Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur klarade de sig förr i tiden ?, utan rynkräm ?
          Motti
          Inlägg 29-11-2011, 00:39
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Lite jobbigt att hålla på med sitt inre också jämt och ständigt ! bäst är väl att hitta en harmoni mellan dom två .Sen finns det kvinnor som har både mustach och skägg och ser för jäkliga ut med hängpattar ner till midjan utan bh skitiga naglar dålig andedräk luktar svet och piss mm ,men jag skrev inte att det gäller alla och inte alla här heller.Är man 58 snart 59 år som jag är har man set både det ena och det andra i min branch och man måste inte tycka att det ska vara naturligt på något sätt, som någon skrev att vara fräcsh har inget med smink att göra mest skälvbevarelsedrifft .Men det är precis upp till var och en hur man vill leva sitt liv och hur man vill se ut . Men att vårda sitt yttre och vilja fixa till sig och sminka sig ser jag inget fel i alls bara positivt.Ju äldre man blir ju mer färg och piff behöver man som jag ser det .när man är ung och naturligt vacker behöver man inte vara ett målarplank inte när man blir gammal heller ,lagom är bäst.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 29-11-2011, 09:15
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 28-11-2011, 23:53) *
          Det måste ni inte alls ! tycka som jag alltså :)men nog är det synd att många inte bryr sig om sig och sitt yttre ibland .Om ni läst tråden så skriver jag att jag själv inte håller på med mitt yttre dag in och dag ut utan är som jag är utom när jag ska åka in till stan och handla då gillar jag att sminka upp mig klä mig snyggt för då känner jag att det är lite speciellt för mig ,jag går här i mina gummistövlar och fiberpäls och helt osminkad så när som på brunkräm för att dölja mina akcneärr och så bättra jag på mina ögonbryn eftersom de börjar försvinna .men när jag målar upp mig då blir jag väldigt mycket snyggare och det gillar jag smiley_small_hug.gif

Men varför sätter du lika med (=) att inte måla sig och att inte bry sig om hur man ser ut!! Läs vad vi skriver!

CITAT (Motti @ 29-11-2011, 00:39) *
          .............Är man 58 snart 59 år som jag är.................

Tror du att du är den enda på odla som är över 25??

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ramoth
          Inlägg 29-11-2011, 17:23
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 556
          Medlem nr: 7 452

Ett så´nt märkligt sätt att resnonera!
          Hur kan man på fullt allvar hävda att vårda sitt yttre betyder att man sminkar sig, och inget annat?!
          Ett vårdat yttre ser olika ut för olika människor!!!
          Hel, ren o prydlig är ett vårdat yttre.
          För vissa hör smink dit av självklarhet, för andra inte.
          Och handen på hjärtat - för vissa förvärrar smink bara situationen!
          Visst har vi alla någon gång stött på människor som inte alls kan hantera det där med smink.
          Istället ser de allt annat än välvårdade ut!

Att dra upp mustach, skägg och dålig hygien som alternativ till makeup är oerhört nedlåtande ranting.gif

Personligen har jag aldrig fått som vana att lägga makeup. Det betyder inte att jag är hånfull mot dem som gör det, så som här uttrycks hån mot oss som inte målar oss.
          Brist på konstgjord färg i ansiktet är inte liktydigt med dålig hygien, eller nonchalans för sitt yttre.
          Med mitt sätt att se det kan det till och med vara tvärt om, efter som jag är REN.

Citera
          Cacki
          Inlägg 29-11-2011, 18:34
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Ramoth @ 29-11-2011, 17:23) *
          Ett så´nt märkligt sätt att resnonera!
          Hur kan man på fullt allvar hävda att vårda sitt yttre betyder att man sminkar sig, och inget annat?!
          Ett vårdat yttre ser olika ut för olika människor!!!
          Hel, ren o prydlig är ett vårdat yttre.
          För vissa hör smink dit av självklarhet, för andra inte.
          Och handen på hjärtat - för vissa förvärrar smink bara situationen!
          Visst har vi alla någon gång stött på människor som inte alls kan hantera det där med smink.
          Istället ser de allt annat än välvårdade ut!

Att dra upp mustach, skägg och dålig hygien som alternativ till makeup är oerhört nedlåtande ranting.gif

Personligen har jag aldrig fått som vana att lägga makeup. Det betyder inte att jag är hånfull mot dem som gör det, så som här uttrycks hån mot oss som inte målar oss.
          Brist på konstgjord färg i ansiktet är inte liktydigt med dålig hygien, eller nonchalans för sitt yttre.
          Med mitt sätt att se det kan det till och med vara tvärt om, efter som jag är REN.

tummenupp.gif ...säger en som tonar håret ibland och sätter en dutt mascara på fransarna mest varje dag...nästan.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Red Top
          Inlägg 29-11-2011, 19:35
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

tummenupp.gif Från en annan, som sällan sminkar sig.

Som dessutom är tjusigt vithårig sedan 7 år tillbaka(när min son och hans jämnåriga, tonåringar, sa åt mig att sluta färga håret).

Jag vet inte när Motti senast gick en uppfräschningskurs i frisörernas ädla yrke, men de frisörer jag haft förmånen att möta sedan jag lät det vita ta över har bestämt avrått mig från att färga håret. En del har tom varit avundsjuka på mitt numera superkorta, modernt rufsiga vita hår, med en naturligt mörkare nyans i nacken.

I övrigt är jag hel och ren och saknar både mustasch och skägg. giggle.gif

Har oxå kommit på att mitt ansikte mår lika bra som övriga kroppen med en hyfsad, naturlig bodylotion. De rynkor jag har kommer framförallt från alla glada skratt under drygt 60 år. a0a.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-11-2011, 20:11
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

tummenupp.gif Ja nog känns det som att det var många år sen Motti jobbade som frisör.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 04-12-2011, 01:49
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut .
          sedan kan jag tala om att frisörer och deras yrke förändras hela tiden men det gammla kommer alltid tillbaks hela tiden ,just nu är det inne med uppsatt hår till bröllopp och baler eller hår som är skuret med kniv mm allt det där gjorde jag för länge sedan och jag kan det än ,undrar just hur många av dagens nykläckta frisörer som har den bredden som jag har .Men det är nya tider !

Citera
          Berith
          Inlägg 04-12-2011, 09:13
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Motti @ 04-12-2011, 01:49) *
          Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut .---

Nej! Nej! Nej! Här har du väldigt fel. Hur skulle det se ut om tex den här personen i fråga hade läppstift och lite annat?! Han är ju skitsnygg precis som han är! nono.gif

Bifogad bild

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 04-12-2011, 09:25
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Berith @ 04-12-2011, 09:13) *
          Nej! Nej! Nej! Här har du väldigt fel. Hur skulle det se ut om tex den här personen i fråga hade läppstift och lite annat?! Han är ju skitsnygg precis som han är! nono.gif

Bifogad bild

Du har så rätt Berith tummenupp.gif Han är bäst naturell flirting.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 04-12-2011, 09:40
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Motti @ 04-12-2011, 01:49) *
          Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut .
          sedan kan jag tala om att frisörer och deras yrke förändras hela tiden men det gammla kommer alltid tillbaks hela tiden ,just nu är det inne med uppsatt hår till bröllopp och baler eller hår som är skuret med kniv mm allt det där gjorde jag för länge sedan och jag kan det än ,undrar just hur många av dagens nykläckta frisörer som har den bredden som jag har .Men det är nya tider !

Så du menar alltså att om jag är gråhårig så måste jag sminka mig och ta på mig krimskrams för att se "okej" ut? Nu uttryckte du dig nog lite fel igen Motti.
          Föresten fick jag visa leg på bolaget för några år sen laugh.gif Utan läppstift.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-12-2011, 09:47
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Men motti tror du verkligen att dina skönhets ideal är det enda som gäller? Smaken är, tack och lov, olika.

Det du tycker är fint, kanske en annan tycker ser förj.....gt ut.

Jag går i alla fall inte rund behängd som en julgran. Men som sagt, smaken är olika

Elisabeth

Citera
          Berith
          Inlägg 04-12-2011, 13:33
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Eva i Skåne @ 04-12-2011, 09:25) *
          Du har så rätt Berith tummenupp.gif Han är bäst naturell flirting.gif

Och du...! Han är född i maj 1961, och en annan mycket omtalad man här i många trådar är född i september 1962. Alltså ett och ett halvt år senare. Där skulle det kanske funka med läppstift för att piffa upp lite? g.gif

Bifogad bild

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 04-12-2011, 13:37
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ett rött får det väl vara i så fall smile.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 06:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon