|
|
  |
Moderaterna skriver om historien, för att nå sitt syfte: Det enda partiet i Sverige |
|
|
|
25-10-2011, 15:30
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Att dra paralleller mellan vårt demokratiska system och 30-talets Tyskland visar på en häpnadsväckande enkelspårighet i synen på demokrati. Då diskuterar man inte politik längre. Då är man bara patetisk.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 15:33
|

Medlem
Antal inlägg: 1 504
Medlem nr: 6 154

|
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 16:26)  Milde himmel, vilka sakliga argument du kommer med. Skulle inte tro att de fungerar särskilt bra i en seriös debatt, jo kanske kan det få ännu en sosse att byta till rätt sida. Gita  CITAT (gnon49 @ 25-10-2011, 16:30)  Att dra paralleller mellan vårt demokratiska system och 30-talets Tyskland visar på en häpnadsväckande enkelspårighet i synen på demokrati. Då diskuterar man inte politik längre. Då är man bara patetisk. Ja, och ska man nu blanda in nazismen i politiken som en jämförelse för den sittande regeringen så lär väl s, v och mp förknippas med gulag och kommunismens fina andemening... avrätta dom som säger fel saker.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 15:38
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (gnon49 @ 25-10-2011, 16:30)  Att dra paralleller mellan vårt demokratiska system och 30-talets Tyskland visar på en häpnadsväckande enkelspårighet i synen på demokrati. Då diskuterar man inte politik längre. Då är man bara patetisk. Ja, det finns ju en del inlägg som inte håller särskilt hög nivå. Gita CITAT (dahla @ 25-10-2011, 16:33)   Ja, och ska man nu blanda in nazismen i politiken som en jämförelse för den sittande regeringen så lär väl s, v och mp förknippas med gulag och kommunismens fina andemening... avrätta dom som säger fel saker. Nu tror jag iofs inte att socialdemokratin står för sådana tokerier. Det är väl en Juholtare, tala först och kanske,eventuellt tänka sedan. Gita
|
|
|
|
|
25-10-2011, 15:47
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 16:26)  /.../ Skulle inte tro att de fungerar särskilt bra i en seriös debatt, fast det spelar kanhända inte så stor roll vad ett antal betongkonservativa gammelsossar ger uttryck för . /.../ Gita Ungefär lika mycket som rabiata Borgarbrackar då.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 15:56
|
Medlem

|
Dessutom, Betong har inget med att sträva efter de gamla att göra så som Gita försöker göra gällande. I dessa sammanhang, alltså.
"Betongparti har använts som benämning på partier som anser att fysisk utbyggnad och därtill kopplad samhällstillväxt är viktigare än omfattande bevarande av befintliga kultur- och naturvärden. Begreppet har oftast använts om de svenska partierna socialdemokraterna och moderaterna. Kritikerna menar att dessa två partier, som annars brukar vara varandras huvudmotståndare, i frågor av detta slag ofta formar en ohelig allians. Utöver att ordet "betong" syftar på byggandet av hus och vägar, kan det också anses visa på dessa partiers nästan cementerat starka ställning i många valda politiska församlingar.
Motståndet mot betongpolitiken har oftast formulerats av Centerpartiet och Miljöpartiet de gröna."
Gita måste nog mena Gråsosse.
Eller?
|
|
|
|
|
25-10-2011, 16:51
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Det är väl lite överdrivet att börja prata om 30-talets Tyskland men nog finns det en del illavarslande signaler från höger. Det verkar som om FR gärna vill ta över regeringsmakten helt. M skall vara det statsbärande partiet och liknande utspel. Allianspartierna var bra att ha för att nå dit han är men nu vill ha ta över själv. Jag tror nog inte att vänstern skall orao sig för mycket, har man bara en tredjedel av väljarna med sig är det långt kvar. Då är det värre för KD och C och de andra.
Beträffande alla gamar som redan skrivit dödsrunor över S så bör man nog kolla närhistorien. Sk affärer har ingen betydelse i det långa loppet. En statsvetare som uttalade sig i TV och som följt de sista 13 affärerna menade att efter några månader är det glömt och nya händelser tar över. Det är bara fanatiska motståndare som ältar skåpmaten i oändlighet, exempelvis på Odla, och deras floskler säger bara något om dem själva. De är dessutom bara en liten men högljudd grupp.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 16:57
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 16:26)  Milde himmel, vilka sakliga argument du kommer med. Skulle inte tro att de fungerar särskilt bra i en seriös debatt, fast det spelar kanhända inte så stor roll vad ett antal betongkonservativa gammelsossar ger uttryck för . Jo, det kan förstås få ännu en mera klarsynt sosse att byta till rätt sida. Gita Vilka argument? Jag konstaterar bara fakta. Och i det fallet är mina fakta lika bra, som dina om Lögnfeldts motståndare.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:06
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Ja, jisses vad det kraschar när Gittan kastar sten! Flytta ut ur glashuset, kära vän!!
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:15
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 17:51)  Det är väl lite överdrivet att börja prata om 30-talets Tyskland men nog finns det en del illavarslande signaler från höger. Det verkar som om FR gärna vill ta över regeringsmakten helt. M skall vara det statsbärande partiet och liknande utspel. Allianspartierna var bra att ha för att nå dit han är men nu vill ha ta över själv. Jag tror nog inte att vänstern skall orao sig för mycket, har man bara en tredjedel av väljarna med sig är det långt kvar. Då är det värre för KD och C och de andra.
Beträffande alla gamar som redan skrivit dödsrunor över S så bör man nog kolla närhistorien. Sk affärer har ingen betydelse i det långa loppet. En statsvetare som uttalade sig i TV och som följt de sista 13 affärerna menade att efter några månader är det glömt och nya händelser tar över. Det är bara fanatiska motståndare som ältar skåpmaten i oändlighet, exempelvis på Odla, och deras floskler säger bara något om dem själva. De är dessutom bara en liten men högljudd grupp. Själv tycker jag inte att det är överdrivet. Tyskarna förstod inte heller vad som höll på att hända, när de med glittrande ögon lyssnade på den lille österrikiske skomakarsonens historieberättande. Det tog ett tag innan Adolf visade sitt rätta jag. Ungefär som FR i den senaste partiledardebatten i riksdagen. Jag tycker att alla oavsett partifärg, borde läsa denna artikel från Fokus, som jag lade in en länk till i ett tidigare inlägg. Propagandeministerns planFokus är förresten en partipolitiskt obunden tidning, som enligt sig själva: "... gräver fram egna nyheter och plockar upp frågorna som hänger sig kvar när mediedrevet dragit fram. Vi ger analysen, fördjupningen och avslöjandena.Varje vecka får du i Fokus det stora reportaget om den viktigaste frågan just nu.
Det kan handla om allt från politik, ekonomi och vetenskap till kultur trender och hälsa."
--------------------
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:19
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
Om högersidan i Sverige har makten i säg 20 år. Tror ni inte det skulle bli väldigt likt ex USA eller för den del mga andra länder i världen. En liten klick stenrika, hälften har det hyffsat och en alldeles för stor andel som lever i fattigdom eller misär. Dyra försäkringar, dyra skolar, dyr sjukvård om man vill ha det bästa eller mest avancerade hjälpen.
Vill man ha ett sådant samhälle? Skulle inte bli förvånad om även vi hamnar där till slut men är riktigt oroligt ändå för att det skall hända.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:23
|

Medlem

|
Asch, det är väl bara att flytta om man inte trivs i Sverige....
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:26
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Huvvet på spiken xlx67! Och Gittan tror, att hon skulle vara en del av klicken, för hon är ju så duktig och vet hur man skall slicka uppåt...Jisses, vilket samhälle som väntar! Tur man inte har så långt kvar innan Fonus kommer och hämtar.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:29
|

Medlem

|
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 18:23)  Asch, det är väl bara att flytta om man inte trivs i Sverige.... Till USA?
--------------------
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:30
|
Medlem

|
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 18:23)  Asch, det är väl bara att flytta om man inte trivs i Sverige.... Typiskt alliansare. Bara att nöja sig. Nej tack.
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:30
|

Medlem

|
CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 18:15)  Själv tycker jag inte att det är överdrivet. Tyskarna förstod inte heller vad som höll på att hända, när de med glittrande ögon lyssnade på den lille österrikiske skomakarsonens historieberättande. Det tog ett tag innan Adolf visade sitt rätta jag. Ungefär som FR i den senaste partiledardebatten i riksdagen. Jag tycker att alla oavsett partifärg, borde läsa denna artikel från Fokus, som jag lade in en länk till i ett tidigare inlägg. Propagandeministerns planFokus är förresten en partipolitiskt obunden tidning, som enligt sig själva: "... gräver fram egna nyheter och plockar upp frågorna som hänger sig kvar när mediedrevet dragit fram. Vi ger analysen, fördjupningen och avslöjandena.Varje vecka får du i Fokus det stora reportaget om den viktigaste frågan just nu.
Det kan handla om allt från politik, ekonomi och vetenskap till kultur trender och hälsa."Jag tror inte det kan gå så långt, inte i denna del av världen och i denna tid.
--------------------
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:43
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 16:07)  Det är ju förvisso sant att mina ögon är blå... men så mycket klokare blir jag ju inte av det du skriver. Det är väl bara att inse att de som röstade fram alliansen ville se någonting nytt... s, v och mp har ju knappast haft någon vettig politik tillsammans... sd och s har dock väldigt mycket gemensamt om man bortser från flyktingpolitiken och med tanke på hur många det är inom LO som röstar för sd så lär nog s tappa ganska många till sd under den här mandatperioden. Och med er som förespråkare kan jag förstå att det går åt helvete för s, v och mp  Det är inte vad jag skriver du ska bli klokare av utan vad moderatledaren med anhang skriver och säger. Men det går tydligen bra att stänga av helt när det kommer till pinsamheter och lögner därifrån och istället ge sig på motståndarna. Ibland är det farligt att blunda för verkligheten!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:44
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 18:30)  Jag tror inte det kan gå så långt, inte i denna del av världen och i denna tid. Man kan ju alltid hoppas att några vaknar upp och kliar bort blåljuget ur öronen efter M:s totalfiasko med historieskrivningen i sitt nya idéprogram. Jag njöt förresten av Hans Wallmarks,(M) försök till bortförklaringar i P1:s Studio Ett i dag. Han dyker upp ungefär 2,30 i inslaget. Studio Ett. Lyssna gärna på hela.
--------------------
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:46
|

Medlem

|
jaja, och alla ni som är så mycket för vänstern skulle säkert skänka bort varenda öre om ni vann 42 miljoner... och ni skulle absolut inte se till att värna om era pengar på bästa sätt ifall ni fick för er att behålla pengarna... jävla myglare!
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:47
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 18:30)  Jag tror inte det kan gå så långt, inte i denna del av världen och i denna tid. Nej precis. De som eventuellt är dumma nog för att gå på sån där skrämselpropaganda röstar nog redan rött
|
|
|
|
|
25-10-2011, 17:54
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 18:23)  Asch, det är väl bara att flytta om man inte trivs i Sverige.... Inte överger man väl världens bästa land (uppbyggt av socialdemokraterna). Självklart är man kvar för att försvara den sociala välfärden som socialdemokraterna byggt upp!  Kan inte elitisterna flytta till USA istället - där finns guld, jättestora hönor och ägg
Redigerat av xlxl67: 25-10-2011, 17:55
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|