|
Svartjobb?, En fråga till Cacki |
|
|
|
20-11-2011, 10:21
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Jag riktar det här inlägget till Cacki som ju var så väldigt upprörd och fördömande samt titt som tätt dragit upp vilken omoralisk människa jag är, en person som man absolut inte kan ha förtroende för av det skälet att jag berättat att jag en kort period använt mig av svart barnomsorg. Vad anser du om Juholts svartplåtande, visserligen var han ung och det rörde sig troligen inte om några stora pengar utan förmodligen i samma storleksordning som min svarta barnomsorg och hans extraknäck är faktiskt inget som upprör mig. Tycker bara det skulle vara intressant att få veta vad du anser Cacki. Den enda skillnaden mellan Juholts svartaffärer och mina är väl att han gjorde det enbart för egen vinning medan jag gjorde det för att behålla mitt jobb i väntan på i väntan på kommunal barnomsorg. Du har ju tydligt förklarat att du anser att jag förbrukat allt förtroende, hur ser du då på Juholt? Gita
|
|
|
|
2 sidor
1 2 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
20-11-2011, 10:28
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Jaså blandar jag ihop det kanske? Det var väl du som kom med beskyllningar att jag hade jobbat svart och tyckte det var så omoraliskt? Märkligt att samma måttstock inte gäller dig själv som ju dessutom verkar ha gott om pengar. Men varför blir jag förvånad. Hittade citaten: CITAT (Gita @ 07-12-2008, 21:00)  ...Förstår inte alls fördelen med att plocka ut kontanter från bankomaten med ett kort för att sedan betalar med kontanter, fast är det "svarta pengar" det är frågan om så är det förstås nödvändigt med kontanter som ju inte går att spåra på samma sätt som korttransaktioner Gita CITAT (Gita @ 15-02-2009, 09:05)  ...är det så att Du överlever på i huvudsak svarta inkomster...
Redigerat av Myosotis: 20-11-2011, 10:35
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
20-11-2011, 10:43
|
Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 20-11-2011, 10:28)  Jaså blandar jag ihop det kanske? Det var väl du som kom med beskyllningar att jag hade jobbat svart och tyckte det var så omoraliskt? Märkligt att samma måttstock inte gäller dig själv som ju dessutom verkar ha gott om pengar. Men varför blir jag förvånad.
Hittade citaten: Du kanske inte skulle ta citaten ur sitt sammanhang, det blir ganska obegripligt då. Om jag inte minns fel sa du dig utföra en del tjänster och alltid fick betalt i kontanter, vilket fick mig att ifrågasätta...... Gita
|
|
|
|
|
20-11-2011, 11:59
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 20-11-2011, 10:21)  Jag riktar det här inlägget till Cacki som ju var så väldigt upprörd och fördömande samt titt som tätt dragit upp vilken omoralisk människa jag är, en person som man absolut inte kan ha förtroende för av det skälet att jag berättat att jag en kort period använt mig av svart barnomsorg. Vad anser du om Juholts svartplåtande, visserligen var han ung och det rörde sig troligen inte om några stora pengar utan förmodligen i samma storleksordning som min svarta barnomsorg och hans extraknäck är faktiskt inget som upprör mig. Tycker bara det skulle vara intressant att få veta vad du anser Cacki. Den enda skillnaden mellan Juholts svartaffärer och mina är väl att han gjorde det enbart för egen vinning medan jag gjorde det för att behålla mitt jobb i väntan på i väntan på kommunal barnomsorg. Du har ju tydligt förklarat att du anser att jag förbrukat allt förtroende, hur ser du då på Juholt? Gita Jisses det där är väl ungefär som att sälja hembakat bröd på ortens marknad! Löjligt att ens dra upp en sån 30 år gammal skitsak och knappast jämförbart med att ha svart barnomsorg även om detta också var länge sen. Han kan ju inte ha tjänat så många kronor om han sålde dom för en tia styck, om det priset ens räcker till vad bilderna kostade att framställa.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
20-11-2011, 12:25
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2011, 11:59)  Jisses det där är väl ungefär som att sälja hembakat bröd på ortens marknad! Löjligt att ens dra upp en sån 30 år gammal skitsak och knappast jämförbart med att ha svart barnomsorg även om detta också var länge sen. Han kan ju inte ha tjänat så många kronor om han sålde dom för en tia styck, om det priset ens räcker till vad bilderna kostade att framställa. Tror du verkligen jag tjänade något på ett par månaders svart barnomsorg, eftersom jag då var ung och lågavlönad blev det naturligtvis väldigt mycket billigare när jag väl var framme i kön och fick kommunal barnomsorg med en avgift baserat på inkomsten. Ja, jag kunde ju behålla min fasta anställning förstås, det var väl i så fall vinsten, både för mig och för skattebetalarna. Och jag tycker naturligtvis Juholts plåtande är en skitsak, inget att bli upprörd över precis som jag tycker att svart barnomsorg några månader medan man står i kö för kommunal omsorg inte heller är något att skrika högt över. Intressant och ganska förutsebart är dock att t.ex. du inte ser till handlingen utan till vem det är som utför den Gita.
|
|
|
|
|
20-11-2011, 12:50
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Tycker inte heller det är något att skrika högt över din svartbetalda barnomsorg, det var väl mer regel än undantag på den tiden att det gick till så även om jag själv inte behövde göra så. Det som upprör är nog inte så mycket att du inte hade någon annat möjlighet utan mer din attityd att det skulle vara ok. Det är inte och var inte ok att betala svart även om nöden inte har någon lag. Den där sista meningen stämmer inte alls men du kan tydligen inte skriva ett enda inlägg utan att vara nedlåtande.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
20-11-2011, 13:06
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2011, 12:50)  Tycker inte heller det är något att skrika högt över din svartbetalda barnomsorg, det var väl mer regel än undantag på den tiden att det gick till så även om jag själv inte behövde göra så. Visst var det så, och det har jag hävdat om och om igen, så tack för din ärlighet. Dock tycker jag fortfarande att alla vi som hade det som enda alternativ på inget sätt behöver skämmas. Mitt inlägg vände sig till Cacki som i inlägg efter inlägg fråntagit mig all trovärdighet vad än frågan gällt p.g.a några månaders svart barnomsorg för mer än trettio år sedan. Jag är bara så nyfiken hur hon ser på Juholts lilla extraknäck. Gita
|
|
|
|
|
20-11-2011, 15:09
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Själv tyckte jag kommentarerna/reaktionerna var betydligt roligare att läsa, än själva artikeln. "Fredrik 2011-11-18 06:57
Oj, vilket scoop! Seriöst, finns det inget viktigare att skriva om än detta? Detta sagt av en som röstar SD 2014..." "Nykter iakttagare 2011-11-17 21:04
Perspektiven i dagens politiska dialog är hisnande. Här ser vi en intensiv debatt om en person som sålde jultidningar (eller något snarlikt) för flera decennier sedan. Detta skedde definitivt långt innan vår nuvarande statsminister skrev en pamflett med titeln "Det sovande folket". Samme statsminister är i full färd med att slumpa bort vård skola och omsorg till sina bidragsgivare, som i sin tur slussar ut våra skattepengar till skatteparadis.""Moderat 2011-11-17 19:25
Nyliberalerna dränerar det svenska samhället med uppskattningsvis 130 miljarder varje år genom tvivelaktiga skattesänkningar. Miljarder som skulle göra bättre nytta inom vård, skola och omsorg. Nu hamnar dessa pengar mest hos de redan välbeställda. 1% av befolkningen äger 60% av alla tillgångar. Låt Juholt vara och ägna er i stället för att syna högerns makthavare och politik!""Grek 2011-11-17 19:20
De stora skurkarna som Reinfeldt och Co som genom lagstiftning sänkt sin löneskatt med 200-tusen per år och dränerar välfärden är det ingen som reagerar för. Pågående paragdimskifte sker utan att det "dumma" svenska folket fattar något utan tror att välfärden fortfarande är allmän och bra. Ilusionsnumret kommer att ta slut och uppvaknandet blir lika svårt här som i Grekland."
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
20-11-2011, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (xlxl67 @ 20-11-2011, 15:33)  Tjejer nu tycker jag ni tar varandra i handen och sjunger "We shall overcome" ... Finns väl ingen här som inte gjort något fel någongång så Myosotis/Gitas svartjobb/svartstädhjälp borde vara preskiberade för länge sedan. Inget fel, riktigt eller påstått, är för litet eller för gammalt för att inte kunna blåsas upp till en ballong nu när den amerikanska vägen att svärta ner motståndarna kommit hit.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
20-11-2011, 15:46
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Påminn mig inte om stackars Friggebo!  Hon var ju knappast någon fredsskapare, hur väl hon än ville.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
20-11-2011, 15:58
|

Medlem

|
Friggebo har lämnat två avtryck i historen, en sång och ett litet hus.
--------------------
|
|
|
|
|
20-11-2011, 17:32
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2011, 15:40)  Inget fel, riktigt eller påstått, är för litet eller för gammalt för att inte kunna blåsas upp till en ballong nu när den amerikanska vägen att svärta ner motståndarna kommit hit. Är inte England en god etta när det gäller att svärta ner o förlöjliga politiker o kungahus. Där ligger nog Usa i lä misstänker jag.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
20-11-2011, 18:46
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2011, 15:40)  Inget fel, riktigt eller påstått, är för litet eller för gammalt för att inte kunna blåsas upp till en ballong nu när den amerikanska vägen att svärta ner motståndarna kommit hit. Jo jag gillar inte häxjakten på Juholt heller o hoppas media lär av detta. CITAT (Blomstertanten @ 20-11-2011, 15:39)  Är du inte rädd för att bli lynchad?  Här är det väl ingen som bråkar?  CITAT (Red Top @ 20-11-2011, 15:46)  Påminn mig inte om stackars Friggebo!  Hon var ju knappast någon fredsskapare, hur väl hon än ville.  Kan forfarande inte se på detta klipp. Det är för smärtsamt. Är det inte en kristen sång också och där kabaliken var fanns väl mest muslimer?
|
|
|
|
|
20-11-2011, 19:28
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 20-11-2011, 17:32)  Är inte England en god etta när det gäller att svärta ner o förlöjliga politiker o kungahus. Där ligger nog Usa i lä misstänker jag. Vi får kolla målfotot. CITAT (xlxl67 @ 20-11-2011, 18:46)  Kan forfarande inte se på detta klipp. Det är för smärtsamt. Är det inte en kristen sång också och där kabaliken var fanns väl mest muslimer?  Så var det nog. Men man kan väl inte kräva att politiker skall kunna skilja på det.
--------------------
|
|
|
|
|
26-11-2011, 20:12
|
Medlem

|
Vad tycker du då Cacki? Gita
|
|
|
|
|
26-11-2011, 20:37
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en specifik medlem... Varför inte ta personlig kontakt då via PM eller mail?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
26-11-2011, 21:15
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Aqvakul @ 26-11-2011, 20:37)  Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en specifik medlem... Varför inte ta personlig kontakt då via PM eller mail? Kan bara hålla med
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|