Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

45 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Moderaterna skriver om historien, för att nå sitt syfte: Det enda partiet i Sverige
          kerstinbern
          Inlägg 02-11-2011, 18:57
          Länk hit: #461

Medlem
          Antal inlägg: 940
          Medlem nr: 42 015

CITAT (dahla @ 02-11-2011, 11:54) *
          Jag tror jag får säga upp mig från mina jobb, bli arbetslös och ledig så jag hinner sitta och klaga över min ekonomi dagarna i ända...

Nåja, du verkar ju inte ha något som helst problem att klaga för fullt även på arbetstid.

Citera
          dahla
          Inlägg 02-11-2011, 19:06
          Länk hit: #462

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (kerstinbern @ 02-11-2011, 18:57) *
          Nåja, du verkar ju inte ha något som helst problem att klaga för fullt även på arbetstid.

Dikterar du mina arbetstider nu?

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-11-2011, 20:57
          Länk hit: #463

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 02-11-2011, 17:45) *
          Det är ju så att högerfolk tror att alla kan forma sitt eget liv och styr över det, så de drabbas ju inte av arbetslöshet i någon större utsträckning. I alla fall inte teoretiskt.

(sen att vissa av dem själva berättat att de fått leva upp alla besparingarna och att det nya jobbet fick de i sista sekund, det hör inte hit, för det är ju deras val att de blev arbetslösa från början för allt styr man ju över själv)

Vilka som lämnade fack o A-kassa och var dom stod politiskt vet man nog inte. Att ha lite framförhållning när man har arbete o inkomst är inte fel.
          Att gå med i fack o A-kassa när man står på gatan utan jobb är ganska osmart. Tryggheten kan kosta en slant men alternativet är ju värre. Gratisluncher kan man nog bara få hos frälsis eller andra frivilligorg. Att ha besparingar att ta av är nog det bästa skyddsnätet, för en kort tid i alla fall. Behöver ju inte vara några stora summor, bara så man klarar sig i akuta situationer.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 02-11-2011, 21:03
          Länk hit: #464

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 20:57) *
          Vilka som lämnade fack o A-kassa och var dom stod politiskt vet man nog inte. Att ha lite framförhållning när man har arbete o inkomst är inte fel.
          Att gå med i fack o A-kassa när man står på gatan utan jobb är ganska osmart. Tryggheten kan kosta en slant men alternativet är ju värre. Gratisluncher kan man nog bara få hos frälsis eller andra frivilligorg. Att ha besparingar att ta av är nog det bästa skyddsnätet, för en kort tid i alla fall. Behöver ju inte vara några stora summor, bara så man klarar sig i akuta situationer.

Jag pratade främst för de som aldrig gått med i a-kassa av ideologiska skäl. Men annars håller jag med dig.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-11-2011, 21:05
          Länk hit: #465

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 02-11-2011, 21:03) *
          Jag pratade främst för de som aldrig gått med i a-kassa av ideologiska skäl. Men annars håller jag med dig.

coolgleam.gif tummenupp.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 02-11-2011, 21:10
          Länk hit: #466

Medlem

CITAT (Huggorm @ 02-11-2011, 21:05) *
          coolgleam.gif tummenupp.gif

Jag har alltid varit med i fack och A-kassa. Ända sedan min första arbetsdag när jag var 16 år gammal.
          Dessutom har jag haft möjligheten att spara en slant. Inte mycket och det är ännu mindre kvar, men ändå.
          Det är fortfarande inte mig själv jag är orolig för i första hand med den här regeringen vi har idag.

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-11-2011, 21:13
          Länk hit: #467

Medlem

Men har A-kassa med ideologi att göra? Är inte den skild från den övriga fackliga verksamheten även om facken administrerar den. Är dåligt påläst faktiskt.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 02-11-2011, 21:40
          Länk hit: #468

Medlem

CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 21:13) *
          Men har A-kassa med ideologi att göra? Är inte den skild från den övriga fackliga verksamheten även om facken administrerar den. Är dåligt påläst faktiskt.

Väldigt många högermänniskor anser att man inte ska vara med i varken fack eller A-kassa.
          Samtidigt rimmar det illa med Reinfeldts visioner om en obligatorisk A-kassa. Kanske är dessa väljare inte heller insatta och inte inser att A-kassan är en försäkring som löser ut vid arbetslöshet och inte ett bidrag. De är åtminstone snabba med att kalla A-kassan för bidrag. Vilket det ju faktiskt inte är.

Ja, jag vet inte hur de tänker, själv tycker jag att det är en trygghet att vara med i A-kassan i synnerhet.

Citera
          Red Top
          Inlägg 02-11-2011, 22:40
          Länk hit: #469

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

När det gäller alliansens vurm för obligatorisk A-kassa, så handlar det nog mer om att skaffa ytterligare en mjölkko för att kunna sänka skatterna.

Det har ju redan lagt beslag på överskottet i sjukförsäkringen plus en hel del till.

Lyckas de få A-kassan obligatorisk, kan de ju mjölka ut ansenliga summor från den försäkringen också. Det de hittills lagt beslag på genom försämringarna i A-kassan räcker ju inte långt, för att tillfredställa de pengahungriga 10%, som redan höjt sin lön med 50% tack vare jobbskatteavdraget.

De som fått bara en 5%-ig höjning, lär ju inte få mycket i framtiden heller.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-11-2011, 23:52
          Länk hit: #470

Medlem

Jobbskatteavdraget är väl max 20-25000/år. Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt. Är utan tvivel uppskattat av löntagarna. Små förbättringar i den egna plånboken uppskattas helt enkelt. Staten skall ha sin del, men den får inte bli girig. Tror faktiskt även S lärt sig läxan. Skattehöjningar är inte modeordet för dagen om man vill komma i regeringsställning. ansvarstagande och försiktighet i offentliga utgifter går däremot hem hos dom flesta och kommer att förstärkas av all rapportering kring finansoron och oansvariga regeringar som kör sina länder i sank. Då känns det tryggt att bo i Sverige och under alliansens ledning.

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 03-11-2011, 00:09
          Länk hit: #471

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 21:13) *

Här har du att läsa på.det var facket som startade A-kassan,och är en del i lönebildandet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          andersen
          Inlägg 03-11-2011, 00:14
          Länk hit: #472

Medlem

CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 23:52) *
          Jobbskatteavdraget är väl max 20-25000/år. Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt. Är utan tvivel uppskattat av löntagarna. Små förbättringar i den egna plånboken uppskattas helt enkelt. Staten skall ha sin del, men den får inte bli girig. Tror faktiskt även S lärt sig läxan. Skattehöjningar är inte modeordet för dagen om man vill komma i regeringsställning. ansvarstagande och försiktighet i offentliga utgifter går däremot hem hos dom flesta och kommer att förstärkas av all rapportering kring finansoron och oansvariga regeringar som kör sina länder i sank. Då känns det tryggt att bo i Sverige och under alliansens ledning.

Jobbskattebidraget ger inte dom med låg inkomst något överhuvudtaget, man måste ha ett arbete för att få jobbskattebidrag! vilket är helt enkelt orättvist, dom men hög inkomst behöver inget bidrag!

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          andersen
          Inlägg 03-11-2011, 00:31
          Länk hit: #473

Medlem

CITAT (Anma @ 02-11-2011, 21:03) *

Finns det sådana? det tvivlar jag på, till och med småföretagarna har egna A-kassor, utan dom som aldrig har gått med i A-kassan handlar nog mera om okunskap och kortsigtigt förhållande till pengar.

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 03-11-2011, 00:49
          Länk hit: #474

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 23:52) *

"Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt."

Vem hade tänkt att det skulle bli så? Inte alliansen i alla fall. Det var bara vad de sa. Som vanligt en massa blåljug, som en del av svenska folket tror på.

De "nya" moderaterna står för gammal högerpolitik, ta från de fattiga och ge till de rika, hur mycket de än försöker ladda vissa ord med nytt innehåll.

Som t ex välfärd. Välfärd är, som Fredrik Reinfeldt gör klart i sin bok "Det sovande folket": "Vi vill inte se ett samhälle där folk svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras."

Klyftorna blir inte heller mindre av att moderaterna förvanskar den politiska historien i sitt idéprogram.

Enligt SCB, Statistiska centralbyrån, har klyftorna mellan de som tjänar mest och de som tjänar minst accelererat väldigt under de senaste 10 åren."

Enl Pressmeddelande från SCB2011-10-28 09:30 Nr 2011:279

"De allra flesta befolkningsgrupper har fått högre ekonomisk standard under 2000-talet, men ökningen har varit större för vissa grupper. Till exempel har den ekonomiska standarden ökat mer i de övre inkomstskikten. Den tiondel av befolkningen med högst inkomster har haft en inkomstökning på nästan 50 procent mellan 1999 och 2010. Det kan jämföras med en ökning på 5 procent för den tiondel av befolkningen med lägst inkomster.

Andelen i befolkningen med låg ekonomisk standard har ökat under 2000-talet. Från 8,4 procent 1999 till 14,8 procent 2010. Andelen är högst bland unga ensamboende och bland ensamstående kvinnor med barn."

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-11-2011, 08:31
          Länk hit: #475

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det finns en stor acceptans för skattehöjningen även bland låginkomsttagare om skatterna går till att förbättra sjukvård, åldringsvård, skola mm. Utom bland höginkomsttagare för de köper sig ofta andra alternativ än vad samhället kan erbjuda.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anma
          Inlägg 03-11-2011, 10:37
          Länk hit: #476

Medlem

CITAT (andersen @ 03-11-2011, 00:31) *
          Finns det sådana? det tvivlar jag på, till och med småföretagarna har egna A-kassor, utan dom som aldrig har gått med i A-kassan handlar nog mera om okunskap och kortsigtigt förhållande till pengar.

Finns flera bara här på Odla.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-11-2011, 16:09
          Länk hit: #477

Moderator

CITAT (Red Top @ 02-11-2011, 22:40) *
          När det gäller alliansens vurm för obligatorisk A-kassa, så handlar det nog mer om att skaffa ytterligare en mjölkko för att kunna sänka skatterna.

Det har ju redan lagt beslag på överskottet i sjukförsäkringen plus en hel del till.

Lyckas de få A-kassan obligatorisk, kan de ju mjölka ut ansenliga summor från den försäkringen också. Det de hittills lagt beslag på genom försämringarna i A-kassan räcker ju inte långt, för att tillfredställa de pengahungriga 10%, som redan höjt sin lön med 50% tack vare jobbskatteavdraget.

De som fått bara en 5%-ig höjning, lär ju inte få mycket i framtiden heller.

Jag tror det handlar om att folk inte är medlem i A-kassan för att slippa betala premien, men så blir de arbetslösa och måste försörjas av alfakassan eller soc i alla fall. Därför vill alliansen ha obligatorisk A-kassa.
          CITAT (andersen @ 03-11-2011, 00:31) *
          Jag går inte med, eftersom jag har en annan utväg. Jag skaffar helt enkelt ett annat jobb, och behöver aldrig någon A-kassa. Kortsiktigt förhållande till pengar har den som ligger på marginalerna hela tiden så de inte klarar någon månads arbetslöshet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-11-2011, 16:23
          Länk hit: #478

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 16:09) *
          Jag tror det handlar om att folk inte är medlem i A-kassan för att slippa betala premien, men så blir de arbetslösa och måste försörjas av alfakassan eller soc i alla fall. Därför vill alliansen ha obligatorisk A-kassa.
          Jag går inte med, eftersom jag har en annan utväg. Jag skaffar helt enkelt ett annat jobb, och behöver aldrig någon A-kassa. Kortsiktigt förhållande till pengar har den som ligger på marginalerna hela tiden så de inte klarar någon månads arbetslöshet.

Sluta utgå ifrån dig och dina förhållanden för du lever så extremt så det är helt onormalt. Dessutom har du ingen familj att ta hänsyn till utan verkar leva som en eremit i en friggebod ute i skogen. Inget fel på det om man trivs med det men din livsstil passar nog endast ett fåtal 30-åringar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-11-2011, 16:28
          Länk hit: #479

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 03-11-2011, 16:23) *
          Sluta utgå ifrån dig och dina förhållanden för du lever så extremt så det är helt onormalt. Dessutom har du ingen familj att ta hänsyn till utan verkar leva som en eremit i en friggebod ute i skogen. Inget fel på det om man trivs med det men din livsstil passar nog endast ett fåtal 30-åringar.

Klart att det inte passar folk som svalt den bild av hur man skall vara som media ständigt pumpar ut. Konsumtionshysterin och den ständiga statusjakten fördärvar folk.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-11-2011, 16:34
          Länk hit: #480

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 16:28) *
          Klart att det inte passar folk som svalt den bild av hur man skall vara som media ständigt pumpar ut. Konsumtionshysterin och den ständiga statusjakten fördärvar folk.

Det har inte med konsumtionshysteri eller statusjakt att göra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

45 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 23:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon