| |
|
  |
ODLAS HEMLIGA TOMTE 2011 årgång 4, Secret santa byter namn till Odlas Hemliga Tomte, OHT |
|
|
|
Meriona
|
30-12-2011, 19:24
|
Gäster

|
Jag tycker att det ska vara krav på att den som är med i OHT och Påskharen ska vara närvarande och delaktig i tråden, annars vill inte jag vara med nån mer gång. Sen kan det ju finnas förmildrande omständigheter (som elavbrott, sjukdom osv), men när samma person låtit bli att återkoppla efter trådstarten två gånger om så tycker jag att man ska inse att man bör låta bli att vara med nån mer gång. Den som känner sig träffad får gärna bli sur, men det är min högst personliga åsikt att det är A och O att man är aktiv, åtminstone hyfsat.
/Surkarten
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 19:39
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 19:24)  Jag tycker att det ska vara krav på att den som är med i OHT och Påskharen ska vara närvarande och delaktig i tråden, annars vill inte jag vara med nån mer gång. Sen kan det ju finnas förmildrande omständigheter (som elavbrott, sjukdom osv), men när samma person låtit bli att återkoppla efter trådstarten två gånger om så tycker jag att man ska inse att man bör låta bli att vara med nån mer gång. Den som känner sig träffad får gärna bli sur, men det är min högst personliga åsikt att det är A och O att man är aktiv, åtminstone hyfsat.
/Surkarten Håller oavkortat med. Det finns det vissa regler angivna och om man vill delta så ska man väl följa dessa? Det är inte roligt att få eller ge paket till någon som inte ger sig tillkänna öht. Speciellt inte när man ser att det finns en trend... Självfallet finns det förmildrande omständigheter! Stormarna som just nu drar fram över vårt land har kan ingen rå över ooch att bli utan el i flera dagar är verkligen inte kul. /Surkart nr 2
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
30-12-2011, 19:46
|
Gäster

|
Nej strömlös, jag vet inte om jag skulle överleva ens några timmar.  Tur man bor i en kraftverksstad!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 19:24)  Jag tycker att det ska vara krav på att den som är med i OHT och Påskharen ska vara närvarande och delaktig i tråden, annars vill inte jag vara med nån mer gång. Sen kan det ju finnas förmildrande omständigheter (som elavbrott, sjukdom osv), men när samma person låtit bli att återkoppla efter trådstarten två gånger om så tycker jag att man ska inse att man bör låta bli att vara med nån mer gång. Den som känner sig träffad får gärna bli sur, men det är min högst personliga åsikt att det är A och O att man är aktiv, åtminstone hyfsat.
/Surkarten Helt rätt  Meriona - det är oförskämt att inte följa upp - och den åsikten står jag för! Råkade själv ut för något liknande förra året....................
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
30-12-2011, 19:49
|
Gäster

|
Jösses, här vimlar ju av surkartar...
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 19:58
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24

|
Om min ledråd var för svårt så prövar vi så här. Den ursprungliga: 12.55, 13.50, Du behöver båda två
Den lättare varianten: Fem i ett Tio i två Du behöver båda två!
Fast min mottagare har inte varit inne på länge nu...
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 20:40
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Ja, det får nog bli en tydligare regel då. Vill man vara med SKA man vara delaktig, även när gissningarna börjar.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 21:03
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
Jag håller med "surkartarna". Dessutom har jag ett förslag: Nästa gång (även vid påskharen isf) så kan vi väl ha en särskild ledtråds- och gissnings-tråd? Det finns visst dom som tycker det är jobbigt att leta leta leta leta leta...(för det mesta tycker jag det är kul...)
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 21:05
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 19:49)  Jösses, här vimlar ju av surkartar...  jag hoppas du vet att det inte är dig jag är sur på - aldrig , never ever,  det var liksom min mottagare som var problemet....
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
30-12-2011, 21:27
|
Gäster

|
CITAT (ninnisky @ 30-12-2011, 21:05)  jag hoppas du vet att det inte är dig jag är sur på - aldrig , never ever,  det var liksom min mottagare som var problemet.... NÄ då. Nog för att jag inte är klok, men helkorkad är jag ju inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 22:22
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
/Surkarten Ytterligare en surkart!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 22:29
|

Medlem
Antal inlägg: 694
Medlem nr: 17 194

|
Har ju sett att min mottagare varit inne flera gånger... men varför gissar h*n inte på mig? Ledtrådar hittills: 1. dolda talanger (har jag alltså) 2. prickigt utanpå (paketet) grönt inuti (iallafall delvis) 3. Ny ledtråd: Onnellista uutta vuotta!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 22:47
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24

|
CITAT (DykUnderYtan @ 30-12-2011, 22:29)  Har ju sett att min mottagare varit inne flera gånger... men varför gissar h*n inte på mig? Ledtrådar hittills: 1. dolda talanger (har jag alltså) 2. prickigt utanpå (paketet) grönt inuti (iallafall delvis) 3. Ny ledtråd: Onnellista uutta vuotta!  Jaha! Tack!! Du ÄR min tomta, och jag HAR frågar om det är du!!! Onnellista Uutta Vuotta itsellesi, hihi!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 23:34
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Jag är sur  ger man sig in i leken får man leken leka. Klart att det alltid finns orsaker man inte kan råda över, men att vara tvär och avig är inte en sådan. Hursomhelst blev Meriona så sugen på min klapp och frågade var min tomte köpt dem, men det kommer jag aldrig kunna svara på då jag aldrig kommer veta svaret. Så Meriona får dela klapp med mig så vi får varsin mus. (varsin till då, för en var har vi redan tror jag  )
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 23:39
|

Medlem
Antal inlägg: 694
Medlem nr: 17 194

|
CITAT (Sylvia @ 30-12-2011, 22:47)  Jaha! Tack!! Du ÄR min tomta, och jag HAR frågar om det är du!!! Onnellista Uutta Vuotta itsellesi, hihi! Nämen, har jag missat din gissning? Eller menar du den där du skrev vi fem som var kvar? Hihi... spelar ingen roll, nu är jag här och funnen i alla fall! Hoppas handskarna kommer till användning! Hängde du med på ledtrådarna? Dolda talanger (finskan, om än väldigt knagglig, förstår mycket men pratar väldigt lite). Prickarna på julpappret och handskarna i grönt, eller i alla fall delvis.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2011, 23:45
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
"Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! Det är nu gissningsleken börjar. Berätta vad du fått och gissa från vem det är. Alla som är med ska ge små ledtrådar till mottagarna, på så sätt kommer alla att tillslut hitta sin tomte. - var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton." Några klipp från första sidan, instruktioner som brukar vara med och är rätt tydliga för mig i allafall. Det där med öppnas TIDIGAST julafton är många som verkar missa, ett jäkla tjöt om katter och hundar som ska öppna i förtid Sådärja, pust, pust.. Gott nytt år alla goa tomtar  alla sura och illasinnade likaså  CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 23:38)  Inte sysslingar, men muslingar då?  Japp, små söta reflexiga muslingar
Redigerat av Wilmer: 30-12-2011, 23:43
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
30-12-2011, 23:49
|
Gäster

|
Här sover allt oknytt så det är dags att göra dem sällskap. Ni har morgondagen på er att knäcka nöten, skönt vore det om alla tomtar vore avslöjade innan nyåret!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|