Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jonas Sjöstedt vald till ny partiledare.
          Piccante
          Inlägg 21-01-2012, 01:24
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 21-01-2012, 00:47) *
          Markus H !man får väl lov att börja någon stanns som tex i Vänstern .De flesta journalister är överens om att han är en kariarist !man kan väl hoppa över till bättre statusvad tiden lider .

Ibland framstår du som helt insnöad och utan verklighetsförankring. Man kan inte gå från tonpolitiker och partiledare för ett parti till ett annat hur som helst (med undantag för Schyman men det var ju ingen karriär att gå från ett riksdagsparti till att leda ett på 0,2%).
          Jonas S, var ledande företrädare för nej-sidan inför folkomröstningen om EU 1994, han var en av de mest kryssade kandidaterna till EU-parlamentet och då var V 3e största parti. Tror du inte att en överväldigande majoritet av kongressledamöterna valde honom för att de ser honom som en ytterst kompetent politiker????

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 21-01-2012, 01:34
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Alla politiker har väl något att vinna på att göra karriär inom politiken !titta bara på deras arvoden och pension i vilket parti de än tillhör !Och sedan tycker jag det är lite lågt att kalla mig för insnöad och att jag dessutom inte skulle ha någon verklighetsförankring !jag är 59 år gammal och har set och upplevt en hel del under mina år och har stenkoll på världen runt mig .Men mina upp fattnigar och värderingar prackar jag inte på andra jag bara utrycker vad jag står i mina värderingar.Sist vad jag minns så är Sverige ett fritt land där alla ha rätt att ha en åsikt sin egen till och med !

Citera
          Anma
          Inlägg 21-01-2012, 01:49
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag tror att jag för första gången ska rösta på samma parti som maken min år 2014.

Citera
          Motti
          Inlägg 21-01-2012, 02:04
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Då lär du och din man rösta borgeligt eller på vänstern men de borgeliga kommer att stå starka i många år till !

A men Kryddan 03 smiley_small_hug.gif hur visste du att det var dom jag tänkte på rolleyes.gif Karies och Baktus wub.gif mina bardomsvänner ju !

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 21-01-2012, 02:51
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Motti @ 21-01-2012, 02:04) *
          Då lär du och din man rösta borgeligt eller på vänstern men de borgeliga kommer att stå starka i många år till !

A men Kryddan 03 smiley_small_hug.gif hur visste du att det var dom jag tänkte på rolleyes.gif Karies och Baktus wub.gif mina bardomsvänner ju !

Jag tror inte att Karius blir särskilt glad över att du stavar hans namn fel... Men du kanske har löständer och behöver inte bry dig? Annars skulle jag nog borsta ordentligt om jag vore du.

Redigerat av Kryddan03: 21-01-2012, 02:55

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 04:54
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 20-01-2012, 15:44) *
          Det hade väl varit en önskedröm för dig giggle.gif men aldrig att han hade ställt upp för moderatpolitiken.

Nu var det ju inte mig och mina preferenser vi diskuterade, f.ö har jag aldrig tillhört Palmes beundrarskara, men jag har uppfattat honom som intelligent nog för att se och förstå samhällsförändringar, tillräckligt intelligent för att uppfatta vindriktningen och segla med vinden. Socialdemokratin var ju under många årtionden en säker väg till toppositioner, vilket väl kanske var det som främst drev Palme. Kartan ser helt annorlunda ut i dag än på 60 - 70-talet därför är det inte helt otroligt att han satsat på t.ex. moderaterna i stället. Något som f.ö. ,dock inte i lika framskjuten position, hans bror Claes Palme gjorde.
          Gita

Redigerat av Gita: 21-01-2012, 04:55

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 05:13
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Motti @ 21-01-2012, 01:34) *
          Alla politiker har väl något att vinna på att göra karriär inom politiken !titta bara på deras arvoden och pension i vilket parti de än tillhör !Och sedan tycker jag det är lite lågt att kalla mig för insnöad och att jag dessutom inte skulle ha någon verklighetsförankring !jag är 59 år gammal och har set och upplevt en hel del under mina år och har stenkoll på världen runt mig .Men mina upp fattnigar och värderingar prackar jag inte på andra jag bara utrycker vad jag står i mina värderingar.Sist vad jag minns så är Sverige ett fritt land där alla ha rätt att ha en åsikt sin egen till och med !

Motti, jag håller med dig i somligt du framför i annat tycker jag du har fel, MEN jag tycker det är BEDRÖVLIGT hur du blir bemött av ett antal skribenter här.
          Nu tycker ju jag och säkert många med mig att deras hela tiden upprepade försök att göra sig lustiga över och
          förnedra i stället för att bemöta i sak håller väldigt låg nivå och säger betydligt mer om dem själva än vad det säger om dig.
          Sen är det ju faktiskt så att på just detta forum så är dina och mina värderingar i minoritet, ute i verkligheten är det ju precis tvärtom.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 05:26
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (Markus_H @ 21-01-2012, 01:24) *
          Ibland framstår du som helt insnöad och utan verklighetsförankring. Man kan inte gå från tonpolitiker och partiledare för ett parti till ett annat hur som helst (med undantag för Schyman men det var ju ingen karriär att gå från ett riksdagsparti till att leda ett på 0,2%).
          Jonas S, var ledande företrädare för nej-sidan inför folkomröstningen om EU 1994, han var en av de mest kryssade kandidaterna till EU-parlamentet och då var V 3e största parti. Tror du inte att en överväldigande majoritet av kongressledamöterna valde honom för att de ser honom som en ytterst kompetent politiker????

Nja, visst går det väl att byta parti och ändå nå ganska höga positioner, se t.ex Anders Wijkman, Marit Paulsen Per Garthon m.fl.
          Beträffande JS så visst är han kompetent och dessutom trevlig, men han kommer ju aldrig att få något avgörande inflytande om han inte byter parti förstås. Han skulle ju kunna bli en perfekt efterträdare till Juholt och kanske hjälpa S att få tillbaka lite värdighet efter sista årets fria fall.

Nåja, betr. JS som partiledare för S så skämtar jag (med lite allvar bakom).
          Gita

Redigerat av Gita: 21-01-2012, 05:28

Citera
          herkules
          Inlägg 21-01-2012, 09:16
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Motti @ 21-01-2012, 01:34) *

faktum är att du har NOLL KOLL på omvärlden och politiken, du verkar leva i en småländsk glasbubbla.
          småländskt glas är jättevackert men jag tror inte att man ser verkligheten igenom det.

Redigerat av herkules: 21-01-2012, 09:16

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 10:12
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (herkules @ 21-01-2012, 09:16) *
          faktum är att du har NOLL KOLL på omvärlden och politiken, du verkar leva i en småländsk glasbubbla.
          småländskt glas är jättevackert men jag tror inte att man ser verkligheten igenom det.

På tal om glas......det är inte så klokt att kasta sten när man sitter i glashus!
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-01-2012, 10:34
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 10:12) *
          På tal om glas......det är inte så klokt att kasta sten när man sitter i glashus!
          Gita

Nä just det!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 21-01-2012, 10:37
          Länk hit: #152

Gäster

Gita

...alltid trevligt med slagfärdighet och nytänkande biggrin.gif

....allvarligt Gita, hur kan du sitta och försvara något så lågt som att sätta en psykiatrisk diagnos på någon man ogillar? Är det att diskutera politik?

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 10:49
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 21-01-2012, 10:37) *
          ...alltid trevligt med slagfärdighet och nytänkande biggrin.gif

....allvarligt Gita, hur kan du sitta och försvara något så lågt som att sätta en psykiatrisk diagnos på någon man ogillar? Är det att diskutera politik?

Fast nu har du nog inte läst hela tråden för då skulle du sett att jag anser det livsfarligt att sätta diagnoser om man inte är läkare.
          Om du går tillbaka i tråden tror jag du hittar inlägg där Reinfeldt också blivit kallad psykopat och då utan någon tagit fram storsläggan mot diagnosställaren. Naturligtvis är det precis lika fel att kalla Juholt psykopat som det är att kalla Reinfeldt detsamma.

(Hihi.......Får man kalla Juholt "klantarsel"? )
          Gita
          P.s Gunilla, jag vet att jag är skyldig dig ett svar på ditt långa och välformulerade inlägg, men jag har inte haft tid och nu har jag inte ork att formulera något vettigt även om jag inte delar dina åsikter.
          Jag återkommer så småningom, jag lovar. D.s

Redigerat av Gita: 21-01-2012, 10:54

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 21-01-2012, 10:59
          Länk hit: #154

Gäster

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 10:49) *
          (Hihi.......Får man kalla Juholt "klantarsel"? )

Visst får man det wink.gif men är det inte ett fattigdomsbevis?

Citera
          herkules
          Inlägg 21-01-2012, 11:31
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

Gita

jag har aldrig gjort det men det verkar inte så klokt nej. möjligtvis kan det kanske inte vara så farligt om man klätt sig i folie innan.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 16:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon