Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jonas Sjöstedt vald till ny partiledare.
          Anma
          Inlägg 07-01-2012, 17:56
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 16:42) *
          Dom flesta reagerar nog mer på höjd skatt än höjd kostnad hos bilprovningen som man besöker en gång per år. En obetydlig kostnad i den totala bilkalkylen.
          Höjda bensinpriser däremot kan bli kostsamt ur väljarsynpunkt kanske. Men då är det nog mer MP o ev. V som ligger risigt till. Om nu V vill utmana MP om etiketten "miljöparti".

Sossarna till exempel vill inte höja skatten för arbetare.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-01-2012, 18:01
          Länk hit: #62

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 07-01-2012, 17:56) *
          Sossarna till exempel vill inte höja skatten för arbetare.
          Nej, de är väll rädda om de få röster de fortfarande har kvar. Men de hade garanterat inte sänkt skatten för arbetare till nuvarande nivå heller om inte alliansen tagit makten.

Citera
          Anma
          Inlägg 07-01-2012, 18:05
          Länk hit: #63

Medlem

CITAT (Huggorm @ 07-01-2012, 18:01) *
          Nej, de är väll rädda om de få röster de fortfarande har kvar. Men de hade garanterat inte sänkt skatten för arbetare till nuvarande nivå heller om inte alliansen tagit makten.

Sjukförsäkringen hade inte sett ut som den gör heller, bland andra försämringar i välfärden. En massa statliga bolag hade inte heller sålts ut, bolag som genererade pengar till statskassan.

Citera
          andersen
          Inlägg 07-01-2012, 18:10
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Jonas Sjöstedt är vald till vänsterns partiledare.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-01-2012, 18:17
          Länk hit: #65

Moderator

CITAT (andersen @ 07-01-2012, 18:10) *
          Jonas Sjöstedt är vald till vänsterns partiledare.
          yaay.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-01-2012, 18:26
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 16:42) *
          Dom flesta reagerar nog mer på höjd skatt än höjd kostnad hos bilprovningen som man besöker en gång per år. En obetydlig kostnad i den totala bilkalkylen.
          Höjda bensinpriser däremot kan bli kostsamt ur väljarsynpunkt kanske. Men då är det nog mer MP o ev. V som ligger risigt till. Om nu V vill utmana MP om etiketten "miljöparti".

Knappast troligt. Skatten märks inte men gör bilprovningsavgiften. När den dessutom går direkt i privata fickor svider det ännu mer.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          kicki.p
          Inlägg 07-01-2012, 20:06
          Länk hit: #67

Validating
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 4 755

Väl värt att läsa!
          Det är inte helt enkelt att välja, alltför lätt påverkas vi av "kända människors" åsikter. Bäst är väl att utifrån egna upplevelser/ övertygelse bestämma sin egen väg.
          http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/n...-kulturens-fana

--------------------
          Qui me amat, amat et canem meum.

Citera
          gnon49
          Inlägg 07-01-2012, 20:24
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2012, 18:26) *
          Knappast troligt. Skatten märks inte men gör bilprovningsavgiften. När den dessutom går direkt i privata fickor svider det ännu mer.

ja nu har ju inte JS något emot sänkt skatt på arbete så skattehöjningar; förutom det kommunerna bestämmer, knappast är aktuella. Inget parti vill nog hamna i skattehöjningsligan när man ser att Sveriges ekonomi fortsatt är stark trots skattelättnaderna för dom som arbetar. JS har visioner, en del riktigt bra faktiskt. Om han kan övertyga väljarna återstår att se. JS behöver nog inte vara rädd för internt krypskytte i alla fall. VP verkar vara ett ovanligt sammansvetsat parti.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-01-2012, 20:28
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 20:24) *
          ja nu har ju inte JS något emot sänkt skatt på arbete så skattehöjningar; förutom det kommunerna bestämmer, knappast är aktuella. Inget parti vill nog hamna i skattehöjningsligan när man ser att Sveriges ekonomi fortsatt är stark trots skattelättnaderna för dom som arbetar. JS har visioner, en del riktigt bra faktiskt. Om han kan övertyga väljarna återstår att se. JS behöver nog inte vara rädd för internt krypskytte i alla fall. VP verkar vara ett ovanligt sammansvetsat parti.

Jo, bara en femtedel av S, lättare att hålla ihop.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 08-01-2012, 12:39
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 07-01-2012, 17:01) *
          Vadå kommentera dig som person? Jag ville helst inte tro att du menade allvar med det du skrev!

Det är dina åsikter och det du skriver jag reagerar mot. Formulerar man ett inlägg på det sätt du gjorde så får du väl tåla att få kommentar som skribent. Antar att du skriver det du tänker och tycker och jag tycker att du har en högst märklig syn på människor. Lider du av titelsjuka på något sätt eftersom du verkar tro att fina titlar automatiskt betyder kunniga, dugliga människor och att man är i stort sett blåst om man saknar titel. Möjligen kan man i dina ögon bli godkänd om man har en förälder med fin titel även om man inte har någon själv. Det är bara du och dina allianspolare som pratar om medelklass och övre medelklass t.ex. medan vi andra pratar om människor. Vart tog alla människors lika värde vägen? Tillbaka till klassamhället verkar vara alliansens mantra.

Du har då en sällsynt förmåga att när det passar dig att tolka texter på ditt eget vis. Läs vad som står istället!
          Jag redovisade bara Sjöstedts bakgrund samt hans föräldrars yrken( inga titlar). Att hur föräldrar och uppväxtmiljö är sätter sina spår på både gott och ont, det tror jag inte någon kan förneka.
          Gita
          Och du, utbildning och yrkesval har inget med det som kallas "människovärde" att göra med det har ett värde i sig.

Citera
          Anma
          Inlägg 08-01-2012, 12:48
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Gita @ 08-01-2012, 12:39) *
          Du har då en sällsynt förmåga att när det passar dig att tolka texter på ditt eget vis. Läs vad som står istället!
          Jag redovisade bara Sjöstedts bakgrund samt hans föräldrars yrken( inga titlar). Att hur föräldrar och uppväxtmiljö är sätter sina spår på både gott och ont, det tror jag inte någon kan förneka.
          Gita
          Och du, utbildning och yrkesval har inget med det som kallas "människovärde" att göra med det har ett värde i sig.

Säger du, samtidigt som du ser ner på folk med mindre utbildning. Gör du inte? Enligt det du förmedlar i dina inlägg här får man det intrycket.

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2012, 13:22
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gita @ 07-01-2012, 10:05) *
          /.../Några minuspoäng från mig får han dock för sitt löjliga/fjantiga uttalande om vantrivseln med bostaden på Östermalm, med de inkomster som han själv och diplomathustrun har så kan de självfallet välja bostad ganska fritt.
          Gita

östermalm är en av de tråkigaste stadsdelarna i sthlm, kan han ta sig därifrån borde han göra det.
          där bor många medelålders damer i dräkt o pärlhalsband, skulle tro de röstar på moderaterna efter hur de ser ut.
          inga hipsters där inte. smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-01-2012, 14:17
          Länk hit: #73

Moderator

CITAT (herkules @ 08-01-2012, 13:22) *
          östermalm är en av de tråkigaste stadsdelarna i sthlm, kan han ta sig därifrån borde han göra det.
          där bor många medelålders damer i dräkt o pärlhalsband, skulle tro de röstar på moderaterna efter hur de ser ut.

Annat är det på Söder där alla batikhäxorna bor

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-01-2012, 14:17
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 08-01-2012, 12:39) *
          Gita

Som om din förmåga att tolka texter är någon annans än din egen??? Hallå!!!!

Kollar du alltid vilka yrken föräldrarna har innan du bedömer folks duglighet? När jag var barn var det vanligt förekommande hos dom som tyckte att dom var förmer än andra att göra så. Barn och ungdomar fick inte umgås med vem som helst för det passade sig inte. Det finns nog ingenting som jag, ända sedan jag var liten, reagerat så mycket mot som dylikt agerande. Jag delar i vilket fall inte din människosyn!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-01-2012, 14:23
          Länk hit: #75

Medlem

Han får väl skylla på UD eftersom det är av dem hans fru hyr bostaden.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 08-01-2012, 14:55
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 14:17) *
          Annat är det på Söder där alla batikhäxorna bor

nä, det finns nog inte så många batikhäxor kvar, de flesta hyreshus har omvandlats till bostadsrätter och numera bebos söder mest av kaffelattedrickande uppkomlingar.
          den genuina söderkänslan är för alltid förlorad sad.gif

CITAT (*Stintan* @ 08-01-2012, 14:23) *
          Han får väl skylla på UD eftersom det är av dem hans fru hyr bostaden.

japp - allt är ud:s fel!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 08-01-2012, 15:25
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Anma @ 08-01-2012, 12:48) *
          Säger du, samtidigt som du ser ner på folk med mindre utbildning. Gör du inte? Enligt det du förmedlar i dina inlägg här får man det intrycket.

Nej jag ser inte ner på någon överhuvudtaget och det är inte det jag förmedlar utan det är du som av någon anledning väljer att tolka det så.
          Men jag tycker inte att man skall förringa värdet av en god utbildning. Jag skulle t.ex. inte vilja att en "kirurg" utan relevant utbildning skulle operera mig, skulle du det om det gällde dig själv. Lika lite vill jag att politiker/ministrar utan bra utbildning skall styra mitt liv.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 08-01-2012, 15:35
          Länk hit: #78

Medlem

Hur det är att bo på Östermalm har jag ingen aning, det jag reagerade på var att han beklagade sig då han rimligen har alla möjligheter att välja ganska fritt. En riksdagsman och en diplomat talar väl för att familjens inkomst tillhör de högre.
          Lite kul, jag jämförde ju Sjöstedt med Bodström tidigare i tråden, nu läste jag att Sjöstedt också har skrivit deckare, ännu en likhet alltså.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 08-01-2012, 15:35
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (Gita @ 08-01-2012, 15:25) *
          Nej jag ser inte ner på någon överhuvudtaget och det är inte det jag förmedlar utan det är du som av någon anledning väljer att tolka det så.
          Men jag tycker inte att man skall förringa värdet av en god utbildning. Jag skulle t.ex. inte vilja att en "kirurg" utan relevant utbildning skulle operera mig, skulle du det om det gällde dig själv. Lika lite vill jag att politiker/ministrar utan bra utbildning skall styra mitt liv.
          Gita

Om en person har 20 års erfarenhet av hjärngirurgi utan att ha utbildning för just hjärngirurgi vill jag hellre bli opererad av den än en person som är nyutexaminerad hjärnkirurg.

Redigerat av Anma: 08-01-2012, 15:37

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-01-2012, 15:40
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (Gita @ 08-01-2012, 15:35) *
          Hur det är att bo på Östermalm har jag ingen aning, det jag reagerade på var att han beklagade sig då han rimligen har alla möjligheter att välja ganska fritt. En riksdagsman och en diplomat talar väl för att familjens inkomst tillhör de högre.
          Lite kul, jag jämförde ju Sjöstedt med Bodström tidigare i tråden, nu läste jag att Sjöstedt också har skrivit deckare, ännu en likhet alltså.
          Gita

Hyreslägenheter växer väl inte på träd i Sthlm så att välja fritt är nog en rätt grov överdrift.

--------------------

Citera

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon