Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334
Ja - vi dricker mycket vin - vi är barnlösa och bryr oss lite i det som är framför oss - vi lever i nu, så brukar vi säga. Men ett råd undvik ett boxvin som heter Appassimento Castelforte - inte gott - inte bra, det var ett dumt impulsköp av mig i veckan.
Brukar du köpa boxviner?
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
OM jag gör :)livets vatten för mig .Har ju mycket värk och tar man ett par glas vin så försvinner värken och lederna blir som nya faktiskt ! kan nog hoppa Hare om jag skulle få lust Men man får absolut inte blanda värktabletter med alkohol
Medlem
Ja då ska det vara den där Päronlikören Sante` som bränner till i gomen ,annars är likör för sött för mig .Men en god Wiskey är inte fel ibland Har tryckt i mig en påse Tomteskum i kväll också
Medlem
Den frågan var knepig antar att den traditionella Julstjärnan är en favo ;)men sista åren har jag upptäckt Amarylisen också :)finns ju hur många färger och utsende som helst .Måste säga att Julrosen är fin också !
Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334
Det jag gillar bäst är när bordet i matrummet har sin duk och löpare på (inte så väldigt juliga) plus två mycket vackra jultallrikar från Gustavsberg på bordet - lite apelsiner på tallrikarna och så ett brinnande ljus i mitten. Granen och glittret och allt det andra 'krafset' är jag lika gärna utan.
Gillar du blodapelsiner?
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)