CITAT (Huggorm @ 29-11-2011, 09:53)

Och det är nog tur för Obama att Schwarzenegger inte är född i USA
Han var nog den ende republikan som kunde ha besegrat Obama i förra valet. Men han är inte väl sedd inom republikanerna - han anses vara för liberal, om han inte var så väldigt populär skulle han kallas för "rino" (republican in name only) och stå på Tea Party'ts lista över kandidater som ska sparkas ut.
Inom parentes sagt vete fan vad som hänt med USA i allmänhet och republikanerna i synnerhet. Jag kan inte på rak arm påminna mig nån enda annan gång i historien ett politiskt parti gått från att vara ett normalt konservativt parti till nåt slags hysteriskt populistiskt religiöst missnöjesparti. Jag menar, deras huvudfrågor just nu är att: likställa abort med mord (det sitter kvinnor i fängelse just nu för att de haft missfall!), avskaffa alla former av miljöskydd, tillåta oljeborrning överallt, avskaffa all reglering av vapeninnehav, avskaffa all statligt finansierad forskning förutom militär forskning, avskaffa inkomstskatt, sänka företagsskatt, avskaffa socialhjälp, avskaffa Obamas' sjukvårdsreform, och sparka ut alla invandrare.
I debatterna nu nyligen fick kandidater mest applåder när de sa saker som att barn till olagliga invandrare inte skulle få akutsjukvård, och folk som inte kunde betala sin egen sjukförsäkring skulle man låta dö.
Hela partiet har blivit Mogens Glistrup på LSD, liksom. För all del, Bröderna Koch spenderar hundratals miljoner på att påverka, men ändå, hur får man vanliga människor att applådera en politik att sjuka småbarn ska dö på gatan bara för att de inte har uppehållstillstånd?
CITAT (Jan Lindgren @ 29-11-2011, 10:41)

I Sverige har en inkompetent regering lagt ner Barsebäck
Ja, det var oerhört, fantastiskt, dumt. Ren kapitalförstöring, och tillochmed Centern verkar nu mer inse det.
Å andra sidan verkar kraftbolagen inte intresserade av att producera överskott på el, eftersom det leder till priskonkurrens, utan föredrar att producera så lite som möjligt för att få så höga priser som möjligt (och förstås konstant höja den otroligt lönsamma nätkostnaden).