Just det -vad är sämst eller mest pinsamt med ditt växthus ? Regnar det in eller slår du huvudet i dörrkarmen varje gång du passerar ? Berätta gärna om era växthuserfarenheter så lär vi oss av varandra och kanske får oss ett gott skratt (förlåt) -ja mena medlidande

Sätt gärna med ett foto av ditt växthus, om du har, och en kort kommentar.
Jag börjar med mitt växthus. Växthuset färdigställdes inför odlingssäsongen 2011 och har nu varit i användning en hel säsong. Hittills har jag irriterat mig på följande detaljer:
- dörren skevar något fruktansvärt, såpass att katten slinker in (vems e katten förresten?)
- växthuset saknar hyllor längs väggarna
- grannarna hälsar nyfiket på i växthuset precis när man har slumrat till bakom tomatplantorna
- avsaknad av automatisk bevattning
- vädringsluckorna borde vara större och effektivare
v_xthus1.jpg ( 411.34k )
Antal nedladdningar: 73Mitt lilla växthus som ännu vid fototidpunkten inte var färdigställd. Vill minnas att denna bild togs i maj i år. Växthuset är byggt av gamla fönster och taket av 10 mm cellplast. Hängrännan (vattenrännan) är återanvänd liksom droppbleckena ovanför gavelfönstrena (upp-och-ner-svängd vattenränna). Man tager vad man haver och kanske det blir nåt av det till sist.