CITAT (Red Top @ 11-10-2011, 20:07)

Om det är några som står bakom en konspiration, är det de som saknar Mona. Många inom partiet har svårt att komma över att Juholt var en av dem, som låg bakom att Mona fick gå.
I mina ögon vore det förfärligt, om deras motvilja mot Juholt, leder till att hela partiet skadas. Men i sin ilska och saknad kanske de inte tänker så långt.
Det fullständigt sanslösa drevet efter Juholt just nu får mig att tänka på varghatande jägare. Alla bara rusar fram som ångvältar i blind ilska när de får vittring på blod.
Mycket av ilskan mot Juholt bottnar nog också i att människor, som inte är aktiva i politiken, ofta blundar för det faktum att politiker har en månadslön, som vida överstiger den egna lönen. Ilskan och misstroendet mot politiker i allmänhet har ju inte blivit mindre efter de senaste veckornas återkommande reportage om hur mycket politiker, som frivilligt lämnar sin position, får i sk pension fram till ordinarie pensionsålder, om de inte börjar ett nytt arbete.
Äntligen fick man en framstående politiker att rikta sin ilska mot.
PS. Jag har inte röstat på SAP på länge, men den här typen av drev får mig att må fruktansvärt illa.
Kan faktiskt hålla med dig förutom att politiker vet vad dom ger sig in i och landar i regel mjukt även om fallet är högt.
Men familj eller privatbostad borde vara heliga även för politiker, och förbjuden mark för media.
Men uppdragets för o nackdelar, plikter o skyldigheter måste Juholt veta o inse efter så lång tid i politiken. Nu vet han det i alla fall.