|
|
  |
Raset fortsätter, Alliansen övr 50% |
|
|
|
05-12-2011, 14:18
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Varför är det så viktigt med anonymitet? Skall man inte stå för vad man säger och skriver? Jag är övertygad om att klimatet på Odla hade varit mycket bättre om alla hade vetat vem som skrev här. Man behöver inte skriva ut namn och adress, det skulle räcka med att admin känner till det. Det finns en möjlighet att göra en personbeskrivning under sina anteckningar också. Har man politiska uppdrag borde det nog stå där. Mycket lämpligt är att inte skriva något man inte skulle kunna framföra muntligt. Jag betvivlar att Gita skulle kunna stå öga mot öga med Juholt och exempelvis säga att han är en pajas eller clown, och det gäller fler. Det är så lätt att vräka ur sig en massa galla under anonymitetens skydd. Vad jag citerade här var enbart det som alla skulle kunna leta upp, citatfunktionen finns väl för att kunna användas och likaså sökfunktionerna?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:28
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Jag skulle med tillfredsställelse, öga mot öga, tala om för Juholt vad jag tycker om hans sätt att haverera ett hedervärt gammalt parti. Jävla pajas och småpåve! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:29
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Fenja @ 05-12-2011, 14:28)  Jag skulle med tillfredsställelse, öga mot öga, tala om för Juholt vad jag tycker om hans sätt att haverera ett hedervärt gammalt parti. Jävla pajas och småpåve! Mvh Fenja Raset började med Göran Persson, störrre hycklare och maktmänniska får man leta efter...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:33
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2011, 13:00)  Nä, men det satt gott.  Det visar dock att hennes sätt att angripa övriga medlemmar inte är en nyhet. Det gäller att försöka trycka ner andra gnom att hacka på deras sätt att skriva, deras rätt att ha åsikter mm. Så gott som aldrig att diskutera sakfrågan. Beträffande anonymiteten så är det bara att kontrollera hennes första inlägg som Gita, där står det i klartext. Öppet för vem som helst. Beträffande vädjanden så har sådana klingat förgäves, att respektera rubriker och innehåll och dylikt. Det har bara kommit ett näbbigt svar att hon har minsatt rätt att skriva vad och var hon vill, det är yttrandefrihet blabla. Du förnedrar verkligen dig själv.....om dina tilltag inte känts så obehagliga för mig skulle jag tyckt rejält synd om dig. Men om du i all din ynkedom tror att du fortsättningsvis får sprida din dynga oemotsagd så tar du ordentligt fel. Gita
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:40
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2011, 14:29)  Raset började med Göran Persson, störrre hycklare och maktmänniska får man leta efter... Det håller jag inte med om, vad man nu än kan tycka om Göran Persson så hade han kvaliteter som landsfader och partiet var i regeringssits under honom i tio år. Jag tror faktiskt att jag tycker bättre om honom så här i efterhand... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:42
|

Medlem

|
När jag var ung sa man ofta: "Den som sig i leken ger, den får leken tåla.." Gäller kanske inte alltid, men ganska ofta....
--------------------
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:42
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-12-2011, 14:33)  Du förnedrar verkligen dig själv.....om dina tilltag inte känts så obehagliga för mig skulle jag tyckt rejält synd om dig. Men om du i all din ynkedom tror att du fortsättningsvis får sprida din dynga oemotsagd så tar du ordentligt fel. Gita Och om tror att dina ord på något sätt skulle påverka mig så tror du grundligt fel. För mig är du bara en gapig moderatpropagandist och bråkstake. Jag sprider ingen dynga, jag bara kastar tillbaka skiten du vräker ur dig om allt och alla. Jag har fö inte spridit någonting här och nu, jag har bara hänvisat till dina egna ord. Om de inte passar får du ställa dig vid en spegel och skälla ut din spegelbild.
--------------------
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:43
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Fenja @ 05-12-2011, 14:40)  Det håller jag inte med om, vad man nu än kan tycka om Göran Persson så hade han kvaliteter som landsfader och partiet var i regeringssits under honom i tio år. Jag tror faktiskt att jag tycker bättre om honom så här i efterhand... Mvh Fenja göran persson var en klippa, en av de största och bästa politiker vi haft i sverige. tyvärr blev han självgod och hemmablind mot slutet.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:51
|

Medlem

|
GP var en duktig finansminister. Men en statsminister utan visioner blir till slut maktfullkomlig och självgod... Med Anna Lindh eller Margot Wallström vid rodret hade partiet behållt sin vitalitet...
--------------------
|
|
|
|
|
05-12-2011, 14:54
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2011, 14:51)  GP var en duktig finansminister. Men en statsminister utan visioner blir till slut maktfullkomlig och självgod... Sakta men säkert är Reinfeldt på väg mot samma öde. Socialdemokraternas fall bromsas upp. DN
|
|
|
|
|
05-12-2011, 15:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Anma @ 05-12-2011, 14:54)  Sakta men säkert är Reinfeldt på väg mot samma öde. Socialdemokraternas fall bromsas upp. DN Vi får väl hoppas att statsministern, till skillnad mot Juholt, inser när klockan är slagen och lämnar över styret till någon ny talang. Föryngring ger vitalitet, förgubbning ger stagnation eller rent av nedgång som i S fall.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
05-12-2011, 15:57
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2011, 14:42)  Och om tror att dina ord på något sätt skulle påverka mig så tror du grundligt fel. För mig är du bara en gapig moderatpropagandist och bråkstake. Jag sprider ingen dynga, jag bara kastar tillbaka skiten du vräker ur dig om allt och alla. Jag har fö inte spridit någonting här och nu, jag har bara hänvisat till dina egna ord. Om de inte passar får du ställa dig vid en spegel och skälla ut din spegelbild. Hur dum får man bli? Du verkar tro att det var själva citatet som stör mig, inte dugg för jag står för allt jag skrivit,,fast det hade väl kanske sagt mer om du också lagt ut det inlägg jag svarade på eller hur? Hade du dessutom plockat bort mitt namn eller ersatt det med min signatur hade det varit helt OK.Att jag inte vill skylta med mitt namn beror på att det där ute i internetvärlden finns en och annan tok som precis som du helt saknar omdöme. Och det är ganska obehagligt med hot från personer som refererar till Odlas Forum på min och mina barns mail. Det var ju också någon, dock inte jag, vars arbetsgivare fick obehagliga mail med referens till Odlas Forum. Men som sagt att försöka få dig att inse något som helst, oberoende vad, är meningslöst. Och om tror att dina ord på något sätt skulle påverka mig så tror du grundligt fel. För mig är du bara en gapig dumskalle. gita
|
|
|
|
|
05-12-2011, 16:07
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Att rota i gamla inlägg o oförrätter kan det vara ett nöje? Jaja där ser man.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
05-12-2011, 16:16
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (gnon49 @ 05-12-2011, 15:50)  Vi får väl hoppas att statsministern, till skillnad mot Juholt, inser när klockan är slagen och lämnar över styret till någon ny talang. Föryngring ger vitalitet, förgubbning ger stagnation eller rent av nedgång som i S fall.  Juholt vill se en föryngring i partiet. Detta uttryckte han mycket klart i sitt tal i helgen så nu är du nog ute och trampar vatten!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
05-12-2011, 16:24
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Nog kan man prata om föryngring i det socialdemokratiska partiet, varenda person där med erfarenhet har ju snart sållats bort i maktstriderna...
|
|
|
|
|
05-12-2011, 16:24
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-12-2011, 15:57)  Hur dum får man bli? Du verkar tro att det var själva citatet som stör mig, inte dugg för jag står för allt jag skrivit,,fast det hade väl kanske sagt mer om du också lagt ut det inlägg jag svarade på eller hur? Hade du dessutom plockat bort mitt namn eller ersatt det med min signatur hade det varit helt OK. Att jag inte vill skylta med mitt namn beror på att det där ute i internetvärlden finns en och annan tok som precis som du helt saknar omdöme. Och det är ganska obehagligt med hot från personer som refererar till Odlas Forum på min och mina barns mail. Det var ju också någon, dock inte jag, vars arbetsgivare fick obehagliga mail med referens till Odlas Forum. Men som sagt att försöka få dig att inse något som helst, oberoende vad, är meningslöst. Och om tror att dina ord på något sätt skulle påverka mig så tror du grundligt fel. För mig är du bara en gapig dumskalle. gita Märkligt, detsamma gäller min uppfattning om dig.  Om man får obehag efter att ha skrivit på nätet kanske det beror på VAD man skrivit och HUR? Du behöver bara skriva ett inlägg så får du skit av det, lite självkritik skulle kanske inte skada? Jag har aldrig fått något sådant men det kanske beror på att jag håller en relativt låg profil, åtminstone i jämförelse med dig. Så var det det där med personangrepp. Jag hittar fyra stycken. Försök undvik sånt, det fungerar inte som nedtryckningsmedel på nätet och är bara fånigt. Vilka? Här: "Hur dum får man bli?","precis som du helt saknar omdöme","att försöka få dig att inse något som helst, oberoende vad, är meningslöst","För mig är du bara en gapig dumskalle"
--------------------
|
|
|
|
|
05-12-2011, 16:46
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2011, 16:24)  Märkligt, detsamma gäller min uppfattning om dig.  Om man får obehag efter att ha skrivit på nätet kanske det beror på VAD man skrivit och HUR? Du behöver bara skriva ett inlägg så får du skit av det, lite självkritik skulle kanske inte skada? Jag har aldrig fått något sådant men det kanske beror på att jag håller en relativt låg profil, åtminstone i jämförelse med dig. Så var det det där med personangrepp. Jag hittar fyra stycken. Försök undvik sånt, det fungerar inte som nedtryckningsmedel på nätet och är bara fånigt. Vilka? Här: "Hur dum får man bli?","precis som du helt saknar omdöme","att försöka få dig att inse något som helst, oberoende vad, är meningslöst","För mig är du bara en gapig dumskalle" Ser du inte att jag kopierat "För mig är du bara en gapig moderatpropagandist och bråkstake" att jag bytt ut ett ord i ditt påhopp gör det väl inte till mera "påhopp" Hur dum får man bli? Du verkar ju tro att det är citatet i sig jag reagerade emot och då är du verkligen korkad, ett konstaterande bara. Men för all fortsätt att på den inslagna vägen om du tror dig vinna något på det, jag struntar fullständigt i dig för utanför forumet (som på intet sätt är representativt för verkligheten) har du varken inflytande eller betydelse. So Long! Gita
Redigerat av Gita: 05-12-2011, 16:50
|
|
|
|
|
05-12-2011, 17:14
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-12-2011, 16:46)  Ser du inte att jag kopierat "För mig är du bara en gapig moderatpropagandist och bråkstake" att jag bytt ut ett ord i ditt påhopp gör det väl inte till mera "påhopp" Hur dum får man bli? Du verkar ju tro att det är citatet i sig jag reagerade emot och då är du verkligen korkad, ett konstaterande bara. Men för all fortsätt att på den inslagna vägen om du tror dig vinna något på det, jag struntar fullständigt i dig för utanför forumet (som på intet sätt är representativt för verkligheten) har du varken inflytande eller betydelse. So Long! Gita Nog noterade jag att du tagit intryck av mitt inlägg men om sätter likhetstecken mellan "moderatpropagandist" och "dumskalle" så tyder det inte på någon större aktning för moderater.  Tänkte bara tillägga att när du använder ordet "dum" är det värre än både moderatpropagandist och bråkstake.
Redigerat av Gossen Ruda: 05-12-2011, 17:33
--------------------
|
|
|
|
|
05-12-2011, 18:42
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2011, 17:14)  Nog noterade jag att du tagit intryck av mitt inlägg men om sätter likhetstecken mellan "moderatpropagandist" och "dumskalle" så tyder det inte på någon större aktning för moderater.  Tänkte bara tillägga att när du använder ordet "dum" är det värre än både moderatpropagandist och bråkstake. Du kanske inte inser det, men du är ett ganska intressant studieobjekt såsom representant för en minoritet inom en redan ganska liten minoritet. Så kanhända jag kommer att kasta in en pinne i brasan då och då för att bekräfta vissa teorier vad din sort hugger på och hur de hugger. Gita
|
|
|
|
|
05-12-2011, 18:46
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ni är roliga ni två....så olika men ändå så lika
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|