Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > vänstersidan bäddar för sd
          Cacki
          Inlägg 11-10-2011, 14:31
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 11-10-2011, 15:30) *
          Hur de gör som inte kan hantera en dator gör vet jag inte. Kanske finns de där blanketterna man fyllde i och postade i ett speciellt kuvert kvar?
          Gita

Absolut, de finns kvar!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-10-2011, 14:32
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 11-10-2011, 15:10) *
          Om vi lyfter bort sjukersättningsbiten så kan jag inte se att Sverige har förändrats till det sämre. Alla har sin utkomst som tidigare i form av lön, pension, sjukpension os.v. Bidrag betalas ut som det alltid har gjorts. Samhällsservicen fungerar som den alltid gjort men med fler valmöjligheter. Trygghetssystemen fungerar fortfarande. Sverige rullar på i relativ stabilitet i ett Europa präglat av kriser. Utifrån det gör jag mitt politiska val. Och S drar nitlotten.

Det är väl just sjukersättningen och att sparka ut folk ur alla trygghetssystem som ÄR den stora grejen. Plus att det det tog en bra tid för att inse problemen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-10-2011, 14:37
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

De flesta har ju inte ens en brevlåda på gångavstånd.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2011, 14:37
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (gnon49 @ 11-10-2011, 15:10) *
          Om vi lyfter bort sjukersättningsbiten så kan jag inte se att Sverige har förändrats till det sämre. Alla har sin utkomst som tidigare i form av lön, pension, sjukpension os.v. Bidrag betalas ut som det alltid har gjorts. Samhällsservicen fungerar som den alltid gjort men med fler valmöjligheter. Trygghetssystemen fungerar fortfarande. Sverige rullar på i relativ stabilitet i ett Europa präglat av kriser. Utifrån det gör jag mitt politiska val. Och S drar nitlotten.

Menar du sjukersättningen eller menar du sjukförsäkringen? För det är sannerligen inte samma sak.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2011, 14:44
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 15:30) *
          Du bodde på samma adress före avregleringen av apoteken. Eller hur?

M.a.o tror du dig vet min adress. Nänä, sannolikheten för det är inte särskilt stor så ta det lite försiktigt nu annasr kan du riskera att försätta dig i en riktigt pinsam situation. För om du tror så och det bara inte är ett sätt att försöka sätta mig på plats så har du navigerat rejält fel.För övrigt strider det väl mot all forumetik att försöka spåra deltagarna bakom olika nick.
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 11-10-2011, 14:44
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 11-10-2011, 15:37) *

Där har du verkligen en poäng Sintan! Vi skulle behöva få upp lite fler brevlådor och värna om att det inte får tafsas på lanbrevbäringen. Själv har jag brevlåda en kilometer bort så jag skulle klara av att vara utlämnad åt "kuvertgirobetalningen" men alla har det inte lika bra som jag...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2011, 14:46
          Länk hit: #127

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 11-10-2011, 15:37) *

Men så har det väl alltid varit, rejäla avstånd mellan brevlådorna, menar jag
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2011, 14:46
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2011, 15:44) *
          M.a.o tror du dig vet min adress. Nänä, sannolikheten för det är inte särskilt stor så ta det lite försiktigt nu annasr kan du riskera att försätta dig i en riktigt pinsam situation. För om du tror så och det bara inte är ett sätt att försöka sätta mig på plats så har du navigerat rejält fel.För övrigt strider det väl mot all forumetik att försöka spåra deltagarna bakom olika nick.
          Gita

Du vet att du ljög. Det räcker så.

Tillägg: Du behöver inte vara orolig för att jag ska outa dig. Så du kan sluta skälva nu.

Redigerat av Anma: 11-10-2011, 14:49

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 11-10-2011, 14:59
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 15:37) *
          Menar du sjukersättningen eller menar du sjukförsäkringen? För det är sannerligen inte samma sak.

Inte samma sak ? Hur då ?

Sjukersättningen betalas ut av FK och har att göra med reglerna i sjukförsäkringen , eller hur ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2011, 15:03
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 11-10-2011, 15:59) *
          Inte samma sak ? Hur då ?

Sjukersättningen betalas ut av FK och har att göra med reglerna i sjukförsäkringen , eller hur ?

Nej. det är inte samma sak. Sjukersättningen är en del av sjukförsäkringen, ja. Men sjukförsäkringen innefattar så mycket mera. Så det är inte samma sak.

Gnon skrev: "Om vi lyfter bort sjukersättningsbiten så kan jag inte se att Sverige har förändrats till det sämre."

I det fallet menar han en lite minidel av sjukförsäkringen, medan hela sjukförsäkringen har försämrats radikalt. Den är faktiskt så dålig i vårt land numera så den är bland de sämsta, om inte sämst i Europa.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2011, 15:05
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 15:46) *

Det där är verkligen ett riktigt oetiskt och otäckt sätt att försöka tysta någon. För hur i all världen skall jag kunna bevisa att jag inte ljuger utan att avslöja var jag bor och något sådant tänker jag inte göra.
          Men å andra sidan så är jag nog fel person att försöka tysta på det sättet, fast din trovärdighet sjönk som en sten i mina ögon även om du säkerligen plockade en och annan poäng eftersom jag inte kan motbevisa ditt påstående på något vettigt sätt. Kanske kan ditt tilltag klassa som mobbing, något som tycks vara helt acceptabelt här.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2011, 15:14
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 15:46) *

Tillägg: Du behöver inte vara orolig för att jag ska outa dig. Så du kan sluta skälva nu.

Du har faktiskt passerat gränsen för all anständighet, är du medveten om det.
          Och jag tänker inte lägga energi på att försöka bemöta dig.
          Gita

Citera
          Anma
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2011, 16:05) *
          Det där är verkligen ett riktigt oetiskt och otäckt sätt att försöka tysta någon. För hur i all världen skall jag kunna bevisa att jag inte ljuger utan att avslöja var jag bor och något sådant tänker jag inte göra.
          Men å andra sidan så är jag nog fel person att försöka tysta på det sättet, fast din trovärdighet sjönk som en sten i mina ögon även om du säkerligen plockade en och annan poäng eftersom jag inte kan motbevisa ditt påstående på något vettigt sätt. Kanske kan ditt tilltag klassa som mobbing, något som tycks vara helt acceptabelt här.
          Gita

Jamen ta i så du spricker.
          Jag vill inte tysta dig. Jag tycker bara inte att det är ok med fulknep och lögner. Jag försöker inte plocka poäng nånstans. Min trovärdighet i dina ögon trodde jag var i botten sedan länge. Det var faktiskt lite smickrande att den sjönk först nu.

Citera
          gnon49
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 15:37) *

Nej sjukförsäkringen är ju fortsatt bra men jag tänkte på den bortre gränsen och att det måste gå 3 månader innan man kan få ersättning igen. Borde korts till högst en månad eller tas bort helt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2011, 15:15
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2011, 16:14) *
          Du har faktiskt passerat gränsen för all anständighet, är du medveten om det.
          Och jag tänker inte lägga energi på att försöka bemöta dig.
          Gita

Oj, nu tog du i ännu mer. Du behöver inte bemöta mig, det är inte lag på det.

Citera
          Cacki
          Inlägg 11-10-2011, 15:16
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2011, 16:05) *
          Gita

Hmm...nu är du nog ute på lite tunn is Gita. Alla som har lite koll på din tidigare signatur (som du själv berättat anledningen till att du bytte) kan hur enkelt som helst kolla upp både adress och närmaste brevlåda därifrån. Inte för att jag har något intresse av ev. lögner, men det finns hur mycket information att hämta på nätet som du vet.
          Vad det gäller forumetik...säg att du skulle behöva få tag på telefonnummret till en annan medlem, är det oetiskt att försöka leta information om det också, menar du?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2011, 15:20
          Länk hit: #137

Medlem

CITAT (gnon49 @ 11-10-2011, 16:14) *
          Nej sjukförsäkringen är ju fortsatt bra men jag tänkte på den bortre gränsen och att det måste gå 3 månader innan man kan få ersättning igen. Borde korts till högst en månad eller tas bort helt.

Det är inte sjukersättningen du menar nu.

Sjukersättning= sjukpension. Det hette sjukpension förr. Nu heter det sjukersättning.
          När man är sjukskriven har man sjukpenning.
          Hela alltihopa som innefattar Försäkringskassans hantering av sjuka heter sjukförsäkringen. Eller sjukförsäkringssystemet.
          Det är sjukförsäkringen i sin helhet som försämrats.
          Dels är det i princip omöjligt att få sjukersättning (sjukpension) i det här landet numera. De som fått det beviljat sitter ganska säkert, även om också permanenta sjukersättningar numera omprövas var tredje år. Men de som söker idag får nästan utan undantag ett nej.

Dels blir alla långstidssjukskrivna utförsäkrade med jämna mellanrum.

Jag förstår att det kan vara förvirrande för den oinsatte med alla dessa olika begrepp, men när man diskuterar är det ganska viktigt att man kallar saker för sitt rätta namn, annars kan det rejält misstolkas.

Redigerat av Anma: 11-10-2011, 15:21

Citera
          Cacki
          Inlägg 11-10-2011, 15:22
          Länk hit: #138

Medlem

CITAT (gnon49 @ 11-10-2011, 16:14) *

Men även den som har sjukersättning har sett försämringar i sjukförsäkringssystemet under den nuvarande regering. Om inte annat så har vi ju plötsligt fått börja betala procentuellt högre skatt än andra, därmed halkat efter i välfärden.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2011, 15:27
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Anma @ 11-10-2011, 16:14) *
          Jamen ta i så du spricker.
          Jag vill inte tysta dig. Jag tycker bara inte att det är ok med fulknep och lögner. Jag försöker inte plocka poäng nånstans. Min trovärdighet i dina ögon trodde jag var i botten sedan länge. Det var faktiskt lite smickrande att den sjönk först nu.

Du tycker kanske att du hittat ett smart sätt att bemöta istället för att bemöta i sak. Men du ska veta att jag faktiskt blev väldigt ledsen för ditt osmakliga påhopp och dina grundlösa beskyllningar. Eftersom det inte finns något sätt mig att försvara mig så har du fått mig att helt tappa lusten att delta i debatter där du är med.
          Gita

Citera
          gnon49
          Inlägg 11-10-2011, 15:28
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Undrar om Juholt överlever den här affären. Börjar tvivla. Nu har mullret växt till ett dån även bland S-politiker på gräsrotsnivå. Då är det nog näst intill omöjligt att leda partiet. Skulle inte förvånas om murvlarna hittat något nytt att skriva om i morgon. Dom gör utan tvivel sitt bästa i alla fall. Särskilt Aftonbladet som har bättre inblick i partiorganisationen. Undrar om vadslagningsfirmor har vadslagning om detta och hur oddsen då är.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon