Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mediadrev
          Gunilla T
          Inlägg 08-11-2011, 15:35
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Rihane @ 07-11-2011, 20:15) *
          Läste nu länken som du lade in, gillar henne.

Ja, det gör jag också, inte minst för att hon är en modig journalist som inte väjer för att rota i s.k. etablerade sanningar och hon har under åren framfört en hel del kritik mot mediasfären. Bl.a. skrev hon en bok för länge sedan "Svensson Svensson" som innehöll en hel del kritik.

Men jag måste berätta en historia som förtjänar att berättas...

I slutet på 70 - talet eller kanske 1980 var vi några tjejer här i kommunen som startade en kvinnojour, kanske bland de allra första i landet. Kommunen tillhandahöll en lägenhet men den blev snabbt för liten. Till slut fick vi ett större hus i två plan som tidigare hade varit ett pojkhem - blev ett perfekt kvinnohus i vår kommun!

Men...vi hade inga möbler, inga sängar för vare sig vuxna eller barn, inga köksgrejor,inga gardiner, inga leksaker till barnen...vi tömde alla våra egna förråd men det räckte inte långt. Då började vi samla in loppisprylar och många, många skänkte grejor till kvinnohuset.

Vi skulle sälja sakerna för att få in pengar men behövde ett dragplåster för att folk skulle komma till huset.

Maria -Pia var då en mycket känd journalist som hade gjort ett antal oerhört uppmärksammade reportage om våldtäkter. På den tiden dömdes få och domstolarna uppträdde som om offret var skyldigt. Ja, det var faktiskt så..

Då jobbade hon på Expressen. Jag ringde henne och frågade om hon kunde tänka sig att komma och prata ...självklart, sa hon. Vi bestämde att jag skulle möta upp vid tåget.

Hon kom med tåget från Stockholm och berättade att hon gift sig förra veckan och hade åkt på bröllopsresa till Italien och glömt vår kvinnojour!! Dagen innan kom hon ihåg det och lyckades boka en flygbiljett hem, mannen stannade kvar. Hon åkte tillbaka nästa dag...

Huset blev fullt av folk som ville lyssna till henne. Vi sålde massor av våra prylar.

Det enda hon ville ha betalt för var för tågbiljetterna till och från Stockholm.

Redigerat av Gunilla T: 08-11-2011, 15:37

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 12:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon