: #866

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 30-10-2011, 12:08) *
          när vi skulle rösta om euron, snacka om att g.p. gick på pumpen.

men men men, persson var den man som ledde hela sverige genom den ekonomiska krisen, (och nu talar jag inte om de påhitten det tjatas om idag) han fick alla med och sverige på fötter och för det ska han ha all heder, en borgelig politiker skulle ALDRIG klara av det göran persson gjorde, aldrig någonsin så länge vi lever.

Han fixade också sossarnas sämsta valresultat någonsin. Dittills. rolleyes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-10-2011, 13:49
          Länk hit: #867

Medlem

CITAT (Huggorm @ 30-10-2011, 13:12) *
          Han fixade också sossarnas sämsta valresultat någonsin. Dittills. rolleyes.gif

Även den bäste kan drabbas av lättare hybris. Som hercules skriver så var han bra så länge han var bra, bättre än Reinfeldt. Sen gick det utför snabbt. Det kanske upprepas nu med moderaternas idéprogram. Jag väntar med spänning på nästa väljarundersökning. biggrin.gif

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 31-10-2011, 09:37
          Länk hit: #868

Medlem

Det är fler än Motti, bland moderaterna, som har en märklig verklighetsuppfattning.

Besök av verkligheten, RFHL:s hemsida

"Några moderata riksdagsmän har bett om att få komma till RFHL. Det känns positivt eftersom moderaterna vanligtvis inte brukar vara så intresserade av frågor som rör beroende och social utslagning. Men under den senaste tiden har det kommit med allt fler personer i RFHL som har en borgerlig livssyn och som delar förbundets frihetliga och rättighetsbaserade syn på beroende och missbruksfrågor. Det är väl några sådana personer som nu ska komma, spekulerar jag, som vilket snille som helst.

Så kliver de på. Det är Isabella Jernbeck(m)
          och Mats Gerdau(m)

från socialutskottet
          och så en politisk sekreterare. Jag börjar med att berätta att det finns en klar överrepresentation av fattiga människor bland de som fastnar i ett tungt beroende och hinner säkert hålla på i två och en halv sekund innan Isabella bryter in.

”Fattigdom förknippar jag med Afrika”.

””Har du prövat hur det är att leva på socialbidrag under lång tid? Har du prövat att gå runt på 5 – 6 000 kr i månaden?” frågar jag.

”Ja men herregud”, säger Isabella, ”på de inkomstnivåerna är det ju ingen som ligger under någon längre tid. Det är ju bara en övergående fas!”

”Jag har en bild av att våra medlemmar går på socialbidrag år efter år. Och att inkomstnivåerna inte blir högre när de får ett sjukbidrag eller pensioneras.” säger jag.

”Det finns inga fattiga människor i Sverige tycker jag”, avslutar Isabella.

Jag märker att det itne är någon större idé att fortsätta så jag med att berätta om att många personer som fastnar i tungt missbruk har väldigt låga inkomster, ofta låg utbildningsnivå, ofta föräldrar som varit i kontakt med socialtjänst, kriminalvård, psykiatri. Kort sagt att det finns ett socialt arv som hänger samman med missbruk.

Så börjar jag berätta om läkemedelsberoende. Hur läkare förskriver beroendeskapande läkemedel, ofta under allt för lång tid och att de sedan är dåliga på att hjälpa till när patienterna som följer doktorns råd om dos, har blivit beroende av de där beroendeskapande läkemedlen.

” Vilket gnäll det är på läkarna”, säger Isabella.

” Det är ju läkarna som inte tar ansvar för sin förskrivning… försöker jag men avbryts.

”Det är väl inte läkarnas fel att de blir beroende”, säger Isabella. ”Något ansvar får de väl ta själva”.

De andra två sitter och skriver ner en del av de saker jag berättar. Det hinner inte Isabella med. Hon har fullt upp med att ösa ur sig plattityder.

Jag försöker behärska mig. Sväljer, och berättar sedan att ett vanligt problem är att läkemedelsberoende patienter när de söker hjälp för sitt beroende hos läkaren måste lämna urinprov för att verifiera sin drogfrihet under nedtrappningen:

”Nu tycker jag att det är ett jäkla gnällande på läkarna igen”, säger Isabella. ”Och vad är det för fel på att de ska lämna urinprov. De är ju missbrukare. Det är klart att de måste lämna urinprov för att visa att de inte fuskar”.

”De har ju för fan sökt behandling för att de har insett att de är beroende. De söker hjälp för att de vill bli av med ett problem. De är högmotiverade att sluta. Varför ska de pissa i en flaska för att påvisa ett beroende de inte på något sätt förnekar?”, närmast skriker jag.

”Därför att de är missbrukare”, säger Isabella.

”Nu är du väl för arrogant och nedlåtande mot de här människorna”, säger jag. Och så fångas min uppmärksamhet av någon av de andra två.

Mötet hämtar sig aldrig riktigt efter ordväxlingen. När vi tar adjö av varandra säger Mats att det kanske blev lite hetsigt ett tag. Det är roligt att diskutera, säger jag. När de har gått så är jag en smula upprörd under en stund. Men efter ett tag inser jag att jag måste vara tacksam mot Isabella. Hon har genom sitt besök och uppträdande förmedlat en bild av verkligheten som jag ibland glömmer bort att den finns.

Nämligen att en sån som hon; en arrogant, fördomsfull, okunnig person kan sitta i rikets högsta församling och bestämma villkoren över allas våra liv."

Per Sternbeck

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          herkules
          Inlägg 31-10-2011, 10:20
          Länk hit: #869

Medlem

"det finns inga fattiga människor i Sverige tycker jag"
          den meningen säger allt om borgarnas verklighetsuppfattning.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 31-10-2011, 10:25
          Länk hit: #870

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Tyvärr fungerar inte länken just nu, men tack för den RedTop. Vi här på odla har på sätt och vis tur, nästan dagligen får vi kastat i ansiktet att det finns fler än den där Isabella med den där människosynen. Det hjälper i alla fall mig på vägen att aldrig, aldrig glömma bort vad jag står för och vad jag kämpar för.
          Det är fruktansvärt att det sitter människor med den synen på socialutskottet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2011, 10:42
          Länk hit: #871

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Fy fan vilken hemsk människosyn! Moderaterna går blinda genom livet! Skicka moderatpatrasket till månen, dom lever ju ändå i en värld för sig, och där kan dom åtminstone inte skada någon annan.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Red Top
          Inlägg 31-10-2011, 11:10
          Länk hit: #872

Medlem

CITAT (Anma @ 31-10-2011, 10:25) *
          Tyvärr fungerar inte länken just nu, men tack för den RedTop. Vi här på odla har på sätt och vis tur, nästan dagligen får vi kastat i ansiktet att det finns fler än den där Isabella med den där människosynen. Det hjälper i alla fall mig på vägen att aldrig, aldrig glömma bort vad jag står för och vad jag kämpar för.
          Det är fruktansvärt att det sitter människor med den synen på socialutskottet.

Jag försökte också gå in, men deras server är tydligen överbelastad. Inte så konstigt kanske. Länken virvlade runt på nätet i går kväll, i olika sammanhang.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Huggorm
          Inlägg 31-10-2011, 15:44
          Länk hit: #873

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 31-10-2011, 10:42) *
          Fy fan vilken hemsk människosyn! Moderaterna går blinda genom livet! Skicka moderatpatrasket till månen, dom lever ju ändå i en värld för sig, och där kan dom åtminstone inte skada någon annan.

Du glömmer att moderaterna med stödpartier regerar landet, så det skulle inte bli speciellt många kvar om man skickade dem till månen. Av de som arbetar är det ännu större andel, så Sverige skulle stanna av helt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2011, 16:19
          Länk hit: #874

Medlem

CITAT (Huggorm @ 31-10-2011, 15:44) *
          Du glömmer att moderaterna med stödpartier regerar landet, så det skulle inte bli speciellt många kvar om man skickade dem till månen. Av de som arbetar är det ännu större andel, så Sverige skulle stanna av helt.

Glömmer ???? Hur ska man kunna glömma det??? Nu var det moderaterna jag ville skicka till månen och då blir väl så där en 3/4 av befolkningen kvar. En massa jobb skulle ju bli lediga så det skulle funka alldeles utmärkt!

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 31-10-2011, 16:29
          Länk hit: #875

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 31-10-2011, 16:19) *
          Glömmer ???? Hur ska man kunna glömma det??? Nu var det moderaterna jag ville skicka till månen och då blir väl så där en 3/4 av befolkningen kvar. En massa jobb skulle ju bli lediga så det skulle funka alldeles utmärkt!

Senaste väljarundersökningen angav väll moderaternas anhängare till 34%? Alltså mer än en tredjedel. Och en stor del av chefer, ingenjörer, forskare och andra välutbildade skulle vara med på den där månraketen. Förmodligen de flesta raketforskare också för den delen. Tveksamt om de som idag är arbetslösa skulle kunna gå in och ta hand om dessa personers arbetsuppgifter...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-10-2011, 17:16
          Länk hit: #876

Medlem

CITAT (Huggorm @ 31-10-2011, 16:29) *
          Senaste väljarundersökningen angav väll moderaternas anhängare till 34%? Alltså mer än en tredjedel. Och en stor del av chefer, ingenjörer, forskare och andra välutbildade skulle vara med på den där månraketen. Förmodligen de flesta raketforskare också för den delen. Tveksamt om de som idag är arbetslösa skulle kunna gå in och ta hand om dessa personers arbetsuppgifter...

Vilken idiot som helst skulle kunna ersätta statsministern. rolleyes.gif 34% som svarat blir ungefär 29% av valmanskåren.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2011, 17:32
          Länk hit: #877

Medlem

CITAT (Huggorm @ 31-10-2011, 16:29) *

Ingen är oersättlig! Det tror man nog bara om man är moderat. Tänk vilket perfekt samhälle ni kan bygga sen med all denna kunskap, Synd bara att ni inte använder den här på jorden.

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-10-2011, 17:34
          Länk hit: #878

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Gossen Ruda @ 31-10-2011, 17:16) *
          Vilken idiot som helst skulle kunna ersätta statsministern. rolleyes.gif 34% som svarat blir ungefär 29% av valmanskåren.

Visst är det så, Juholt står först i kön. yes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-10-2011, 18:26
          Länk hit: #879

Medlem

CITAT (gnon49 @ 31-10-2011, 17:34) *
          Visst är det så, Juholt står först i kön. yes.gif

Jo, han är bättre än de flesta.

Tänkte bara lägga till en bild. biggrin.gif

Redigerat av Gossen Ruda: 31-10-2011, 18:36

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 31-10-2011, 19:34
          Länk hit: #880

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men nog är det väl så att även vänstern har smarta människor i samhällstegen confused.gif även om nu inte Juholt hör till dom naughty.gif

Citera

71 sidor V  « < 42 43 44 45 46 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 21:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon