CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 12:43)

Tala för dig själv istället för att ständigt hänvisa till den allmäna opinionen för den vet vi inte mycket om. Hur hjärntvättade kan ni bli? Vi verkar på väg mot en diktatur

Ajabaja att komma med någon som helst kritik av Reinfeldt och hans underhuggare. Aldrig att ni sakligt bemöter kritiken utan då ger ni er istället på oppositionen och slingrar er som ormar.
Tycker nog att min frågeställning är ganska intressant. Du kan ju ha vilka åsikter som helst om opinionsmätningar men vi kan nog vara ganska säkra på att de speglar stämningsläget
just nu. Och då är väl frågan "varför det ser ut som det gör?" helt relevant.
Sen tycker jag ditt sätt att använda ordet diktatur är stötande, det är inte bra när man devalverar värdeladdade ord på det sättet. Jag tror nog de flesta av oss minns när socialdemokraterna var det totalt dominerande partiet, kunde man tala om "på väg mot diktatur" då. Nej självfallet inte, s-dominansen berodde givetvis på att det var det väljarna ville ha
då , precis som dagens politiska läge speglar vad väljarna vill ha
nu .
Vad tror ni för övrigt om Rosengrens sannolikt helt medvetna groda?
Expressen idag Nog sjutton var han helt medveten om att hans uttalande skulle nå ut, eller vad tror ni?
Hur som helst får man väl konstatera att det är ett spännande spel och intrigmakeri som försiggår bakom
halvöppna ridåer.
Gita