Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur klarade de sig förr i tiden ?, utan rynkräm ?
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 21:14
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Håller med Malcom att mycket ärver man i generna har själv tur att komma från en släkt där vi åldras sent och har få rynkor eller inga .Personligen har jag vid snart 59 års ålder bara lite påsrynkor under ögonen .Tror också att om man äter mycket grönsaker frukt och annat som är bra för hälsan så gynar det att man åldras långsammare.
          Tycker också att man har rätt att se snygg ut i vilken ålder man än är och varför ska man se ut som sjutti åttio när man inte nått 60 ?grått hår får verkligen människor att se gammla och färglösa ut och tyvär så bryr sig en del inte alls om att vårda sitt yttre på grund av att de ska vara rebeller och vara som gud skapat dom av någon annledning.Men som sakt var och en får göra det de trivs med och se ut hur de vill .Men som ex frisör så kliar det i fingrarna ibland när man ser potensialen hos en del vad man kunde åstakomma för dom med lite färg kiss.gif Finns dom som är nästan 10 år yngre än mig men ser älder ut än mig för de har slutat bry sig om sitt yttre lite sorgligt tycker jag blush.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-11-2011, 21:20
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Så det enda sanna är alltid att se yngre ut än man är ?

Varför ?

Varför skämmas för sin ålder ?

Skämmas för att man slutat bry sig om sitt yttre ? Vadå bry sig om sitt yttre ? Blir t ex äpplet bättre om man behandlar äppelskalet med en massa kemilkalier ?

Motti , när du får presenter / julklappar så sparar du alltså omslagspapperet och kastar innehållet ???

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 21:37
          Länk hit: #63

Medlem

Nu för står jag inte riktigt hur du kan gämföra dig med ett julpapper eller ett äppelskal !man behöver inte till varje pris sträva efter ungdom men man kan försöka och piffa till sig med små medel förstår inte vad det är för fel med att framhäva sin naturliga skönhet med lite färg ?det har ju människan gjort i urminnes tider ,skulle det vara så hemskt om man kunde se lite bättre ut med lite hårfärg och läppstift confused.gif Naturlig kan man ju vara ändå det sitter väl inombords ?Själv sminkar jag mig ytterst lite här ute på landet lite brunkräm lite ögonbryn och lite läppstift då och då men ska jag in och shoppa målar jag upp mig och klä upp mig för jag tycker det är kul att känna sig snygg om inte för andra så för mig själv :)Kan aldrig vara fel att se bättre ut med lite trix wink.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-11-2011, 21:43
          Länk hit: #64

Medlem

Vad jag menar är att för dig verkar det yttre vara det allra viktigaste här i världen. Om man inte försöker se yngre ut så är man dum enligt dig.

Om man bara dömer efter utseende så är man väl en person som kastar innehållet och behåller omslagspapperet ???

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 21:58
          Länk hit: #65

Medlem

Nu har du nog missuppfattat mig totalt !som sakt jag fyller snart 59 år men har generna på min sida men gillar att piffa till mig när jag ska ut på stan annars går jag här relativt omålad hela veckorna ,jag använder brunkräm på grund av ackneärr jag har inte så mycket ögonbryn kvar så jag brukar fylla i dom lite ibland när jag känner för det så tar jag på mig lite läppstift ,läppstift är en bra grej lite färg på läpparna så ser man genast piggare och frächare ut.Du har inte en aning om hur mycket jag har förändrats sedan jag flyttade ut på landet! för gick jag inte ens ut till brevlådan omålad där vi bodde innan, kanske hade lite med mitt yrke att göra då jag ju jobbat som frisör i många år och då krävs det att man ska se snygg ut och vara fräch efter som man är en levande reklampelare så att säga.Jag tycker det är jätteskönt att slippa dom kraven nu mer .

Redigerat av Motti: 28-11-2011, 21:59

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-11-2011, 22:04
          Länk hit: #66

Medlem

Finns inte så mycket att missuppfatta . Man kan se fräsch ut utan smink .

Varför är det yttre så viktigt för dig ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 22:26
          Länk hit: #67

Medlem

Men snälla du ! nu tror jag du bara sitter här för att jäklas och provosera ,antingen fattar du eller så har du inte fattat något av det jag skrivit eller så läser du bara det du vill se . slap.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-11-2011, 22:32
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 28-11-2011, 21:14) *
          Håller med Malcom att mycket ärver man i generna har själv tur att komma från en släkt där vi åldras sent och har få rynkor eller inga .Personligen har jag vid snart 59 års ålder bara lite påsrynkor under ögonen .Tror också att om man äter mycket grönsaker frukt och annat som är bra för hälsan så gynar det att man åldras långsammare.
          Tycker också att man har rätt att se snygg ut i vilken ålder man än är och varför ska man se ut som sjutti åttio när man inte nått 60 ?grått hår får verkligen människor att se gammla och färglösa ut och tyvär så bryr sig en del inte alls om att vårda sitt yttre på grund av att de ska vara rebeller och vara som gud skapat dom av någon annledning.Men som sakt var och en får göra det de trivs med och se ut hur de vill .Men som ex frisör så kliar det i fingrarna ibland när man ser potensialen hos en del vad man kunde åstakomma för dom med lite färg kiss.gif Finns dom som är nästan 10 år yngre än mig men ser älder ut än mig för de har slutat bry sig om sitt yttre lite sorgligt tycker jag blush.gif

Grått hår är jättesnyggt och får inte folk att se gamla och färglösa ut. Du förnekar dig inte utan är lika fördomsfull som vanligt.

Det jag skrev tidigare gällde överdrivet spacklade gamla kvinnor som klär sig som tonårigar men om du tycker att det är att vårda sitt yttre så kan jag lätt föreställa mig hur du brukar se ut. Vem har förresten sagt att man ska se ut som 80 innan man fyllt 60? Och menar du verkligen att man inte vårdar sitt yttre om man inte färgar sitt gråa hår och smetar in ansiktet med smink?

För mig är det insidan som avgör om en människa är vacker eller inte. Det brukar avspegla sig i ansiktet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 22:48
          Länk hit: #69

Medlem

Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?särskillt om du jobbat som frisör i 35 år som jag ! det har varit mitt jobb under större delen av mitt liv att göra kvinnor vackra och göra dom till sin fördel att ta fram det lilla extra som alla kvinnor har,men om du och Mammamaggan är dom som tycker att man ska strunta i sitt utsende så bryr inte jag mig inte ,en del kanske tycker det är snyggt med mustach och skägg och grått hår på kvinnor lite synd bara att ni inte kan se er egen potentsial och lära er att trivas med er skälva för det verkar ni verkligen inte göra efter alla påhopp som ni gör på var enda människa här på forumet som gillar att piffa till sig.Gisses och ni skriker på mig att inte jag läser trådarna här ordentligt :confused:Ni verkar vara allmänt missnöjda med allt i livet sad.gif

Redigerat av Motti: 28-11-2011, 22:50

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 28-11-2011, 22:52
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Motti!
          Fyf*n (ja man får se upp språket bland ädla damer här) vad du gör tråden rolig ska du veta! biggrin.gif

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-11-2011, 23:05
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 28-11-2011, 22:48) *
          Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?................

Och kvinnor ser bättre ut av att vara fulla av färg i fejan och kommunalrött hår då??? Är inte det en smaksak eller ska alla ha samma smak som du??? Jag tycker ju försås att alla oäkta färger gör att man ser rätt bedagad ut och ofta som om man försöker se ut som en "gatuarbetare".... men det är mitt tyck....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 23:09
          Länk hit: #72

Medlem

Tack Fjortispower smile.gif har som sakt jobbat i branchen i många år och jag tycker inte det är okej med mustage skägg mm på kvinnor,allvarligt jag förstår inte det resenomanget ,herre gud man blir väl skitglad av att någon säger att man ser fin ut eller ?Var på stadshotellet här för två månader sedan med min man och en 30 åring kom fram och tycket jag var skitsnygg jag påpekade då att jag var snart 59 !skiter jag i sa han tycker du är snygg ändå ! gissa om man blir glad då inte ofta man får sådana komplimanget erbjöd han att komma och hälsapå på morgone efter och se mig tilll vardags omålad ,skulle tro att han hade vänt snabbt i dörren rotfl.gif Men tänk att någon säger någon gång att man ser bra ut att få höra det när man är i min ålder gör en varm i hjärtat bravo.gif särskillt av en som är 30 :)Alla människor behöver lite beröm och uppmuntran vare sig det är utsende kläder eller annat .Inget har dött av det i alla fall crazy.gif

Hur sjutton är det på forumet ?det bara försvinner en massa text man skrivit! särskillt när man försöker gå till baks och ändra stavfel eller annat då raderas hela meningar bort .

Redigerat av Motti: 28-11-2011, 23:13

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-11-2011, 23:10
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Motti @ 28-11-2011, 22:48) *
          Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?särskillt om du jobbat som frisör i 35 år som jag ! det har varit mitt jobb under större delen av mitt liv att göra kvinnor vackra och göra dom till sin fördel att ta fram det lilla extra som alla kvinnor har,men om du och Mammamaggan är dom som tycker att man ska strunta i sitt utsende så bryr inte jag mig inte ,en del kanske tycker det är snyggt med mustach och skägg och grått hår på kvinnor lite synd bara att ni inte kan se er egen potentsial och lära er att trivas med er skälva för det verkar ni verkligen inte göra efter alla påhopp som ni gör på var enda människa här på forumet som gillar att piffa till sig.Gisses och ni skriker på mig att inte jag läser trådarna här ordentligt :confused:Ni verkar vara allmänt missnöjda med allt i livet sad.gif

Det är väl verkligen inte vad vi skrivit. Det finns massor av kvinnor som ser bra ut att dom sminkar sig! Vem fasiken har snackat om skägg och mustach? Det finns fler frisörer på forumet. En vet jag har ursnyggt naturligt grått hår. Själv har jag alltid fått beröm för mitt gråa hår som jag haft sen 30-årsåldern och kan du tänka dig även av frisörer. Har dessutom alltid sett yngre ut än jag är. Jag ser dina uttalande om grått hår som rena påhopp Varken mamamaggan eller jag har väl påstått att man ska strunta i sitt utseende var har du fått det ifrån? Ingen har skrikit på dig och det där med missnöjd verkar du mest vara själv så mycket som du klagar så fort man inte tycker som du.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 28-11-2011, 23:13
          Länk hit: #74

Gäster

Ang gråhårig/lite färg så måste jag bara säga att skillnaden är himmelsvid!
          Minst tio år yngre ser man ut med lite färg och bra klippning!

Det handlar inte alls om att se ut som tonåring när man är 50+ eller ännu äldre.
          Apropå klädsel ... Aldrig i livet att jag skulle ta på mig något tantigt även om jag nu närmar mig de sjuttio!
          Jag klär mig i det jag trivs i oavsett vad andra satt för åldersstämpel på plaggen. och mina barn är glada för det. smile.gif
          Smink bryr jag mig inte så mycket om ... lite mascara några ggr/år ... är så vacker utan så ... smile.gif
          Känner mig vacker inombords också ... trots hårtoningen. smile.gif

CITAT (Anki på Öland @ 28-11-2011, 23:05) *
          Och kvinnor ser bättre ut av att vara fulla av färg i fejan och kommunalrött hår då??? Är inte det en smaksak eller ska alla ha samma smak som du??? Jag tycker ju försås att alla oäkta färger gör att man ser rätt bedagad ut och ofta som om man försöker se ut som en "gatuarbetare".... men det är mitt tyck....

Kommunalrött och andra konstiga färger ... t.ex svart som så många svenskor väljer ... nej det tyckert jag inte ser brá ut.
          Men ... att bättra på sin gråa/vita gör sååå mycket! Det är min åsikt!

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 23:30
          Länk hit: #75

Medlem

Skrev jag en enda gång här att man ska vara krigsmålad och rödhårig ?man kan fixa sitt hår så det ser helt naturligt stilfullt och värdigt ut själv gillar jag att vara blondin som jag föddes till ! Men varsågod ! vill ni missförstå och hårdra allt till det ytersta så varsågod jag bjuder på det .Jösses jösses vänsterns kraftfulla kvinnor har tågat in

Redigerat av Motti: 28-11-2011, 23:33

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-11-2011, 23:37
          Länk hit: #76

Medlem

Men Motti, varför måste vi tycka likadant som du??? Kan man inte få tycka att grått hår är snyggt?? Kan man inte få tycka att människor är vackra utan att dom sminkar sig??

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Lokan
          Inlägg 28-11-2011, 23:42
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Och välvårdad är INTE samma sak som sminkad! nono.gif

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-11-2011, 23:48
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (Lokan @ 28-11-2011, 23:42) *
          Och välvårdad är INTE samma sak som sminkad! nono.gif

Absolut inte och det är ingen som sagt att man ska vara ovårdad mer än Motti som tydligen tror att om man inte sminkar sig så har man skägg och mustasch, rynkor och stripigt oklippt hår....

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2011, 23:53
          Länk hit: #79

Medlem

Det måste ni inte alls ! tycka som jag alltså :)men nog är det synd att många inte bryr sig om sig och sitt yttre ibland .Om ni läst tråden så skriver jag att jag själv inte håller på med mitt yttre dag in och dag ut utan är som jag är utom när jag ska åka in till stan och handla då gillar jag att sminka upp mig klä mig snyggt för då känner jag att det är lite speciellt för mig ,jag går här i mina gummistövlar och fiberpäls och helt osminkad så när som på brunkräm för att dölja mina akcneärr och så bättra jag på mina ögonbryn eftersom de börjar försvinna .men när jag målar upp mig då blir jag väldigt mycket snyggare och det gillar jag smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-11-2011, 00:02
          Länk hit: #80

Medlem

Jag tycker det är synd att många bryr sig så mycket om det yttre.

--------------------

Citera

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 13:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon