Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har jag gjort bort mig ni igen!, Behöver ett garv.
          katti
          Inlägg 26-03-2004, 09:56
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 607

I och för sig inte jag som gjort bort mig men iallafall, en tjej som nyligen flyttat hit (piteå) från Göteborg hade fått jobb strax utanför stan tänkte att hon skulle spara lite pengar genom att åka buss till jobbet.. Så glad i hågen gick hon ut och ställde sig vid en busshållsplats och väntade.... och väntade... och väntade..
          Till slut så gick hon till jobbet och blev mäkta utskrattad när hon kom dit och förklarade vad som hade hänt.. (för er som inte bor i mindre stad... bussarna går max en gång i timmen och det är ingen som bara går ut och ställer sig och väntar på att en buss ska komma... isådanafall kan man nog räkna med lite förfrusna tår och nästippar. Här är det nog bara skolungdomar, personer utan körkort och personer som av någon annan anledning inte kan köra som åker buss).

Citera
          Zanna
          Inlägg 26-03-2004, 10:34
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 385
          Medlem nr: 2 794

CITAT (katti @ 26-03-2004, 09:56)
          I och för sig inte jag som gjort bort mig men iallafall, en tjej som nyligen flyttat hit (piteå) från Göteborg hade fått jobb strax utanför stan tänkte att hon skulle spara lite pengar genom att åka buss till jobbet.. Så glad i hågen gick hon ut och ställde sig vid en busshållsplats och väntade.... och väntade... och väntade..
          Till slut så gick hon till jobbet och blev mäkta utskrattad när hon kom dit och förklarade vad som hade hänt.. (för er som inte bor i mindre stad... bussarna går max en gång i timmen och det är ingen som bara går ut och ställer sig och väntar på att en buss ska komma... isådanafall kan man nog räkna med lite förfrusna tår och nästippar. Här är det nog bara skolungdomar, personer utan körkort och personer som av någon annan anledning inte kan köra som åker buss).

Det här fick mig att tänka på en kompis som en period pendlade mellan Luleå och Arjeplog/Arvidsjaur (kommer inte ihåg vilket). Hon såg en Statoil-station mitt ute längs vägen och tyckte det var konstigt för hon hade inget minne av att den stått där tidigare. Men, en dag svängde hon in för att tanka... då visade det sig att det var kulisser till filmen Jägarna!!! Vad vi har skrattat åt detta!

--------------------
          Susanne zon 3 (4)

Citera
          Fredi
          Inlägg 26-03-2004, 11:08
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem nr: 2 816

En kompis hade precis flyttat in i en ny lägenhet och jag och två andra kompisar var på väg dit för att inflyttningsfesta. Vi hade fått en vägbeskrivning och dessutom fått reda på att namnet på dörren ännu inte var utbytt. Glada i hågen ringer vi på och kliver in i lägenheten. Jag var nödig och dyker in på toaletten medans mina två kumpaner går in i köket för att kyla medhavd dryck. Ingen reflekterar över att det är knäpptyst i lägenheten förrän tystnaden bryts av en mycket upprörd äldre herre som skriker "VAD IN I H-E GÖR NI HÄR! UUUUUT!!!". Mina kompisar samlar sig snabbt och försvinner ut vilt ursäktande sig. Den äldre herren slänger igen ytterdörren med en smäll samtidigt som jag tittar ut från toaletten... Det fanns inte mycket annat att göra än att be om ursäkt och tassa ut från lägenheten. I dörren stannade jag och erbjöd den äldre herren en öl som ursäkt, men han var inte intresserad.

Vår nyinflyttade kompis bodde i lägenheten ovanför.

Citera
          Ewa L
          Inlägg 26-03-2004, 13:59
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Evelinas fadäs fick mig att våga berätta det som nog är det värsta som hänt mig.

Tänk er mig som 17-åring och nyförlovad! Skulle presenteras för hans släkt för första gången. Till saken är att de var fri-religiösa hela bunten och mycket misstänksamma till varför vi hade förlovat oss så tidigt. Var vi "tvungna"?

Alltnog; stor buffémiddag och jag går runt och plockar för mig, men ser att väldigt många sneglar på min midjelinje (som på den tiden var mycket smal). Då slår mig tanken — under "den lilla svarta" har jag en underkjol som var lite för lång, alltså har jag knövlat upp den i midjan. För att undvika fler blickar säger jag alltså detta mycket högt. Men precis som jag skulle säga "knövla", kom jag på att det inte lät så fint utan skule byta ut det mot "rulla" istället. Resultatet blev katastrof!! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon